preskoči na sadržaj

Osnovna škola Čazma

Login
Tražilica
Škola za život

           Škola za život

 

     Uspostava sustava razvoja

 

      I naša škola sudjeluje

         u projektu Drvokod

 

Točno vrijeme ...

Brojač posjeta

 

web counter
 
 

 

https://volimbiologiju.weebly.com/

 

 

____________________________________

 

Web stranica za Prirodu i Biologiju

Učiteljica Ivana Moguš

 

 

PONUDE

 

 

 

Izdvojeni linkovi

Pravilo donjeg rublja

Sigurnost na Internetu

 

 

Face to face

« Listopad 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Anketa
Sviđa mi se što naša škola sudjeluje ueksperimentalnom programu "Škola za život".




Časopis Bug
Igre - bug.hr
15.10.2021. 12:05
Stubbs the Zombie i Paladins Epic Pack besplatni na Epic Games Storeu
Tjedna smjena besplatnih igara nam u novom krugu donosi nešto stariju akcijsku avanturu Stubbs the Zombie in Rebel Without a Pulse, kao i ekskluzivni Epic Pack za free-to-play pucačinu Paladins

15.10.2021. 06:00
Bytezone Bullet - za igranje, spavanje i gurkanje po sobi i stanu
Ovo je jedna od onih igraćih stolica koja ima želju prisvojiti vašu stražnjicu i više od osam sati dnevno pa se osim radne/igraće stolice može koristiti i kao ležaljka za spavanje, odmor i drugo nemicanje.

Vijesti
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 403
Arhiva naših vijesti

 

 

 

 

 

 

 

Priloženi dokumenti:
Sukob interesa.pdf

Popis lektire

Eko kutak

Korisni sadržaji

 

 

 

 

 

 

Erasmus+

 

Priloženi dokumenti:
A Satisfying School Experience.pptx

Izvan zidova učionice
Anita Mikulandra / datum: 23. 4. 2021. 19:24

Osnovna škola “Čazma” jedina je osnovna osnovna škola u našemu gradu no to ne znači da zaostajemo za najboljima. Obveza je učitelja sudjelovanje u raznim programima osposobljavanja i praćenjem suvremenih trendova u nastavi. S obzirom na rastuću potrebu za poticanjem motivacije učenika u učenju i sustavnoj provedbi inovativnih metoda, nastavnici su raspravljali o tome kako poboljšati kompetencije u tim područjima. Došli su do zaključka da je interdisciplinarna suradnja u projektnom učenju potencijalno jedan od najučinkovitijih načina za poticanje međusobne suradnje, analitičkog i logičkog mišljenja, kao i na učenje temeljeno na istraživanju među učenicima.

Nakon što smo detaljno razmotrili potrebe naših učenika u nadolazećem razdoblju, zaključili smo da će međunarodno iskustvo uvelike pridonijeti osmišljavanju ideja za strateško poboljšanje. Ovaj projekt je unaprijedio kompetencije nastavnika u području upravljanja projektnim učenjem pomoću digitalnih tehnologija. Smatramo da je suradnja s kolegama iz drugih zemalja bila ključna za razmjenu iskustava u ovom području.

Zbog čega je škola  sustavno razvijala Plan za poboljšanje kvalitete rada škole u područjima definiranim školskim standardima za kvalitetu rada, u okviru kojih je  i definirala strategiju razvoja za sljedeće razdoblje. Ovaj strateški dokument osnova je našeg Europskog razvojnog plana. Europski razvojni plan bio je temelj na kojem smo počeli graditi smjer naše škole kroz projekte i projektnu nastavu. U tome su nam uvelike pomogli fondovi Europske unije .Škola je iskoristila mogućnost financiranja svojih projekata putem fondova te je započela s provedbom Erasmus+ projekata. Prvi od njih četiri je Erasmus+  projekt Izvan zidova učionice s kojim je sve počelo još davne 2019. godine. Ciljevi ovog ERASMUS-projekta su poboljšati digitalne kompetencije nastavnika, a nakon toga i učenicima u svim predmetnim područjima, proširiti vještine i sposobnosti u pogledu metodičkih i didaktičkih koncepata, poboljšati vještine stranih jezika te organizirati nova partnerstva i podržati postojeća partnerstva. Partnerstvo nije uključivalo samo škole, već i druge partnere kao što su roditelji učenika, Gradska knjižnica Slavko Kolar u Čazmi te Grad Čazma. Ne smijemo zaboraviti Agenciju za mobilnost i programe Europske unije koja nam je sve to i omogućila.

 Projekt je integriran u postojeće projekte te ih i nadopunjuje.

Edukacija učitelja redovito je prezentirana na Učiteljskom vijeću i na web stranici naše škole . Nakon što se rezultati mobilnosti ocjene i diseminiraju cilj nam je bio izraditi nove planove lekcija u novoj reformi školstva što nam je već uspjelo kroz iNastavu MZO.

Da bi se postigli ovi ciljevi, apsolutno su potrebni dobro obrazovani i visoko motivirani učitelji.

                                                                                                                                    Danijela Šajtar


[OPŠIRNIJE]



Merry Christmas...
Anita Mikulandra / datum: 23. 12. 2020. 18:43


[OPŠIRNIJE]



Shall we play a game?
Anita Mikulandra / datum: 17. 12. 2020. 18:40

Shall we play a game? Naši novogodišnji sastanci...

 

 


[OPŠIRNIJE]



Shall we play a game?
Anita Mikulandra / datum: 10. 12. 2020. 18:38

Shall we play a game? Upoznajte naš plan putovanja i provedbu aktivnosti!

 


[OPŠIRNIJE]



Osnovna škola Čazma može se pohvaliti s još dva nagrađena Erasmus+ projekta...
Anita Mikulandra / datum: 21. 8. 2020. 11:10

Osnovna škola Čazma može se pohvaliti s još dva nagrađena Erasmus+ projekta. Projekti spadaju u kategoriju KA229 Erasmus+ mobilnosti za učenike te su u potpunosti financirani od strane Europske Unije. U sljedeće dvije godine učenici i učitelji OŠ Čazma posjetit će Tursku, Poljsku, Portugal, Španjolsku, Italiju i Grčku kako bi obogatili svoja znanja.

Koordinatorice projekta su ravnateljica škole Lidija Osman i učiteljica engleskog jezika Danijela Šajtar. Osim njih u ostvarivanje projekata bit će uključeni svi učitelji i učenici naše škole, a najuspješniji učenici bit će nagrađeni i putovanjem u zemlje partnere u projektu. Pet učenika i dva učitelja posjetit će svaku spomenutu zemlju. Tamo će učenici upoznati kulturološke običaje zemlje domaćina te će sudjelovati u radionicama na zadanu temu. Mobilnosti će biti provedene otprilike svaka dva mjeseca po pet dana prema već zakazanom rasporedu.

Učiteljica Danijela Šajtar s međunarodnim timom uložila je mnogo truda u pisanje projekata. Projekt je pisan u proljeće tijekom nastave na daljinu i pandemije koronavirusa. Ovih dana stigla je potvrda od škole iz Poljske, koja je prijavila projekt i koja je ujedno koordinator projekta, kako je projekt K229 „SHALL WE PLAY A GAME?" s partnerima iz Turske, Italije, Portugala, Španjolske i Hrvatske prošao na javnom pozivu te je za njegovo ostvarenje odobreno  193 800,00 € nepovratnih sredstava. Predviđeni fond nepovratnih sredstava za našu školu je 30 300,00 EUR. Prema prijavnom obrascu projekt počinje 1. prosinca 2020. i završava 30. studenog 2022. godine. Hoće li tako biti bitno će ovisiti o pandemiji koja nas je zadesila. Mobilnosti će se provoditi u skladu sa nastalom situacijom vezanom uz koronavirus. Više ćemo znati kada se situacija s koronavirusom dovede u kontrolirane uvijete.

Nakon prve dobre vijesti stigla je i druga iz Španjolske škole koja je koordinator projekta „DIVERSITY, UNITY, EQUALITY!“ za partnere iz Turske, Poljske, Portugala, Hrvatske i Grčke. Projekt će se provoditi paralelno s prethodnim projektom čak će i tematski biti povezan. Naime u projektu SHALL WE PLAY A GAME?, učenici uključeni u projekt, u Hrvatskoj će učiti o Ivani Brlić Mažuranić i Nikoli Tesli kroz igru i neformalno učenje, a u drugom projektu DIVERSITY, UNITY, EQUALITY! nastavit će u tom tonu međutim učenje će biti usmjereno na ravnopravnost spolova u povijesti s osvrtom na današnjicu pa tako u proljeće 2022. godine gradonačelnik grada Čazme i župan Bjelovarsko-bilogorske županije mogu očekivati posjet vrijednih učenika u sklopu provedbe projekta.

Projekt je nagrađen u iznosu od 169 210,00 EUR bespovratnih sredstava iz fondova Europske Unije, a naša škola raspolagat će sredstvima u iznosu od 26 335,00 EUR .

Ukoliko zbrojimo iznose možemo zaključiti da je OŠ Čazma ponovo nagrađena s 56 635,00 EUR za provođenje projekata u svrhu obogaćivanja znanja naših učenika. Za ostvarenje ovih projekata bit će potrebno ujediniti snage kako učitelja tako i roditelja i učenika jer će provedbom ovih projekata učenicima OŠ Čazma prvi puta biti pružena mogućnost da spoznaju nova znanja izvan granica naše domovine u sklopu kurikuluma škole.

U pripremu i samo pisanje projekata partneri su uložili puno truda i slobodnog vremena te smo sretni i ponosni što je trud prepoznat.

Ovakav način provedbe projekata postao je standardom među školama Bjelovarsko-bilogorske županije no OŠ Čazma prednjači na tom putu jer nam je u samo dvije godine odobreno četiri Erasmus+ projekta te je nagrađena s cca 122 000,00 EUR bespovratnih sredstava iz fondova Europske Unije.

Zahvaljujemo se svim školama partnerima, a posebice Katarzyni Drabarek iz Poljske te Mariji Cruz García iz Španjolske što su nas prepoznale kao ozbiljne i vrijedne partnere. Tu ne smijemo zaboraviti niti učiteljice Özlem Gedik i Dianu Roxanu Madrali iz Turske koje su upravljale pisanjem projekata. Veliko im hvala!

 Danijela Šajtar,mag.prim.educ


[OPŠIRNIJE]



Diseminacija Erasmus + projekta „Izvan zidova učionice“ , predmeti: kemija, priroda, biologija - učiteljica Tamara Brozović Jurišić
Anita Mikulandra / datum: 10. 6. 2020. 19:36
  • 20. – 22. 9. 2020., Eko – sajam – izrada eko - proizvoda, predstavljanje i promoviranje rada škole široj javnosti,  promoviranje zdrave prehrane, medijski popraćeno na službenim mrežnim stranicama grada Čazme, mrežnoj stranici OŠ Čazma, Superportalu, mrežnim stranicama turističke zajednice Čazma, na Jabuka TV, detalje pogledati na poveznicama:

https://www.cazma.hr/vijesti/6-eko-sajam-20-22-09-2019/

http://os-cazma.skole.hr/kulturni_kutak?news_id=39354

http://os-cazma.skole.hr/fotogalerija?show=album&id=114

https://superportal.hr/index.php/2019/09/21/cazma-otvoren-6-eko-sajam/

https://www.tz-cazma.hr/2019/09/04/6-eko-sajam-u-cazmi/

 

  • Tijekom šk. godine 2019./2020., Projektno učenje vezano uz međuškolski projekt OŠ Blato - OŠ Čazma pod nazivom „Zdravlje i osobni razvoj“, u sklopu projekta izvođenje sljedećih aktivnosti na nastavi kemije 7. i 8. r: Dokazivanje šećera u grickalicama, Izrada domaćih sapuna, Izrada zdravih slastica, Izrada digitalne kuharice i objava u alatu One Note, detalje pogledati na poveznici:            

https://carnet-my.sharepoint.com/:o:/g/personal/tonci_padovan_skole_hr/Ep61KYuw2O1Kqkh8m1p9QCoB60FEyMXe3gikznRlZDLXwA?e=fmubh9

  • Tijekom šk. godine 2019./2020., Učenje pomoću IKT-a – pretraživanje informacija na mrežnim stranicama, korištenje DOS Edutorija i digitalnih udžbenika , platformi za učenje, digitalnih alata i simulacija ( PhET simulacije),  kemija, priroda, biologija 5., 7. i 8.r

  

  • 13. 11. 2020. g., Na mrežnim stranicama škole objava tijeka tečaja „Classroom Management Solutions for Teachers: new methodologies, effective motivation, cooperation and evaluation strategies“ u Firenci - po danima, detalje pogledati na poveznici: http://os-cazma.skole.hr/erasmus_

 

  • Tijekom 11. mjeseca 2020., Učenje kroz zadatke (Task based learning): biologija 8.r: Izrada modela DNA molekule, objavljeno na mrežnim stranicama OŠ Čazma, detalje pogledati na poveznici:

http://os-cazma.skole.hr/erasmus_?news_id=40226

 

  • 5. - 12. 12. 2020.g, Projektno učenje, biologija 8.r: Izrada shematskog prikaza mitoze i mejoze, prezentacija radova u sklopu projekta „Večer matematike“, objavljeno na mrežnim stranicama OŠ Čazma, detalje pogledati na poveznici:

http://www.os-cazma.skole.hr/?news_hk=1&news_id=40404&mshow=1515

  • 9. 1. 2020. g., Dijeljenje primjera dobre prakse putem webinara nagrađenih učitelja pod nazivom: „eTwinning, Erasmus+ projekti u Školi za život“, objavljeno na mrežnim stranicama „Škola za život“ i na CARNET Meduzi, poveznice:

https://meduza.carnet.hr/index.php/media/watch/13999

https://skolazazivot.hr/webinari-po-grupama/etwinning-i-erasmus-projekti-u-skoli-za-zivot-danijela-sajtar-ivana-mogus-i-tamara-jurisic-brozovic/

 

  • 14. 1. 2020.g., Učenici 8. razreda su na satu biologije prezentirali temu „Blizanci“  u obliku obrnute učionice te predstavili svoje digitalne vještine pred ministricom znanosti i obrazovanja Blaženkom Divjak te bjelovarsko -bilogorskim županom i ostalim gostima i novinarima, sat je medijski popraćen na mrežnim stranicama Superportala, mrežnim stranicama bjelovarsko – bilogorske županije, te mrežnim stranicama OŠ Čazma, detalje pogledati na poveznicama:

https://superportal.hr/index.php/2020/01/14/ministrica-divjak-u-pratnji-zupana-damira-bajsa-posjetila-os-cazma/

http://bbz.hr/vijesti/detaljnije/ministrica-znanosti-i-obrazovanja-blazenka-divjak-u-posjeti-bjelovarsko-bil

 

  • 23. 01. 2020. g., Diseminacija tečaja „Classroom Management Solutions for Teachers: new methodologies, effective motivation, cooperation and evaluation strategies“ u Firenci na sjednici učiteljskog vijeća 23. 01. 2020., uvedeno u zapisnik.
  • Od 3. – 6. mjeseca 2020. g., Razvijanje digitalnih kompetencija kroz virtualnu učionicu biologije na platformi Microsoft Office Teams u školi na daljinu, korištenje digitalnih alata Forms, Wizzer.me, Stream, Worldwall, Padlet

 

  • Od 5. mjeseca 2019. i još traje, Integracija biologije i informatike kroz projekt „Drvokod“, izrada web stranice „Drvokod OŠ Čazma“ te stvaranje baze podataka drvenastih biljaka u okolišu škole, poveznica na mrežnu stranicu „Drvokod OŠ Čazma“:

             http://cazma.drvokod.eu/

Tamara Brozović Jurišić


[OPŠIRNIJE]



Projekti: Izvan zidova učionice i Kultura i tradicijske igre u očima mladih
Anita Mikulandra / datum: 19. 5. 2020. 21:03

Ove školske godine naša škola provodi dva vrlo važna Erasmus+ projekta. To su projekti Izvan zidova učionice i Kultura i tradicijske igre u očima mladih. Za projekt Izvan zidova učionice naša škola dobila je 19.632,00 EUR. Cilj naše škole bio je razvijati kod učitelja inovativne načine poučavanja te transformirati nastavu iz konvencionalnih metoda poučavanja u obrnutu učionicu. Učenicima smo željeli pružiti mogućnost korištenja digitalnih alata na istoj razini kao i u drugim moderniziranim školama. Stoga su naši učitelji osjetili potrebu za nadogradnjom znanja, a kao učitelji imamo i obvezu sudjelovati u raznim programima osposobljavanja nastavnika i praćenje suvremenih trendova u nastavi.

U tom nastojanju edukacije koje su učitelji prošli u Irskoj, Italiji i Grčkoj su nam  dale smjernice kako provesti nastavu u obrnutoj učionici te kako izraditi inovativnije digitalne zadatke za nastavni proces. Željeli smo naučiti učenike kako koristiti digitalne alate za zajedničko učenje te spoznati njihovu ulogu u formativnom vrednovanju naučenog. Ciljevi ovog ERASMUS projekta su poboljšati kompetencije nastavnika u IKT području, proširiti vještine i sposobnosti u pogledu metodičkih i didaktičkih koncepata, organizacija terenske nastave te implementacija inovativnih metoda rada.

Upotrebom računalne opreme, posebno Android tableta i pametnih ploča, nastavni proces postaje vrlo važan izazov za sve učitelje i učenike naše škole. Kvalitetnijom primjenom računalne opreme nastojimo usmjeriti pažnju i pozornost učenika na nastavne sadržaje te povećati raznolikost aktivnosti učenika u okvirima modernizirane i suvremene nastave s ciljem razvoja njihovih digitalnih kompetencija. Uveo se rad kroz obrnutu učionicu u istraživačku nastavu te smo posvetili pažnju i na razvoj kritičkog mišljenja kod učenika. Iz tog razloga naši su učitelji stjecali dodatna znanja, vještine i kompetencije tijekom odabranih edukacija te ih usustavili za nastavu 21. stoljeća.

Uključili smo nove metode poučavanja što smo primijenili u nastavi na daljinu. Učenici su više radili na iskustvenoj nastavi  te su koristili istraživačke metode rada iz kojih su iznjedrili različiti video-uradci i digitalni posteri. Učenici su radili kodiranje i išli na natjecanje iz njega što do sada nije bio slučaj u našoj školi. Znanja stečena u našem projektu smo implementirali u ostale projekte škole i šire zajednice te smo najviše surađivali s gradskim institucijama u njihovim projektima. Sve to ne bi bilo moguće da se nismo educirali kroz projekt Izvan zidova učionice.

S obzirom na novonastalu situaciju s Covidom-19 naši učitelji i učenici bili su spremni za nastavu na daljinu. Nakon prvih poteškoća u prvim tjednima rada učenici i učitelji su se brzo prilagodili situaciji te su čak i dan škole obilježili u virtualnoj učionici. Došli su do zaključka da je interdisciplinarna suradnja u projektnom učenju potencijalno jedan od najučinkovitijih načina za poticanje međusobne suradnje, analitičkog i logičkog mišljenja i  učenja temeljenog na istraživanju samih učenika. Ovaj projekt nam je bio temelj za edukaciju učitelja i njihovo osposobljavanje u provođenju drugih projekata kao što su eTwinning i Erasmus+ KA1 i KA2 projekti koje je naša škola prijavila i ove školske godine.

Projektu KA105 "Kultura i tradicijske igre u očima mladih" odobrena je financijska potpora u iznosu od 45.780,00 EUR. Projekt je namijenjen mladim osobama od 13 do 30 godina te osobama s manje mogućnosti. Cilj ovog projekta je da svaki učenik, nakon završetka provedbe može primijeniti svoja znanja na očuvanje kulturnog nasljeđa, te da će biti motiviran i naveden da razmišlja o svom ponašanju u sadašnjosti i budućnosti.

Provedbom ovog projekta pružena je prilika za obrazovanje naših učenika o vrijednosti zajedničke baštine, koja uključuje književnost, umjetnost, spomenike, zanate koje su nam prenijeli naši preci, tradiciju, hranu u kojoj uživamo. Uz učenike naše škole uključeni su i učenici Poljoprivredne škole Bač iz Vojvodine. Za prvi dio edukacije osmišljene su radionice i edukativne aktivnosti na jadranskoj obali dok se provedba projekta trebala nastaviti u Vojvodini. Pripreme za provedbu centralnih aktivnosti krenule su još dok su učenici bili u školi no s pojavom Covida-19 sve je zaustavljeno te se čeka daljnji rasplet situacije s otvaranjem granica.

 

                Danijela Šajtar,mag.prim.educ.


[OPŠIRNIJE]



Važno je htjeti!
Anita Mikulandra / datum: 4. 3. 2020. 23:00

Ova školska godina bila je vrlo plodonosna za OŠ Čazma.

U ime škole, učiteljica engleskog jezika Danijela Šajtar napisala je i prijavila dva projektna prijedloga na natječaj za program Erasmus+ .

Agencija za mobilnost i programe EU je na temelju Odluke o dodjeli financijske potpore za projektne prijedloge za program Erasmus+, Ključnu aktivnost 1 prihvatila je oba projektna prijedloga te je prijedlogu "Izvan zidova učionice" dodijelila 19.632,00 EUR.

Projekt "Izvan zidova učionice" omogućuje edukaciju u inozemstvu učiteljima OŠ Čazma.

Devetoro učitelja iskoristit će dobivena sredstva te će nadograditi svoja znanja u Grčkoj, Italiji i Irskoj. Cilj ovakvih edukacija je razvijati kompetencije poučavanja te implementirati obrazovne metode rada drugih zemalja u naš obrazovni sustav.

Projektu "Kultura i tradicijske igre u očima mladih" odobrena je financijska potpora u iznosu od 45.780,00 EUR. Projekt je namijenjen mladim osobama od 13 do 30 godina te osobama s manje mogućnosti.

Prilikom pisanja projekta učiteljica se vodila željom za očuvanjem tradicije našega kraja te širenjem kulturoloških vidika kod mladih.

Voditelji volonteri su mladi učitelji Kristina Žganjer i Antonio Šolaja. Oni će biti nositelji provođenja edukacije učenika koji sudjeluju u projektu.

Prilika je to za obrazovanje djece i mladih o vrijednosti zajedničke baštine, koja uključuje književnost, umjetnost, spomenike, zanate koje su nam prenijeli naši preci, tradiciju, hranu u kojoj uživamo. U svemu tome ne smije se zaboraviti niti sportske aktivnosti koje su uvijek išle ruku pod ruku uz kulturna zbivanja javnosti kako nekada tako i danas.

Uz učenike naše škole uključeni su i učenici Poljoprivredne škole Bač iz Vojvodine.

Provedba projekta je osmišljena u dvije faze. Prva faza odvijat će se u Trogiru gdje će šest dana naši učenici i učenici iz Vojvodine upoznavati UNESCO-vu baštinu naše zemlje dok će u drugoj fazi naši učenici biti u petodnevnom posjetu Baču i Novom Sadu kako bi se upoznali s kulturom i tradicijom vojvođanskog kraja. Bitno je napomenuti da će svi troškovi provedbe projekta biti pokriveni dodijeljenim financijskim sredstvima.

Za financijsko upravljanje i provedbu projekta u Hrvatskoj zadužene su koordinatorice Danijela Šajtar i Lidija Osman dok su u Srbiji zaduženi profesorica Zorica Subotić i ravnatelj škole Dragan Novaković.

Ovaj projekt ima veliku važnost jer će utjecati na osvještavanje mladih o potrebi očuvanja kulturne baštine, širenje učeničkih svjetonazora. Razvijat će kod mladih i komponentu solidarnosti jer će mladi podučavati mlade. Ovaj projekt imat će veliki benefit za škole partnere jer će utjecati na uvođenje europske dimenzije u ustanovu kroz međunarodnu suradnju. Stvorit će se veće šanse za neformalnim obrazovanjem učenika s manje mogućnosti.

Cilj ovog projekta je da svaki učenik, nakon završetka provedbe može primijeniti svoja znanja na očuvanje kulturnog nasljeđa, te da će biti motiviran i naveden da razmišlja o svom ponašanju u sadašnjosti i budućnosti.

Ovim projektom ostvarit će se želja za razmjenom dobre prakse u svrhu podizanja kvalitete rada s mladima te poticati međusobna tolerancija spram različitosti.

Učiteljica koordinator projekata Danijela Šajtar


[OPŠIRNIJE]



Krenule pripreme za provedbu projekta "Kultura i tradicijske igre u očima mladih"
Anita Mikulandra / datum: 4. 3. 2020. 22:55

Projektu kojemu je odobrena   financijska potpora u iznosu od 45.780,00 EUR krenuo je s realizacijom.

Uspostavljena je kvalitetna suradnja s PŠ Bač. Koordinatorica projekta Zorica Subotić i ravnatelj škole Dragan Novaković posjetili su Hrvatsku kako bi u Zagrebu zajedno s predstavnicima OŠ Čazma prisustvovali seminaru u Agenciji za mobilnost na kojemu su dobili upute kako pravilno provesti predviđeni projekt.

Projekt je namijenjen mladim osobama od 13 do 30 godina te osobama s manje mogućnosti.

Prilikom pisanja projekta učiteljica se vodila željom za očuvanjem tradicije našega kraja te širenjem kulturoloških vidika kod mladih.

Provedba projekta je osmišljena u dvije faze. Prva faza odvijat će se u Trogiru gdje će šest dana naši učenici i učenici iz Vojvodine upoznavati UNESCO-vu baštinu naše zemlje dok će u drugoj fazi naši učenici biti u petodnevnom posjetu Baču i Novom Sadu kako bi se upoznali s kulturom i tradicijom vojvođanskog kraja. Bitno je napomenuti da će svi troškovi provedbe projekta biti pokriveni dodijeljenim financijskim sredstvima.

Ovaj projekt ima veliku važnost jer će kod mladih razvijati komponentu solidarnosti .Ovaj projekt imat će i veliki benefit za škole partnere jer će utjecati na uvođenje europske dimenzije u ustanovu kroz međunarodnu suradnju. Stvorit će se veće šanse za neformalnim obrazovanjem učenika s manje mogućnosti.

Ovim projektom ostvarit će se želja za razmjenom dobre prakse u svrhu podizanja kvalitete rada s mladima te poticati međusobna tolerancija spram različitosti.

Danijela Šajtar


[OPŠIRNIJE]



Tečaj: Integrating Creativity and Innovation into Teaching (11. – 15.11.)
Anita Mikulandra / datum: 28. 11. 2019. 14:23

Projekt: Izvan zidova učionice

Tečaj: Integrating Creativity and Innovation into Teaching (11. – 15.11.)

Firenca, 1. dan

Prvo na redu je upoznavanje sudionika, ima nas iz raznih krajeva Europe: troje iz Grčke, troje iz Poljske, jedna iz Švedske, čak petero iz Portugala i ja. Različiti ljudi, ali problemi u poučavanju vrlo slični: nemotiviranost učenika, male plaće, necijenjenost profesije, ali i sve manje ljudi koji žele biti učitelji. Predstavili smo svoje zemlje, gradove, škole i puno naučili. Za kraj dana, mala radionica školske platforme Trello. Trello je suradnička online ploča na koju svi sudionici mogu dodavati svoje dokumente, fotografije ili bilo što drugo.

Firenca, 2. dan

Naučili smo što je to obrnuta učionica i kako staviti učenika u središte poučavanja. Jedan od načina su video lekcije. Kako ih najlakše napraviti, što uključiti u njih i, najvažnije, kako učenika motivirati na samostalno svladavanje teorije. Učitelj nam je dan ranije zadao pregledavanje video lekcije za zadaću, tako da smo odmah u praksi mogli vidjeti što što znači.  Zatim smo samostalno izradili video lekciju u TedEdu koju kasnije možemo iskoristiti na nastavi.

Poslijepodne je rezervirano za povijesnu turu kišovitom Firencom koju u organizirali učitelji Europassa.

  

Firenca, 3. dan

Dan rezerviran za bolesti modernog doba - ovisnosti o pametnim telefonima. Opet, problemi vrlo slični, ali načini rješavanja jako različiti. U Grčkoj učenik je suspendiran na jedan dan ako ga učitelj uhvati da koristi mobitel tijekom sata, u Švedskoj je zabranjeno nositi ga u školu, a roditelji pristaju na to svojim potpisom. Možete samo zamisliti kako su se čudili mojoj priči o osmašici koja najnormalnije "snepa" na satu i ja ne mogu učiniti ništa više nego ju lijepo zamoliti da pospremi mobitel u torbu. Kasnije mala radionica emocionalne inteligencije i načina rješavanja sukoba u razredu. Učitelj nam je dao različite scenarije događaja u razredu, bili smo i učitelji, ali i učenici. Izvukli smo zaključke o tome kako se lakše snaći u nekim situacijama s učenicima u razredu.

Popodne - Dante i ekipa 😊

Firenza, 4. dan

Danas nam je učitelj pokazao korisne izvore za građanski odgoj, ali i za rješavanje sukoba među učenicima i nasilje (pogotovo na internetu), jedan od njih je commonsense.org. Potrebno je registrirati se na tu stranicu i tamo ćete pronaći velik broj korisnih planova za sat razrednika. Mi smo se koncentrirali na nasilje, ono među djecom, ali i među odraslima. Radili smo i s korisnim alatima za rad u skupinama, kao primjerice The Jigsaw ili The 4BPattern. Na kraju smo izradili i razmijenili zanimljive kvizove napravljene na learningapps.org

Poslijepodne - umjetnička tura 😊

  

Firenza, 5. dan

Posljednji dan je brzo proletio razgovarajući o vrednovanju i samovrednovanju. Naučili smo koristiti jednostavan i vrlo koristan alat za izradu videa: Screencast-O-Matic. Razmijenili smo primjere dobre prakse. Ali, svemu lijepome dođe kraj, a tako je bilo i s našim malim druženjem. Dobili smo potvrde o pohađanju tečaja, a na kraju smo posebno zahvalili našem odličnom učitelju Iacopu koji nas je puno toga naučio! Ciao, Europass!

Učiteljica: Ivana Bukovac, mag.educ.


[OPŠIRNIJE]



Učenje kroz zadatke (Task based learning)
Anita Mikulandra / datum: 20. 11. 2019. 14:50

Na nastavi biologije je 14. 11. 2019. g u 8. razredima realizirano učenje kroz zadatke (Task based learning) kao diseminacijski dio Erasmus tečaja Classroom management. Učenici su dobili zadatak izraditi model DNA molekule. Na raspolaganju su imali žice, plastelin, perlice, slamčice i druge materijale. Nakon uvodnog dijela sata, učenici su su prvo u grupama proučavali građu DNA molekule pomoću literature i mrežnih stranica, zatim su se dogovarali kako će konstruirati DNA i od kojeg materijala, te su pristupili izradi molekule. Rezultati i tijek rada vidljivi su na slikama u prilogu.

Učiteljica biologije Tamara Brozović Jurišić

Fotografije pod opširnije...

 


[OPŠIRNIJE]



Erasmus+ Grčka - ICT in Education
Anita Mikulandra / datum: 19. 11. 2019. 10:42

Trajanje edukacije 10. 11. 2019.  -17. 11. 2019.

1. dan - upoznavanje

  • IKT i teorije učenja
  • Obrazovne IKT politike
  • Isprepleteni modeli učenja (tradicionalni i IKT)
  • Izazovi i mogućnosti
  • E-Portfolio (Google Sites)
  • Radionica (Google Sites)

2. dan - radionice

  • web 2.0 alati
  • blog
  • radionica: izrada bloga

3. dan 

  • Wikis
  • Radionica: Wiki
  • Tehnologije za suradničko učenje
  • MOOCs - otvoreni sustavi za masovno otvoreno učenje na mreži
  • Radionica: Moodle

LMS - Learning Managment Systems (Sustavi za upravljanje učenjem)

4. dan

  • učenje utemeljeno na igrama
  • digitalne igre u obrazovanju
  • simulacije i proširena stvarnost

5. dan

  • umne mape
  • radionica: umne mape
  • e-provjeravanje, teorije i alati
  • oblaci za obrazovne organizacije
  • radionica: Google aplikacije
  • Refleksija - evaluacija tečaja
  • Certifikati
  • Zatvaranje

https://sites.google.com/view/erasmus-greece/home?authuser=0

Učiteljica matematike Mirela Molnar

 

 


[OPŠIRNIJE]



A satisfying school experience: strategies and skills for teachers
Anita Mikulandra / datum: 15. 11. 2019. 17:16

Učiteljica prirode i biologije je prisustvovala tečaju pod nazivom A satisfying school experience: strategies and skills for teachers, koji se održao u Firenci u periodu od 04.11 do 09.11.2019. Tečaj je trajao 30 sati i održan je na engleskom jeziku. Grupa polaznika se sastojala od 8 učitelja i ravnatelja iz Njemačke, Latvije, Finske i Španjolske.

Dan 1.

  • Upoznavanje i prezentacija države, grada, škole i vlastitih projekata.
  • Raspravljanje o najčešćim problemima učiteljskog zanimanja (nedovoljna motivacija učenika, previše papirologije, međuljudski odnosi, nedostatak novca…)
  • Gledanje i analiza videa kao primjera kako doskočiti spomenutim izazovima (Case study)

https://www.youtube.com/watch?v=1fWiKuok9vA&feature=emb_title

  

Dan 2.

  • Rasprava o intrinzičnoj i ekstrinzičnoj motivaciji (povezivanje nastavnih tema sa svakodnevnim životom, obrnuta učionica, osjećaj koristi, aktivno istraživanje, uključivanje roditelja, suradnja s lokalnom zajednicom, formativno vrednovanje, davanje pozitivne refleksije)
  • Analiza videa o vršnjačkom nasilju, uočavanje glavnih sudionika u „krugu nasilja“.

https://www.youtube.com/watch?v=rDs0aEzhCzs&feature=emb_title

  • Planiranje mjera protiv i za smanjenje nasilja među učenicima (osnivanje timova za kvalitetu, evaluaciju, protokol te rad s učenicima, podučavanje učenika o nasilju, potaknuti razvoj emocionalne inteligencije, mindfulness, osnivanje grupe učenika suradnika, dodjeljivanje učitelja – prijatelja učeniku koji je sklon nasilnom ponašanju).

 

Dan 3.

  • Primjer i analiza videa – Mindfulness u školi (tehnike disanja, crtanje, razgovor o osjećajima, slušanje zvukova, uključivanje svih osjetila…)

https://www.youtube.com/watch?v=MMK481p5wWM&feature=emb_title

  • Razgovor o predrasudama – igra pretpostavljanja osnovnih informacija o ostalim sudionicima tečaja.
  • Crtanje osjećaja tijekom slušanja glazbe.
  • Ključne kompetencije koje treba razvijati kod učenika (kritičko mišljenje, kreativnost, inicijativnost, rješavanje problema, preuzimanje rizika, donošenje odluka, konstruktivni menadžment)
  • Primjeri aktivnosti kojima razvijamo spomenute kompetencije

   

  • Terenska nastava – Hrana i kultura u Firenci (kušanje najbolje piće u Italiji)

Dan 4.

  • Učenje kroz projekt (Project based learning)
  • Gledanje i analiza videa
  • Osmišljanje vlastitog projekta po koracima
  • Samovrednovanje projekta te savjetovanje ostalih sudionika

https://www.youtube.com/watch?v=H7LHsL0iB_w&feature=emb_title

  • Terenska nastava – Povijesni razvoj grada Firence

Dan 5.

  • Crtanje drveta života
  • Analiza cijelog tjedna
  • Zaključak pomoću oluje ideja
  • Podjela svjedodžbi
  • Kušanje Latvijskih slastica i likera

  

Dan 6.

  • terenska nastava – kulturološki obilazak Monteriggioni (Chianti), Siena, San Gimignano
  • ručak na imanju obitelji Mazzarrini, kušanje vina (Rose'Spumante, Chianti classico docg, Balsamic vinegar te Vinsanto del Chianti)
  • kušanje najboljeg sladoleda u Italiji

  

Aktivnosti koje planiram provesti u školi:

  • uvođenje Mindfulness tehnika, dovođenje stručnjaka i osposobljavanje svih učitelja za provođenje ovih aktivnosti.
  • Provesti projekt protiv vršnjačkog nasilja
  • Uvesti učenje preko projekata u svoj nastavni kurikulum

Učiteljica biologije Ivana Moguš


[OPŠIRNIJE]



Classroom Management Solutions for Teachers: new methodologies, effective motivation, cooperation and evaluation strategies u Firenci
Anita Mikulandra / datum: 13. 11. 2019. 13:19

Učiteljica kemije i biologije Tamara Brozović Jurišić je prisustvovala tečaju pod nazivom Classroom Management Solutions for Teachers: new methodologies, effective motivation, cooperation and evaluation strategies, koji se održao u Firenci u periodu 4. – 9. 11. 2019. g. u trajanju od 30 sati. Tečaj se u cijelosti održavao na engleskom jeziku.

1. dan (4. 11. 2019.)

Prvog dana tečaja voditeljica tečaja je dala uvodne informacije o tijeku tečaja, zatim je uslijedilo međusobno upoznavanje sudionika tečaja te prezentacije polaznika u kojima su  predstavili svoje države i škole. Nakon prezentacija uslijedila je radionica o tipičnim problemima upravljanja učionicom i tehnikama za njihovo rješavanje.

2. dan (5. 11. 2019.)

Sadržaj rada: 

- nastava usmjerena na učenika – radionica, prezentacija radova    - 4K (Kritičko mišljenje, Kreativnost, Kolaboracija, Komunikacija );

Ključne kompetencije i vještine za 21. stoljeće – radionica, prezentacija radova          

- motivacija i samovrednovanje – radionica, prezentacija radova

  

3. dan (6. 11. 2019.)      

Sadržaj rada:

- obrnuta učionica – predavanje

- kreiranje vlastite obrnute učionice– rad u paru uz uporabu IKT-a, prezentacija radova        

- okrugli stol, rasprava

4. dan (7. 11. 2019.)

Sadržaj rada:

- struktura projektnog učenja i učenja temeljenog na zadatcima 

- izrada školskog projekta – rad u gupi, prezentacija radova, rasprava

- IKT alati u svrsi održavanja učeničke pažnje i olakšavanja učenja – diskusija

5. dan (8. 11. 2019.)

Sadržaj rada:

- rubrike i procjena učenika - predavanje

- izrada rubrika – grupni rad, prezentacija, rasprava

- različite kulture u razredu – iskustva, rasprava

- zaključak tečaja

- dodjela certifikata

- evaluacija tečaja

6. dan (9. 11. 2019.)

Sadržaj rada:

- terenska nastava – Monteriggioni, Siena, San Gimignano

Učiteljica biologije i kemije Tamara Brozović Jurišić

Potpuni izvještaj po danima s fotografijama nalazi se u prilogu pod OPŠIRNIJE.


[OPŠIRNIJE]



Izvan zidova učionice u Ateni
Anita Mikulandra / datum: 29. 10. 2019. 09:12

Naša kolegica Danijela Šajtar posjetila je Pireus i Atenu u sklopu projekta Izvan zidova učionice koji je u potpunosti financiran preko Erasmus + programa. Erasmus + je program Europske unije za podršku obrazovanju, osposobljavanju, mladima i sportu u Europi.Da podsjetimo čitatelje naša škola je aplicirala projekt Izvan zidova učionice te je iz fonda Europske unije dobila 19 632,00 eura nepovratnih sredstava.

       U sklopu projekta kolegica Danijela Šajtar pohađala je tečaj The world is our classroom na kojem je učila o primjeni iskustvene nastave u učionici.

        Prvi dan bio je posvećen međusobnom upoznavanju sudionika.Svi prisutni su se upoznali sa sadržajem seminara "The world, our classroom: museums and cultural landscapes" .Kolegica je predstavile sebe, našu školu i naš projekt.
Voditelj tečaja, Nikos Voyiatzis, uveo je prisutne u temu muzeja i korištenja istih u procesu poučavanja.

        Drugi dan Danijela je sudjelovala u radionici u kojoj su prisutni doznali kako osmisliti programe poučavanja koji vode iz učionice u muzej i natrag. Aktivnosti su se nastavile posjetom Technopolisa (Muzeja plina), Kerameikos i Nacionalnog arheološkog muzeja u Ateni.

         Treći dan održana je radionica  u kojoj su sudionici  istraživali kako osmišljavati obrazovne programe koji vode iz učionice u muzej i natrag. Uz to su naučili kako učiti od predmeta (izložaka) te kako misliti i nagađati o predmetima.
Aktivnosti su se nastavile izletom na Akropolu, Muzej Akropole i Rt Sounion gdje su uživali u pogledu na spektakularan zalazak sunca i Posejdonov hram.

          Cijeli četvrti  dan je prošao  u aktivnom obilasku mjesta kulturnih događanja: Kulturnog centra fondacije Savros Niarchos koji objedinjuje Nacionalnu knjižnicu i Nacionalnu operu Grčke. Nakon ovog iznimnog doživljaja obilazak se nastavio posjetom plaže Glyfada na kojoj je smješten Archelon, udruga za zaštitu morskih kornjača. Dan je završio u zabavnom tonu jer su polaznici iz prve ruke mogli naučiti kako plesati Sirtaki (Zorba), popularni grčki ples.

          Svi polaznici su peti dan dobili certifikate za završen tečaj "The world, our classroom: Museum and cultural landscapes". Nakon podjele certifikata polaznici tečeja iz Hrvatske oduševljeni organizacijom tečaja, agencijom IDEC, sadržajem tečaja kao i popratnim aktivnostima s daljnjim entuzijazmom nastavili su istraživati grad i njegove zanimljivosti.

          Predstavnici Muzeja iz Pregrade, OŠ Čakovci i naše škole nastavili su istraživati grad i njegove bezbrojne kulturno-povijesne znamenitosti: Agoru s Hefestovim hramom, Hadrijanovu knjižnicu, Zeusov hram, bazare Monastirakija te se u potpunosti prepustili doživljaju koji ovaj čarobni grad nudi svim svojim posjetiteljima.
Znanja koje  je prikupila primijenit će u osmišljavanju izvanučioničke nastave u okviru projekta, a dojmove koji su se utisnuli nosit će zauvijek u svom sjećanju.

           Zahvale Davoru Špoljaru iz Pregrade i kolegicama Izabeli Mlinarević i Ljubici Lukić iz OŠ Čakovci za idejno vodstvo u gradu Ateni.

 

Učiteljica engleskog jezika Danijela Šajtar

 

Nekoliko fotografija nalazi se pod opširnije...

 

[OPŠIRNIJE]



Student-centered Classroom: teachers as promoters of active learning
Anita Mikulandra / datum: 1. 10. 2019. 11:14

Učiteljica engleskog jezika Dijana Ivičić je prisustvovala tečaju pod nazivom Student-centered Classroom: teachers as promoters of active learning, koji se održao u Dublinu u periodu 16. – 21. 9. 2019. g. u trajanju od 30 sati. Grupa se sastojala od 2 učitelja iz Grčke, 3 iz Španjolske, 2 iz Njemačke i 1 iz Hrvatske. Tečaj se u cijelosti održavao na engleskom jeziku.

1. dan, ponedjeljak

     - dobrodošlica i upoznavanje

    - prezentacije polaznika i predstavljanje škola i država u kojima rade sudionici

   - Edmodo – prezentacija školske platforme, radionica

2. dan, utorak

   - nastava usmjerena na učenika – aktivno učenje - radionica, prezentacija radova

   - motivacija – učenje kroz igru, IKT alati u nastavi

   - Quizizz – izrada kvizova za pomoć u učenju i prezentacija

3. dan, srijeda

   - kulturološki obilazak Dublina u organizaciji učitelja Europassa

   - ključne kompetencije učenika – radionica, prezentacija radova    

   - učenje temeljeno na projektima – studija slučaja, izrada projekta, prezentacija

   - pristup obrnute učionice – rad u grupama, prezentacija

   - TedEd – rad u paru, izrada lekcije uz pomoć videa

4. dan, četvrtak

    - TedEd – prezentacija lekcije, rasprava

    - Edpuzzle – kreiranje videa, simulacije i proširena stvarnost

    - Screencast-o-Matic – alat za izradu videa, radionica

    - suradničko učenje, ploče za suradnju

5. dan, petak

    - zadatci usmjereni na učenika

    - procjene učenika i rubrike – izrada rubrika

    - evaluacija tečaja

    - završna svečanost i podjela certifikata

6. dan, subota

   - cjelodnevni izlet, povijesna tura – tragovima Kelta

   - Hill of Tara

   - Trim Castle

   - Loughcrew

   - Fore Abbey

   - Hill of Uisneach

Učiteljica engleskog jezika Dijana Ivičić

 

Nekoliko fotografija nalazi se pod opširnije...

 

[OPŠIRNIJE]



Prošao projekt IZVAN ZIDOVA UČIONICE - još jedna potvrda kvalitete rada naše škole... dobili smo za projekt 19 632,00 eura
Anita Mikulandra / datum: 29. 5. 2019. 18:12

 

         

OŠ Čazma prijavila je projekt Izvan zidova učionice na natječaj Agencije za mobilnost u sklopu Erasmus + K1 mobilnosti kojim se putem Europske Unije financira edukacija učitelja.

S obzirom na rastuću potrebu za poticanjem motivacije učenika u učenju i sustavnoj provedbi inovativnih metoda, nastavnici su raspravljali o tome kako poboljšati kompetencije u tim područjima. Došli su do zaključka da je interdisciplinarna suradnja u projektnom učenju potencijalno jedan od najučinkovitijih načina za poticanje međusobne suradnje, analitičkog i logičkog mišljenja, kao i na učenje temeljeno na istraživanju među studentima.

Osnovna škola Čazma djeluje kao obrazovno i  kulturno središte naše  lokalne zajednice. Stoga je obveza  učitelja sudjelovanje u raznim programima osposobljavanja i praćenjem suvremenih trendova u nastavi. Naši učitelji pratit će suvremene trendove poučavanja u raznim zemljama Europe (Irskoj, Italiji, Malti i Grčkoj) te će za to povući 19 632,00 eura iz fondova Europske Unije preko Agencije za mobilnost.

Trenutno, škola razvija Plan za poboljšanje kvalitete rada škole u područjima definiranim školskim standardima za kvalitetu rada, u okviru kojih je škola definirala strategiju razvoja za sljedeće razdoblje. Ovaj strateški dokument osnova je Europskog razvojnog plana.

Iz navedenog je vidljivo da naša škola pokušava pratiti moderne svjetske trendove te su  ravnateljica Lidija Osman i učiteljica engleskog jezika Danijela Šajtar koordinatori projekta koji smo prijavili. Uz koordinatorice sudjelovalo je deset učiteljica koje su dale svoj doprinos u sastavljanju prijave. To su Josipa Perčec Jurčić, Daria Kos, Ivana Kosić, Zorica Kučan Vrlac, Nikolina Mikušić, Mirela Molnar, Ivana Moguš i Tamara Brozović Jurišić.

Ciljevi ovog ERASMUS-projekta su poboljšati digitalne kompetencije nastavnika u svim predmetnim područjima, proširiti vještine i sposobnosti u pogledu metodičkih i didaktičkih koncepata, poboljšati vještine stranih jezika te organizirati nova partnerstva i podržati postojeća partnerstva. Partnerstvo ne bi trebalo uključivati ​​samo škole, već i druge partnere kao što su Gradska knjižnica Slavko Kolar u Čazmi te Grad Čazma.

Ovaj tečaj će unaprijediti kompetencije nastavnika u području upravljanja projektnim učenjem pomoću digitalnih tehnologija. Smatramo da će suradnja s kolegama iz drugih zemalja biti ključna za razmjenu iskustava u ovom području.

Projekt je integriran u već postojeće projekte te ih nadopunjuje.

Do sada su učitelji i učiteljice bili dragovoljno uključeni u sljedeće Europske projekte:

eŠkola - projekt proveden od strane CARneta pomoću kojeg je škola IKT opremljena. Uveden je eDnevnik u sve razrede. Svi učitelji i stručni suradnici su sudjelovali u predloženim  edukacijama projekta Škola za život u organizaciji MZO te su se dragovoljno uključili u edukaciju u virtualnim učionicama, a učenici prvog, petog i sedmog razreda dobili su tablete koje su koristili u nastavnom procesu.

Vijest da je projekt Izvan zidova učionice prošao zadesila je učiteljice na terenskoj nastavi na slapovima Krke.  Možda je to navještenje prihvaćanja i drugih prijavljenih projekata kojima je dio provedbe planiran i na Krki.

Učiteljica engleskog jezika Danijela Šajtar

Nekoliko naših fotografija nalazi se pod opširnije...

 

 


[OPŠIRNIJE]



RSS


preskoči na navigaciju