https://volimbiologiju.weebly.com/
____________________________________
Web stranica za Prirodu i Biologiju
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
U sklopu projekta digitalne pismenosti, učenici iz Turske te učenici petih i šestih razreda naše osnovne škole sudjelovali su zanimljivoj videokonferenciji posvećenoj temi emotikona i njihovoj ulozi u suvremenoj komunikaciji. Tijekom interaktivnog predavanja, učenici su imali priliku istražiti kako ovi mali simboli značajno utječu na našu svakodnevnu digitalnu komunikaciju.
Videokonferencija je otkrila fascinantnu činjenicu da su emojiji postali nezamjenjiv dio našeg digitalnog izražavanja. Učenici su naučili kako ovi mali simboli omogućuju jasnije prenošenje emocija i osjećaja u digitalnom svijetu, što je posebno važno u vrijeme kada se većina komunikacije odvija putem društvenih mreža i mobilnih aplikacija.
"Posebno je zanimljivo bilo otkriti kako emojiji pomažu u premošćivanju jaza između verbalne i neverbalne komunikacije," ističu naši učenici koji su aktivno sudjelovali u raspravi. Kroz praktične primjere, učenici su pokazali kako emotikoni mogu učiniti poruke jasnijima i osobnijima, dodajući im emocionalnu dimenziju koja se često izgubi u čistom tekstualnom formatu.
Tijekom videokonferencije, učenici su također naučili kako emotikoni mogu pomoći u izbjegavanju nesporazuma u digitalnoj komunikaciji, posebno kada se radi o prenošenju humora ili sarkazma. Ovo iskustvo pomoglo je našim učenicima da bolje razumiju važnost odgovornog korištenja digitalnih alata u svakodnevnoj komunikaciji.
Ovaj edukativan projekt pokazao je kako naša škola prati suvremene trendove u digitalnoj komunikaciji, pripremajući učenike za izazove modernog doba. Sudjelovanje u ovakvim projektima omogućuje našim učenicima da razviju važne vještine digitalne pismenosti, istovremeno učeći o odgovornom korištenju tehnologije u svakodnevnom životu.
Danijela Šajtar, učiteljica savjetnica
Nekoliko fotografija pogledajte pod opširnije...
Učiteljica Danijela Šajtar iz naše škole nedavno je sudjelovala na edukaciji u Splitu, koju je organizirala Agencija za mobilnost i programe Europske unije (AMPEU). Tema edukacije bila je "Misli veliko, počni malo", a sudionici su imali priliku produbiti svoje razumijevanje o osobnom i profesionalnom identitetu te ulozi u projektima mobilnosti mladih.
Tijekom edukacije, sudionici su podijelili odgovore na pitanja poput "Tko sam ja?" i "Koja je moja profesionalna uloga?", što je potaknulo refleksiju o vlastitom doprinosu u obrazovnom sektoru. Također, razmijenili su iskustva vezana uz projekte mobilnosti mladih, što je omogućilo uvid u različite pristupe i izazove s kojima se susreću u praksi.
Jedan od ključnih dijelova edukacije bio je usmjeren na provedbu Erasmus+ projekata za mlade. Sudionici su se educirali o koracima potrebnim za uspješnu realizaciju ovih projekata, uključujući planiranje, prijavu, provedbu i evaluaciju. Ova edukacija pružila je učiteljici vrijedne alate i znanja koja će moći primijeniti u budućim projektima, obogaćujući iskustvo učenika i potičući međunarodnu suradnju.
Ova edukacija u Splitu bila je iznimno korisna za našu učiteljicu, koja se vratila s novim idejama i motivacijom za daljnji rad na projektima mobilnosti mladih.
Danijela Šajtar
Osnovna škola Čazma sudjeluje u globalnom projektu Climate Action Project (CAP), koji je ove godine okupio više od 5 milijuna mladih ljudi u dobi od 5 do 22 godine iz 172 zemlje. Ovaj besplatni, interaktivni program, kojeg je kreirala obrazovna neprofitna organizacija Take Action Global (TAG), osnažuje učenike da postanu aktivisti za klimatske promjene i poduzmu mjere za zaštitu našeg planeta.
Osnaživanje mladih kroz suradničko učenje
CAP, koji je sada u svojoj petoj godini, ima podršku svjetskih lidera i ekoloških ikona poput dr. Jane Goodall, predsjednice Irske Mary Robinson i astronauta Lelanda Melvina. Projekt, sukreiran s WWF International, NASA-om i Ujedinjenim narodima, pruža učenicima pristup:
• Visokokvalitetnim, kurikulumom usklađenim resursima: Ovi materijali, prevedeni na više od 15 jezika, nude učiteljima alate za vođenje zanimljivih rasprava o klimi.
• Globalnoj mreži i virtualnoj razmjeni: Učenici se povezuju s vršnjacima iz različitih sredina, potičući međugeneracijski dijalog i širenje perspektiva.
• Učenju usmjerenom na akciju: Sudionici razvijaju i provode stvarna rješenja za klimatske promjene, potičući osjećaj odgovornosti i osnaživanja.
Učenici Osnovne škole Čazma aktivno sudjeluju u ovom projektu, koristeći dostupne resurse za istraživanje i razumijevanje klimatskih izazova. Kroz virtualne razmjene, povezali su se s vršnjacima diljem svijeta, razmjenjujući ideje i rješenja. Njihova posvećenost i angažman u projektu ne samo da doprinose globalnim naporima u borbi protiv klimatskih promjena, već i jačaju njihovu svijest i odgovornost prema okolišu.
Ovaj projekt pruža učenicima Osnovne škole Čazma jedinstvenu priliku da postanu dio globalne zajednice mladih koji su posvećeni očuvanju našeg planeta za buduće generacije.
Danijela Šajtar
AI, ili umjetna inteligencija, fascinantno je područje koje se fokusira na stvaranje sustava sposobnih za obavljanje zadataka koji obično zahtijevaju ljudsku inteligenciju.
Evo nekoliko ključnih aspekata:
1. Vrste AI
Specificirana umjetna inteligencija: Dizajnirana za specifične zadatke (npr. glasovni pomoćnici, sustavi preporuka).
Opća umjetna inteligencija: hipotetska umjetna inteligencija koja može izvršiti bilo koji intelektualni zadatak koji čovjek može učiniti.
2. Prijave
Zdravstvo: AI pomaže u dijagnostici, personaliziranoj medicini i otkrivanju lijekova.
Financije: Koristi se za otkrivanje prijevara, algoritamsko trgovanje i korisničku službu.
Prijevoz: pokreće samovozeće automobile i optimizira logistiku.
3. Tehnologije
Strojno učenje: Algoritmi koji se poboljšavaju kroz iskustvo.
Obrada prirodnog jezika (NLP): Omogućuje strojevima da razumiju i reagiraju na ljudski jezik.
Računalni vid: Omogućuje strojevima tumačenje i donošenje odluka na temelju vizualnih podataka.
4. Etička razmatranja
Pitanja kao što su pristranost u umjetnoj inteligenciji, zabrinutost za privatnost i utjecaj na radna mjesta ključne su rasprave na terenu.
AI se brzo razvija, a njegov potencijal je golem!
Umjetna inteligencija: detaljan pregled
Umjetna inteligencija (AI) brzo je razvijajuće polje računalne znanosti usmjereno na stvaranje sustava sposobnih za obavljanje zadataka koji obično zahtijevaju ljudsku inteligenciju. Ovaj pregled istražuje ključne aspekte umjetne inteligencije, njezine primjene, temeljne tehnologije i etička razmatranja koja okružuju njezin razvoj i upotrebu.
1. Vrste AI
AI se može kategorizirati na temelju svojih mogućnosti i opsega:
Uska AI (slaba AI)
Dizajniran za specifične zadatke ili problematične domene
Primjeri: glasovni pomoćnici (Siri, Alexa), sustavi preporuka (Netflix, Amazon), softver za prepoznavanje slika
Sustavi preporuka, poput onih koje koriste Netflix i Amazon, sofisticirani su algoritmi dizajnirani za sugeriranje stavki ili sadržaja korisnicima na temelju njihovih preferencija i ponašanja. Ovi sustavi igraju ključnu ulogu u poboljšanju korisničkog iskustva pomažući pojedincima da se kreću kroz ogromne količine sadržaja ili proizvoda.
Trenutačno je to najčešći oblik umjetne inteligencije u uporabi
Opća AI (jaka AI)
Hipotetski AI sa kognitivnim sposobnostima sličnim ljudskim
Sposoban izvršiti bilo koji intelektualni zadatak koji čovjek može učiniti
Trenutno nije postignuto i predmet je istraživanja u tijeku.
Superinteligentni AI
Teorijska umjetna inteligencija koja nadilazi ljudsku inteligenciju u svim domenama
Koncept o kojem se često raspravlja u futurizmu i istraživanju sigurnosti umjetne inteligencije
2. Primjene AI
AI transformira razne industrije:
zdravstvo
Medicinska slikovna analiza i dijagnoza
Personalizirani planovi liječenja
Otkriće i razvoj lijekova
Prediktivna zdravstvena skrb i rano otkrivanje bolesti
Financije
Otkrivanje i sprječavanje prijevara
Algoritamsko trgovanje i upravljanje portfeljem
Personalizirani financijski savjeti
Automatizirana korisnička služba (chatbotovi)
Prijevoz
Autonomna vozila (automobili koji se sami voze, dronovi)
Upravljanje i optimizacija prometa
Prediktivno održavanje vozila i infrastrukture
Optimizacija rute za logističke i dostavne usluge
Obrazovanje
Personalizirana iskustva učenja
Automatizirani sustavi ocjenjivanja i povratnih informacija
Inteligentni tutorski sustavi
Kreiranje i kuriranje obrazovnog sadržaja
Proizvodnja
Kontrola kvalitete i otkrivanje grešaka
Prediktivno održavanje
Optimizacija lanca opskrbe
Robotska automatizacija procesa
3. Ključne AI tehnologije
Nekoliko tehnologija podupire razvoj AI sustava:
Strojno učenje
Algoritmi koji se poboljšavaju kroz iskustvo i podatke
Potkategorije uključuju nadzirano učenje, nenadzirano učenje i učenje s potkrepljenjem
Duboko učenje, podskup strojnog učenja, koristi umjetne neuronske mreže za modeliranje složenih obrazaca
Obrada prirodnog jezika (NLP)
Omogućuje strojevima razumijevanje, tumačenje i generiranje ljudskog jezika
Aplikacije uključuju strojno prevođenje, analizu osjećaja i chatbotove
Koristi tehnike iz lingvistike, računalnih znanosti i strojnog učenja
Računalni vid
Omogućuje strojevima tumačenje i donošenje odluka na temelju vizualnih podataka
Aplikacije uključuju prepoznavanje lica, detekciju objekata i autonomnu navigaciju
Kombinira tehnike obrade slike, prepoznavanja uzoraka i strojnog učenja
Robotika
Integracija umjetne inteligencije s fizičkim sustavima za stvaranje inteligentnih robota
Kombinira aspekte strojarstva, elektrotehnike i računalnih znanosti
Primjene u proizvodnji, zdravstvu i istraživanju
4. Etička razmatranja i izazovi
Kako umjetna inteligencija postaje sve prisutnija, nekoliko etičkih pitanja izbilo je u prvi plan:
Pristranost i poštenje
Sustavi umjetne inteligencije mogu ovjekovječiti ili pojačati postojeće društvene predrasude
Osiguravanje pravednosti i nediskriminacije u donošenju odluka u vezi s umjetnom inteligencijom je ključno
Privatnost i zaštita podataka
Umjetna inteligencija često zahtijeva velike količine podataka, što izaziva zabrinutost oko prikupljanja i upotrebe podataka
Usklađivanje prednosti umjetne inteligencije s pravima pojedinca na privatnost stalni je izazov
Transparentnost i objašnjivost
Mnogi AI sustavi, posebno modeli dubokog učenja, rade kao "crne kutije"
Postoji rastuća potreba za objašnjivom umjetnom inteligencijom kako bi razumjela i vjerovala odlukama umjetne inteligencije
Utjecaj na zapošljavanje
Automatizacija umjetne inteligencije može istisnuti određene poslove dok stvara nove
Rješavanje problema prijelaza radne snage i prekvalifikacije postaje sve važnije
Odgovornost i odgovornost
Utvrđivanje odgovornosti za postupke i odluke umjetne inteligencije složeno je pravno i etičko pitanje
Razvoj okvira za upravljanje i regulaciju umjetne inteligencije aktivno je područje rasprave
AI Sigurnost i kontrola
Osigurati da se sustavi umjetne inteligencije ponašaju sigurno i kako je zamišljeno, posebno kako postaju napredniji
Dugoročna razmatranja razvoja opće umjetne inteligencije i njezinih potencijalnih učinaka
5. Izgledi za budućnost
Područje umjetne inteligencije brzo se razvija, s uzbudljivim razvojem na horizontu:
Napredak u kvantnom računalstvu može značajno povećati sposobnosti umjetne inteligencije
Povećana integracija umjetne inteligencije s drugim tehnologijama u nastajanju kao što su Internet stvari (IoT) i blockchain
Kontinuirani napredak u razumijevanju i generiranju prirodnog jezika
Razvoj umjetne inteligencije za znanstvena otkrića i kreativne zadatke
U tijeku su istraživanja opće umjetne inteligencije i kognitivnih arhitektura
Kako AI nastavlja napredovati, obećava da će revolucionirati brojne aspekte naših života i društva, predstavljajući neviđene prilike i izazove koji će oblikovati našu budućnost.
Danijela Šajtar
Učiteljica Danijela Šajtar, u suradnji s učenicima predmetne nastave na satovima engleskog jezika, izradila je sljedeće obrazovne sadržaje u sklopu Erasmus+ projekta RAZUM - razumijem, analiziram, znam, umijem,mogu!
IRREGULAR VERBS
THE FUTURE IS HERE
Naše učiteljice Marijana Piršić - Tijan i Danijela Šajtar provele su tjedan dana u Siracusi. Svoje spoznaje proširivale su u Glazbenoj školi Elio Vittorini.
Škola je nulte točke tolerancije na nasilje. Inkluzija učenika s manje mogućnosti im je glavna zadaća. U svakom razrednom odjelu je učitelj i školovani učitelj za rad s djecom s poteškoćama.
Škola se sastoji od djece vrtićke dobi koja se od malih nogu pripremaju za dolazak u prvi razred učeći pisati, crtati i govoriti jedan strani jezik i učenika nižih i viših razreda osnovnog obrazovanja.
Osim praćenja nastave, učiteljicama je organizirana i terenska nastava u starom gradu Ortigiji i Arhimedovom muzeju.
Učiteljice su se vratile pune utisaka i dojmova koje će podijeliti s učiteljskim vijećem naše škole.
Danijela Šajtar, učiteljica savjetnica
U tjednu od 21. do 25. svibnja u posjeti su nam bili učenici iz Italije iz grada Rossano, pokrajina Kalabrija u sklopu ERASMUS programa. Prošetali su do crkve sv. Marije Magdalene i Gradine, upoznali su se s lokalnom povijesti. Nakon obilaska sudjelovali su na radionici izrade mozaika.
Naši gosti posjetili su i poznati čazmanski bio-park. Oduševila ih je flora i fauna parka te su upoređivali vrste životinja sa životinjama u domovini.
Osim praćenja kulturoloških aktivnosti pratili su i nastavu Srednjoj školi Čazma kod nastavnica Vedrane Dujnić Petrač ,Antonije Kristić i Ivane Mrazović.
U našoj školi ugostile su ih Mirela Molnar, Nikolina Huđber Mesar, Ivana Bukovac, Danijela Šajtar, Nikolina Brajković Draguljić, Tatjana Novaković, Romana Lautar, Marijana Piršić-Tijan te ravnateljica Ivana Moguš.
Gosti su sudjelovali u radu tijekom nastave surađujući s našim učenicima.
Ova suradnja ostvarena je u sklopu Erasmus projekta RAZUM u svrhu diseminacije naučenog tijekom provedbe projekta. Zahvaljujemo svima koji su dali svoj doprinos provedbi ove mobilnosti.
Danijela Šajtar,učiteljica savjetnica
U sklopu projekta Erasmus+ programa pod nazivom RAZUM ugošćujemo učitelje iz različitih europskih zemalja.
U tjednu od 6. 5. - 10. 5. 2024. posjetili su nas učitelji razredne nastave iz Pazara pored grada Tokata u Turskoj. Pratili su provedbu nastave u hrvatskom obrazovnom sustavu. Posjetili su i Medjame te se oduševili izložbom predmeta iz 80-ih!
Ovo je njihova poruka nama!
Dear Daniela,
From the very first moment we arrived in Croatia, you welcomed us with a big warm smile and guided us very well for everything. By helping us with everyhing, we have felt ourselves at home, and you filled our first experience abroad with wonderful memories. Your school principal, teachers and students welcomed us very well. We express our deepest respect to all your teachers, and we would like to thank you most sincerely. Also, we would like you to know that we will be very happy to host you in our country and city one day. Please, do not forget that you now have a sister school in Turkey.
Thanks a lot and all the best. Goodbye.
Gökmen, Bilal and Hazret (from Pazar, Turkey)
Prijevod:
Draga Daniela,
Od prvog trenutka kada smo stigli u Hrvatsku, dočekali ste nas s velikim toplim osmijehom i vrlo dobro nas uputili u sve. Pomažući nam u svemu, osjećali smo se kao kod kuće, a vi ste naše prvo iskustvo u inozemstvu ispunili prekrasnim sjećanjima. Vaš ravnatelj škole, profesori i učenici lijepo su nas primili. Svim Vašim profesorima izražavamo najdublje poštovanje i ovim putem Vam se najiskrenije zahvaljujemo. Također, želimo da znate da ćemo vas vrlo rado jednog dana ugostiti u našoj zemlji i gradu. Molim vas, ne zaboravite da sada imate sestrinsku školu u Turskoj.
Hvala puno i sve najbolje. Doviđenja.
Gökmen, Bilal i Hazret
(iz Pazara, Turska)
Danijela Šajtar, učitelj savjetnik
Učiteljice članice projektnog tima već od početka školske godine rade na provedbi Erasmus+ projekta RAZUM. Ivana Barišić Tomšić je tijekom jesenskog perioda s učenicima obrađivala temu Moj zavičaj. Učenici su sudjelovali u različitim aktivnostima od kojih izdvajamo rad učenika tijekom slobodne aktivnosti. Učenici su svojim vrijednim rukama izrađivali našu tradicionalnu narodnu nošnju. Osim razvoja manualnih vještina učenici su se bavili i digitalijom. Danijela Šajtar obilježila je Erasmus+ dane te Code Week. Rezultat toga su zanimljive digitalne igrice izrađene u Kahootu! I Quizizu. Osim što su učenici izradili igrice oni su se i njima poigrali . Bilo je to zanimljivo provedeno vrijeme uz prijatelje.
Ne smijemo zaboraviti i kulinarske sposobnosti učenika koji su u grupama izrađivali kolače te njima počastili svoje suučenike. Uz pečenje kolača učenici su izrađivali i kratke video-uratke na engleskom jeziku kako bi na taj način primijenili naučena znanja. Sve aktivnosti su nam bile izrazito zabavne i dalje nastavljamo u tom tonu. Pridružite nam se na linku:
Danijela Šajtar,mag.prim.educ.
3. prosinca obilježavamo Međunarodni dan osoba s invaliditetom. Taj dan je posvećen podizanju svijesti o izazovima s kojima se susreću osobe s invaliditetom te promicanju njihovih prava i uključivanja u društvo. Podrijetlo ovog važnog dana može se pronaći u tragičnom događaju koji se dogodio
8. kolovoza 1956. u rudniku ugljena Bois du Casier u Belgiji, izbio je požar na dubini od 975 metara, odnijevši živote 262 rudara. Ovaj incident ukazao je na zastarjelu opremu i neodgovarajuću obuku osoblja, što je na kraju dovelo do provedbe strožih sigurnosnih propisa. Ta se nesreća pamti kao rudarska nesreća s najvećim brojem ljudskih žrtava u nekom rudniku ugljena.
Odlukom Ujedinjenih naroda, donesenom u listopadu 1992. godine, 3. prosinca proglašen je Međunarodnim danom osoba s invaliditetom. Komisija za ljudska prava Ujedinjenih naroda pozvala je zemlje članice da ističu obilježavanje 3. prosinca kako bi se postigla jednakost u ostvarivanju ljudskih prava i sudjelovanju osoba s invaliditetom u društvu.
Ove su godine učenici naših osmih razreda osobe tijekom nastave engleskog jezika doprinijeli podizanju svijesti o izazovima s kojima se suočavaju ranjive. Pod vodstvom učiteljice Danijele Šajtar upoznale su se s problemima žena u Pakistanu.
Inkluzija osoba s invaliditetom ključni je uvjet za poštivanje ljudskih prava, održivi razvoj, kao i mir i sigurnost. Posvećenost ostvarivanju prava osoba s invaliditetom nije samo pitanje pravde nego i ulaganje u našu zajedničku budućnost.
Danijela Šajtar, mag.prim.educ
Osnovna škola Čazma do sada je od 2019.-2023. provela pet Erasmus+ projekata za koje je dobila ukupnu potporu u iznosu od 844.380,52 HRK ili 112.076,00 EUR.
Erasmus tim Osnovne škole Čazma na čelu s učiteljicom Danijelom Šajtar je i ove godine uspio s prijavom na javni poziv o dodjeli nepovratnih sredstava u području obrazovanja.
Agencija za mobilnost i programe Europske unije odobrila je KA 122 projekt RAZUM- Razumijem, analiziram, znam, ustrajem, mogu!
Projekt je dobio zavidnih 90 bodova te su Školi odobrena sredstva u iznosu od 30 498.00 EUR za edukaciju učitelja čija će zadaća biti primjena modernih metoda rada u nastavi.
RAZUM se nadovezuje na prijašnji Erasmus+ projekt Inkluzija nije iluzija i nadalje će osim učenika uključivati i roditelje u nastavni proces kroz radionice na satovima razrednika i slobodnim aktivnostima. Započet će početkom nove školske godine 2023./24. te će biti implementiran i u Kurikul Škole. Nakon održanih mobilnosti učitelji će svoja iskustva podijeliti sa svim članovima Učiteljskog vijeća. Osim predavanja učiteljima zadaća članova projektnog tima je i provedba različitih aktivnosti:
1. Art and Crafts -slobodna aktivnost kroz koju će učitelji nastaviti s digitalnim opismenjavanjem učenika tijekom radionica na kojima će učiti svladavati nove digitalne alate. Aktivnost je posvećena učenicima koji lakše uče uz praktičnu primjenu znanja. Ta aktivnost će se održavati jednom mjesečno te će na taj način razvijati umjetničke i manualne sposobnosti učenika.
2. Videozapis - učenici će razvijati svoje sposobnosti uporabe web2tool alata kojim će približiti ishode projekta široj publici. Promovirat će projekt na društvenim mrežama što će doprinijeti razvoju stavova o budućnosti kod učenika s manje samopouzdanja.
3. Digitalni metodički priručnik – učitelji će objaviti digitalni priručnik kao skup nastavnih jedinica koje će sadržavati aktivnosti za učenike s posebnim potrebama.
4.Memori i Kocke koje pričaju priču – zanimljiv zadatak za učenike koji imaju problema s disleksijom te će se s njima tijekom školske godine pojačano raditi na različite načine, a ishod njihova rada bit će izrada različitih igara za pomoć u čitanju i pisanju.
5. Digitalni dnevnik s praćenja nastave iz Portugala i Finske kako bi se kao diseminacijski uradak prezentirao učiteljima škole i šire lokalne zajednice čime bi se stvorila mogućnost implementacije kvalitetnih sadržaja iz tih zemalja u nastavni proces naše škole i obrazovnog sustava.
Ispred djelatnika škole su slatke brige kao što su potpisivanje ugovora i organizacija projekta. Erasmus tim je donio odluku da će koordinatorica ovog projekta uz Danijelu Šajtar biti i Nikolina Huđber Mesar.
Osim spomenutih učiteljica nositeljice aktivnosti bit će: Ivana Barišić Tomšić, Ljiljana Kolar Pantaler, Marijana Piršić-Tijan, Gordana Jančić, Ivana Bukovac, Zorica Kučan Vrlac, Daria Kos i Mirela Molnar.
Svim članovima Erasmus tima želimo puno sreće u provedbi projekta! Danijela Šajtar