https://volimbiologiju.weebly.com/
____________________________________
Web stranica za Prirodu i Biologiju
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
CILJEVI:
- upravljanje učionicom uz uporabu web2tool alata
- razvoj inkluzivne školske kulture
- učitelj za 21. stoljeće u inkluzivnoj učionici
Postavljanje ovih ciljeva bilo je nadahnuće za naše učitelje. Odmah su se bacili na posao te promislili o tome kako učinkovito integrirati IKT u svoju nastavu, na način da učenike smjeste u središte procesa učenja. Kroz jednostavne, testirane i učinkovite primjere iz stvarnog školskog života o tome kako koristiti tehnološke uređaje i aplikacije u obrazovanju nastala su prava remek djela.
Osim IKT-a bavili smo se i inkluzijom učenika te smo za svakoga pronašli ponešto kroz naše radionice koje su provodile učiteljice uključene u projekt. Učenici su zajedničkim snagama razvijali svoje motoričke i jezične vještine pomoću Kocka pričalica te estetskim izražavanjem kroz Art&Crafts aktivnosti. Ne smijemo zaboraviti niti na kulinarske sposobnosti učenika koji su u grupama izrađivali kolače te njima počastili svoje suučenike. Uz pečenje kolača učenici su izrađivali i kratke video-uratke na engleskom jeziku kako bi na taj način primijenili naučena znanja. Sve aktivnosti su nam bile izrazito zabavne i dalje nastavljamo u tom tonu. Pridružite nam se na linkovima:
https://sites.google.com/view/erasmus-finland-2023/home
Mirela Molnar & Tatjana Novaković - Barcelona (google.com)
U sklopu projekta Erasmus+ programa pod nazivom RAZUM ugostili smo učitelje i učenike iz Italije i Turske s kojima smo podijelili znanja stečena provedbom ovoga projekta.
#MojErasmusUspjeh
Danijela Šajtar, učiteljica engleskog jezika
Erasmus dani prigodna je godišnja proslava programa Erasmus+ programa Europske unije namijenjenog obrazovanju i osposobljavanju mladih u različitim vrstama učenja kroz neformalnu nastavu upoznajući druge kulture te na taj način šireći multikulturalnost.
Tijekom provedbe Erasmus+ KA 229 projekta Shall we play a game? naučili su koristiti alate Blooket, Actionbound,, Kahoot!, Quiziz i mnoge druge.
Prošlog tjedna učiteljica engleskog jezika organizirala je Erasmus+ dane za učenike osmog razreda kako bi učenicima omogućila zabavno učenje.
Erasmus dani prigodna je godišnja proslava programa Erasmus+ programa Europske unije namijenjenog obrazovanju i osposobljavanju mladih u različitim vrstama učenja kroz neformalnu nastavu upoznajući druge kulture te na taj način šireći multikulturalnost.
Tijekom provedbe Erasmus+ KA 229 projekta Shall we play a game? naučili su koristiti alate Blooket, Actionbound,, Kahoot!, Quiziz i mnoge druge.
Prošlog tjedna učiteljica engleskog jezika organizirala je Erasmus+ dane za učenike osmog razreda kako bi učenicima omogućila zabavno učenje.
Danijela Šajtar
Europski tjedan programiranja društvena je inicijativa koju vode volonteri, a podržava je Europska komisija. Svatko – škole, nastavnici, knjižnice, klubovi za programiranje, društva, javna tijela – može organizirati #CodeWeek događanje i unijeti ga na kartu na stranici codeweek.eu. To smo i učinili te je i ove godine naša škola provodila Code Week za učenike i učitelje naše škole kako bi pridonijela tom jedinstvenom događanju Europske unije.
Tijekom proteklog tjedana učitelji naše škole organizirali su zajednički tjedan za sve partnere iz eTwinning projekata koje provode te su našim učenicima priredili učenje na zabavan način. Nije se učilo samo o digitalnim alatima već su koristeći iste učenici osmih razreda ponovili naučeno o zemljama partnerima koje su posjetile našu školu u sklopu različitih projekata.
Učenici naše škole sudjelovali su u različitim aktivnostima i time pokazali svoje digitalne vještine. Kroz izradu kvizova pokazali su zavidnu razinu znanja u poznavanju digitalnih alata i njihovoj uporabi. Tijekom provedbe Erasmus+ KA 229 projekata naučili su koristiti alate Learning Apps, Blooket, Actionbound,Canvu i mnoge druge.
U aktivnosti su se uključili i učenici razredne nastave.
Danijela Šajtar
13.9.2023. učiteljice Nikolina Huđber Mesar i Danijela Šajtar prisustvovale su vrlo korisnoj edukaciji gdje su obogatile svoja znanja praktičnom primjenom.
Kako bi se sudionicima olakšalo sudjelovanje u programu Erasmus+ ,osmišljena je Erasmus akreditacija koja je svojevrsna članska iskaznica za Erasmus+ projekte.
Dobivanje akreditacije nije uvijet za sudjelovanje u programu ali omogućuje jednostavnije sudjelovanje i prijavu Erasmus+ projekata. Ona je ujedno i način trajnijem pristupu i financiranju projekata na višegodišnjem Erasmus planu ustanove.
Prethodno sudjelovanje nije uvijet za Erasmus akreditaciju te se može prijaviti i organizacija bez iskustva u programu.
Nositelj akreditacije i dalje će svake godine moći se prijavljivati za dodjelu sredstava za projekte no prijavni obrazac bit će znatno jednostavniji za prijavitelje.
Danijela Šajtar
Ove školske godine Osnovna škola Čazma ponovo je uključena u Code Week i Erasmus Days. Uključivanjem u ove aktivnosti pokazuje na kartu Europe da i naša škola sudjeluje u velikim stvarima.
Projekti Everyone Can Code pomažu studentima da razviju bitne vještine dok stvaraju aplikacije koje rješavaju probleme do kojih im je stalo. Učenici će sudjelovati u aktivnostima dijeljenja znanja o zemljama partnerima koristeći Kahoot! i Blooket aplikacije.
Danijela Šajtar
„Socijalna je isključenost proces kojim su određeni pojedinci gurnuti na rub društva i onemogućeno im je puno sudjelovanje samo uslijed njihova siromaštva, nedostatka temeljnih sposobnosti i prilika za cjeloživotno učenje ili kao rezultat diskriminacije. Na ovaj se način udaljavaju od prilika za rad, mogućnosti za ostvarenje prihoda i obrazovanje, kao i od mreže društvenih aktivnosti i aktivnosti u zajednici. Nemaju pristup tijelima moći i procesima odlučivanja, te se zbog toga često osjećaju bespomoćni i nesposobni preuzeti kontrolu nad svojim odlukama koje utječu na njihov svakodnevni život.“
Zajedničko izvješće o socijalnom uključivanju, 2004.
Učiteljica Danijela Šajtar 5.10.2023 obilježila je Dan učitelja edukacijom u Zagrebu gdje je učila o uključenosti osoba s manje mogućnosti u Erasmus+ projekte.
Uključivanje i raznolikost važan su prioritet Erasmus+ programa. On značajno doprinosi stvaranju uključivih zajednica te im omogućuje stvaranje novih prilika za rast i poboljšanje životnih šansi.
U skladu s tom idejom mi smo kao polaznici seminara dobili priliku dublje istražiti pojam socijalne uključivosti te se upoznati s različitim primjerima Erasmus+ projekata koji pridonose inkluziji te njihove utjecaje na osobe s manje mogućnosti.
Jedna od ključnih vrijednosti Europske unije je osigurati pravo svake osobe na kvalitetno i uključivo obrazovanje. Erasmus+ program pruža različite mehanizme i financijsku podršku kako bi osigurao jednakost i aktivno uključivanje sudionika s manje mogućnosti.
Poseban fokus programa je na organizacijama koje provode uključive projekte kao i naša škola koja je kroz sve svoje projekte pružila jednaku šansu svima pa i osobama s manje mogućnosti.
Danijela Šajtar
U proteklom programskom razdoblju naša škola provodila je 5 različitih Erasmus+ projektata gdje je surađivala s različitim organizacijama koje pružaju uslugu usavršavanja no i sa različitim školama na što smo veoma ponosni jer u svakom projektu surađujemo s različitim školama čije predstavnike smo upoznali na Facebook ili eTwinning platformi.
U početku su svi pristupali projektima s dozom sumnje jer je najveći problem bila jezična barijera no kako je vrijeme odmicalo morali smo tražiti motivacijska pisma i prezentacije za učenike kako bismo lakše odabrali učenike koji će sudjelovati u radionicama na mobilnostima.
Do sada smo proveli Erasmus KA 101-projekt koji je omogućio našim učiteljima razvoj digitalnih kompetencija i KA105 gdje smo surađivali s Poljoprivrednom školom iz Bača tijekom kojeg su mladi između 13 i 30 godina razvijali spoznaje o kulturi i tradiciji našega kraja.
Moramo naglasiti da smo vrlo zadovoljni sudjelovanjem u Erasmus projektima jer smo uspjeli tijekom provedbe naša dva KA101 i 122 Erasmus+ projekta razviti znanja i sposobnosti naših učitelja koji su bili više nego spremni othrvati se s problemima na koje smo nailazili u provedbi tih projekata.
Trenutno provodimo dva KA229 projekta Shall we play a game? s kojim pokušavamo kroz igrifikaciju razvijati znanja i spoznaje kod učenika.
U spomenutom projektu posvetili smo se različitim tipovima igara od onih tradicionalnih pa sve do digitalnih modernih igara. U tome nam je pomogao projekt KA105 u kojem smo stvorili temelje za ovaj projekt .
Svoja znanja naučena tijekom mobilnosti spremno smo dijelili s drugima. Spremno smo surađivali i sa lokalnom zajednicom posebno s Centrom za kulturu Čazma gdje su učenici izradili eKnjigu pod nazivom The book of memories. Često smo sadržajno povezivali naše projekte jer su se tematski dodirivali. Osim povezivanja dva projekta i uključivanja učenika u njih nismo zaobišli niti naše učitelje koji su nam važna karika u provedbi svih aktivnosti. Budući već imamo dosta iskustva u provođenju projekta vodili smo se vlastitim iskustvima te smo ih kao takve prenosili na naše učitelje koji su po prvi puta bili uključeni u takovu vrstu projekata. Davali smo im upute na koji način komunicirati s agencijom na čemu trebaju inzistirati te kako se pripremiti za putovanje.
Sa željom da podjele naša znanja često su naši učitelji održavali predavanja za kolege učitelje na vijećima u školi ,na županijskoj razini pa i na međunarodnoj razini. Danijela Šajtar održala je predavanje na engleskom jeziku za učitelje domaćine njene mobilnosti. Tu smo naišli na jako dobar odjek jer se u toj školi nije do tada provodio Erasmus+ program te se nadamo da smo ih zainteresirali da krenu u tom smjeru.
Svi ovi elementi bili su posuti trnjem koje nas je dovelo do zvijezda. Zahvaljujemo svima koji su nas podržali i pomogli da rastemo u europskom duhu.
Danijela Šajtar
5. 5. 2023. održan je Dan škole OŠ Čazma. Učenici su provodili vrijeme u neformalnom učenju kroz igru. Tu se savršeno uklopio i naš Erasmus+ projekt koji je došao do svoga kraja. Dan škole proveli smo u aktivnostima projekta koje smo provodili tijekom zadnjih 30 mjeseci. Odigrali smo digitalne kvizove te društvenu igru Border Breakers koja je nastala kao finalni proizvod našega projekta. Ceremoniji zatvaranja projekta s učenicima i učiteljima prisustvovala je i naša koordinatorica projekta iz Poljske Katarzyna Drabarek. Učenici su uživali šireći svoje znanje stečeno u projektu na svoje suučenike. U nastavku možete pogledati neke od naših digitalnih knjiga koje su nastale kao rezultat rada naših učenika u ovome projektu.
https://read.bookcreator.com/0Swp3ZM9vzbt2rKcYgYioo2ZOrE3/tUvatjMxR3CmTLsbrzFAeQ
https://read.bookcreator.com/0Swp3ZM9vzbt2rKcYgYioo2ZOrE3/4JselXOIQKKEA32jm_jiWg
Danijela Šajtar
Kroz aplikaciju Actionbound odradili smo terensku nastavu u Italiji. Terenska nastava vodila nas je kroz povijest u Italiji i UNESCO-ve znamenitosti. Radionica u muzeju - Virtualni arheološki muzej konačno život u 79. godini prije erupcije Vezuva. Jeste li znali da je eruptirao dva puta. Dan za danom!!!
Posjetili smo Napulj i Muzej znanosti.
Tamo smo odradili radionicu na kojoj smo učili o ljudskom tijelu, struji, mozgu i puno drugih zanimljivih stvari. U slobodno vrijeme uživali smo u najljepšem pogledu 😊 u Italiji i na kraju upoznali jednog od poznatih slikara. Da, uživali smo u Caravaggiu!
Puno aktivnosti zadnji dan za stjecanje certifikata!
Geocaching, orijentacija, radionica učenja o arheologiji i znamenitostima pod zaštitom UNESCO-a u Pompejima, Dan svetog Patrika u zelenom - igranje Kahoot, Quizziz, Blooket... Hvala 🙏 našim talijanskim domaćinima! Na kraju smo našeg puta, vidimo se u nekom novom projektu! Hvala timu Shall we play a game? i cijeloj ekipi što su ovaj Erasmus projekt učinili neponovljivim! Ponovo suze na rastanku! Vidimo se u nekom novom projektu!
Danijela Šajtar
Posjetili smo Tursku i grad Nigde! Odradili smo toliko aktivnosti da smo oduševljeni koliko smo naučili. Uživali smo u igrama Ledolomaca, u izradi Erasmus kutka, bojali majice, a najviše su nas dojmili edukativni izleti i terenska nastava u jedinstveno pećinsko selo iz ranog kršćanstva.
Zahvaljujući našim domaćinima naučili smo puno novih stvari: o različitostima, turskoj vjeri i povijesti!
Naučili smo puno o turskoj kulturi, prirodnim ljepotama i načinu života u prošlosti.
Bilo nam je lijepo i edukativno u prekrasnoj regiji Kapadokije.
Fotografije govore više od riječi!
Kroz igru smo proveli aktivnosti tradicionalnih igra, razmijenili darove, stvorili zagonetke koristeći fotografije Kapadokije (normalne i digitalne) i to nije sve Radionica koja nas je najviše dojmila je : "Što biste učinili da ste mumija u muzeju?" Više na linku u nastavku. Uživajte s nama!
Danijela Šajtar
https://www.youtube.com/watch?v=EDdgz6q7IW0&ab_channel=ShallweplayAgame