preskoči na sadržaj

Osnovna škola Čazma

Login
Tražilica
Škola za život

           Škola za život

 

     Uspostava sustava razvoja

 

      I naša škola sudjeluje

         u projektu Drvokod

 

Točno vrijeme ...

Brojač posjeta

 

web counter
 
 

 

https://volimbiologiju.weebly.com/

 

 

____________________________________

 

Web stranica za Prirodu i Biologiju

Učiteljica Ivana Moguš

 

 

PONUDE

 

 

 

Izdvojeni linkovi

Pravilo donjeg rublja

Sigurnost na Internetu

 

 

Face to face

« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

Anketa
Jesi li zadovoljan/zadovoljna postignutim uspjehom na kraju školske godine?




Časopis Bug
Igre - Bug
09.01.2025. 13:19
Capcom najavio dvije nove otvorene bete za Monster Hunter Wilds
Ukoliko ste propustili priliku isprobati Monster Hunter Wilds tijekom listopada, nova testiranja najavljena su za dva vikenda tijekom veljače

08.01.2025. 17:26
Zatvorena beta Dune: Awakeninga se približava kraju, otkriveni glavni uzroci smrti igrača
Premda su NPC-ji najveći krivci za smrt igrača, ispada da su pješčani crvi podjednako opasni kao i dehidracija, čiji je udio u izginućima velikih 22 posto

Vijesti
Arhiva naših vijesti

 

 

 

 

 

 

 

Priloženi dokumenti:
Sukob interesa.pdf

Popis lektire

Eko kutak

Korisni sadržaji

 

 

 

 

 

 

Static HTML
Učenici OŠ Čazma istražili značaj emotikona u digitalnoj komunikaciji
Anita Mikulandra / datum: 27. 11. 2024. 17:05

U sklopu projekta digitalne pismenosti, učenici iz Turske te  učenici petih i šestih razreda naše osnovne škole sudjelovali su  zanimljivoj videokonferenciji posvećenoj temi emotikona i njihovoj ulozi u suvremenoj komunikaciji. Tijekom interaktivnog predavanja, učenici su imali priliku istražiti kako ovi mali simboli značajno utječu na našu svakodnevnu digitalnu komunikaciju.

Videokonferencija je otkrila fascinantnu činjenicu da su emojiji postali nezamjenjiv dio našeg digitalnog izražavanja. Učenici su naučili kako ovi mali simboli omogućuju jasnije prenošenje emocija i osjećaja u digitalnom svijetu, što je posebno važno u vrijeme kada se većina komunikacije odvija putem društvenih mreža i mobilnih aplikacija.

"Posebno je zanimljivo bilo otkriti kako emojiji pomažu u premošćivanju jaza između verbalne i neverbalne komunikacije," ističu naši učenici koji su aktivno sudjelovali u raspravi. Kroz praktične primjere, učenici su pokazali kako emotikoni mogu učiniti poruke jasnijima i osobnijima, dodajući im emocionalnu dimenziju koja se često izgubi u čistom tekstualnom formatu.

Tijekom videokonferencije, učenici su također naučili kako emotikoni mogu pomoći u izbjegavanju nesporazuma u digitalnoj komunikaciji, posebno kada se radi o prenošenju humora ili sarkazma. Ovo iskustvo pomoglo je našim učenicima da bolje razumiju važnost odgovornog korištenja digitalnih alata u svakodnevnoj komunikaciji.

Ovaj edukativan projekt pokazao je kako naša škola prati suvremene trendove u digitalnoj komunikaciji, pripremajući učenike za izazove modernog doba. Sudjelovanje u ovakvim projektima omogućuje našim učenicima da razviju važne vještine digitalne pismenosti, istovremeno učeći o odgovornom korištenju tehnologije u svakodnevnom životu.

 

Danijela Šajtar, učiteljica savjetnica

Nekoliko fotografija pogledajte pod opširnije...
 


[OPŠIRNIJE]



Misli veliko, počni malo: Edukacija u Splitu
Anita Mikulandra / datum: 2. 11. 2024. 14:58

Učiteljica Danijela Šajtar iz naše škole nedavno je sudjelovala na edukaciji u Splitu, koju je organizirala Agencija za mobilnost i programe Europske unije (AMPEU). Tema edukacije bila je "Misli veliko, počni malo", a sudionici su imali priliku produbiti svoje razumijevanje o osobnom i profesionalnom identitetu te ulozi u projektima mobilnosti mladih.

Tijekom edukacije, sudionici su podijelili odgovore na pitanja poput "Tko sam ja?" i "Koja je moja profesionalna uloga?", što je potaknulo refleksiju o vlastitom doprinosu u obrazovnom sektoru. Također, razmijenili su iskustva vezana uz projekte mobilnosti mladih, što je omogućilo uvid u različite pristupe i izazove s kojima se susreću u praksi.

Jedan od ključnih dijelova edukacije bio je usmjeren na provedbu Erasmus+ projekata za mlade. Sudionici su se educirali o koracima potrebnim za uspješnu realizaciju ovih projekata, uključujući planiranje, prijavu, provedbu i evaluaciju. Ova edukacija pružila je učiteljici vrijedne alate i znanja koja će moći primijeniti u budućim projektima, obogaćujući iskustvo učenika i potičući međunarodnu suradnju.

Ova edukacija u Splitu bila je iznimno korisna za našu učiteljicu, koja se vratila s novim idejama i motivacijom za daljnji rad na projektima mobilnosti mladih.

Danijela Šajtar


[OPŠIRNIJE]



Osnovna škola Čazma u Climate Action Project
Anita Mikulandra / datum: 2. 11. 2024. 14:55

Osnovna škola Čazma sudjeluje u globalnom projektu Climate Action Project (CAP), koji je ove godine okupio više od 5 milijuna mladih ljudi u dobi od 5 do 22 godine iz 172 zemlje. Ovaj besplatni, interaktivni program, kojeg je kreirala obrazovna neprofitna organizacija Take Action Global (TAG), osnažuje učenike da postanu aktivisti za klimatske promjene i poduzmu mjere za zaštitu našeg planeta.

Osnaživanje mladih kroz suradničko učenje

CAP, koji je sada u svojoj petoj godini, ima podršku svjetskih lidera i ekoloških ikona poput dr. Jane Goodall, predsjednice Irske Mary Robinson i astronauta Lelanda Melvina. Projekt, sukreiran s WWF International, NASA-om i Ujedinjenim narodima, pruža učenicima pristup:

• Visokokvalitetnim, kurikulumom usklađenim resursima: Ovi materijali, prevedeni na više od 15 jezika, nude učiteljima alate za vođenje zanimljivih rasprava o klimi.

• Globalnoj mreži i virtualnoj razmjeni: Učenici se povezuju s vršnjacima iz različitih sredina, potičući međugeneracijski dijalog i širenje perspektiva.

• Učenju usmjerenom na akciju: Sudionici razvijaju i provode stvarna rješenja za klimatske promjene, potičući osjećaj odgovornosti i osnaživanja.


Učenici Osnovne škole Čazma aktivno sudjeluju u ovom projektu, koristeći dostupne resurse za istraživanje i razumijevanje klimatskih izazova. Kroz virtualne razmjene, povezali su se s vršnjacima diljem svijeta, razmjenjujući ideje i rješenja. Njihova posvećenost i angažman u projektu ne samo da doprinose globalnim naporima u borbi protiv klimatskih promjena, već i jačaju njihovu svijest i odgovornost prema okolišu.


Ovaj projekt pruža učenicima Osnovne škole Čazma jedinstvenu priliku da postanu dio globalne zajednice mladih koji su posvećeni očuvanju našeg planeta za buduće generacije.

Danijela Šajtar


[OPŠIRNIJE]



AI, ili umjetna inteligencija
Anita Mikulandra / datum: 2. 11. 2024. 14:51

AI, ili umjetna inteligencija, fascinantno je područje koje se fokusira na stvaranje sustava sposobnih za obavljanje zadataka koji obično zahtijevaju ljudsku inteligenciju.

Evo nekoliko ključnih aspekata:

1. Vrste AI

Specificirana umjetna inteligencija: Dizajnirana za specifične zadatke (npr. glasovni pomoćnici, sustavi preporuka).

Opća umjetna inteligencija: hipotetska umjetna inteligencija koja može izvršiti bilo koji intelektualni zadatak koji čovjek može učiniti.

2. Prijave

Zdravstvo: AI pomaže u dijagnostici, personaliziranoj medicini i otkrivanju lijekova.

Financije: Koristi se za otkrivanje prijevara, algoritamsko trgovanje i korisničku službu.

Prijevoz: pokreće samovozeće automobile i optimizira logistiku.

3. Tehnologije

Strojno učenje: Algoritmi koji se poboljšavaju kroz iskustvo.

Obrada prirodnog jezika (NLP): Omogućuje strojevima da razumiju i reagiraju na ljudski jezik.

Računalni vid: Omogućuje strojevima tumačenje i donošenje odluka na temelju vizualnih podataka.

4. Etička razmatranja

Pitanja kao što su pristranost u umjetnoj inteligenciji, zabrinutost za privatnost i utjecaj na radna mjesta ključne su rasprave na terenu.

AI se brzo razvija, a njegov potencijal je golem! 

 

 

Umjetna inteligencija: detaljan pregled

Umjetna inteligencija (AI) brzo je razvijajuće polje računalne znanosti usmjereno na stvaranje sustava sposobnih za obavljanje zadataka koji obično zahtijevaju ljudsku inteligenciju. Ovaj pregled istražuje ključne aspekte umjetne inteligencije, njezine primjene, temeljne tehnologije i etička razmatranja koja okružuju njezin razvoj i upotrebu.

1. Vrste AI

AI se može kategorizirati na temelju svojih mogućnosti i opsega:

Uska AI (slaba AI)

 

Dizajniran za specifične zadatke ili problematične domene

Primjeri: glasovni pomoćnici (Siri, Alexa), sustavi preporuka (Netflix, Amazon), softver za prepoznavanje slika

Sustavi preporuka, poput onih koje koriste Netflix i Amazon, sofisticirani su algoritmi dizajnirani za sugeriranje stavki ili sadržaja korisnicima na temelju njihovih preferencija i ponašanja. Ovi sustavi igraju ključnu ulogu u poboljšanju korisničkog iskustva pomažući pojedincima da se kreću kroz ogromne količine sadržaja ili proizvoda.

Trenutačno je to najčešći oblik umjetne inteligencije u uporabi

 

Opća AI (jaka AI)

 

Hipotetski AI sa kognitivnim sposobnostima sličnim ljudskim

Sposoban izvršiti bilo koji intelektualni zadatak koji čovjek može učiniti

Trenutno nije postignuto i predmet je istraživanja u tijeku.

 

Superinteligentni AI

Teorijska umjetna inteligencija koja nadilazi ljudsku inteligenciju u svim domenama

Koncept o kojem se često raspravlja u futurizmu i istraživanju sigurnosti umjetne inteligencije

 

2. Primjene AI

AI transformira razne industrije:

zdravstvo

Medicinska slikovna analiza i dijagnoza

Personalizirani planovi liječenja

Otkriće i razvoj lijekova

Prediktivna zdravstvena skrb i rano otkrivanje bolesti

 

Financije

Otkrivanje i sprječavanje prijevara

Algoritamsko trgovanje i upravljanje portfeljem

Personalizirani financijski savjeti

Automatizirana korisnička služba (chatbotovi)

 

Prijevoz

Autonomna vozila (automobili koji se sami voze, dronovi)

Upravljanje i optimizacija prometa

Prediktivno održavanje vozila i infrastrukture

Optimizacija rute za logističke i dostavne usluge

 

Obrazovanje

Personalizirana iskustva učenja

Automatizirani sustavi ocjenjivanja i povratnih informacija

Inteligentni tutorski sustavi

Kreiranje i kuriranje obrazovnog sadržaja

 

Proizvodnja

Kontrola kvalitete i otkrivanje grešaka

Prediktivno održavanje

Optimizacija lanca opskrbe

Robotska automatizacija procesa

 

3. Ključne AI tehnologije

Nekoliko tehnologija podupire razvoj AI sustava:

Strojno učenje

Algoritmi koji se poboljšavaju kroz iskustvo i podatke

Potkategorije uključuju nadzirano učenje, nenadzirano učenje i učenje s potkrepljenjem

Duboko učenje, podskup strojnog učenja, koristi umjetne neuronske mreže za modeliranje složenih obrazaca

 

Obrada prirodnog jezika (NLP)

Omogućuje strojevima razumijevanje, tumačenje i generiranje ljudskog jezika

Aplikacije uključuju strojno prevođenje, analizu osjećaja i chatbotove

Koristi tehnike iz lingvistike, računalnih znanosti i strojnog učenja

 

Računalni vid

Omogućuje strojevima tumačenje i donošenje odluka na temelju vizualnih podataka

Aplikacije uključuju prepoznavanje lica, detekciju objekata i autonomnu navigaciju

Kombinira tehnike obrade slike, prepoznavanja uzoraka i strojnog učenja

 

Robotika

Integracija umjetne inteligencije s fizičkim sustavima za stvaranje inteligentnih robota

Kombinira aspekte strojarstva, elektrotehnike i računalnih znanosti

Primjene u proizvodnji, zdravstvu i istraživanju

 

4. Etička razmatranja i izazovi

Kako umjetna inteligencija postaje sve prisutnija, nekoliko etičkih pitanja izbilo je u prvi plan:

Pristranost i poštenje

Sustavi umjetne inteligencije mogu ovjekovječiti ili pojačati postojeće društvene predrasude

Osiguravanje pravednosti i nediskriminacije u donošenju odluka u vezi s umjetnom inteligencijom je ključno

 

Privatnost i zaštita podataka

Umjetna inteligencija često zahtijeva velike količine podataka, što izaziva zabrinutost oko prikupljanja i upotrebe podataka

Usklađivanje prednosti umjetne inteligencije s pravima pojedinca na privatnost stalni je izazov

 

Transparentnost i objašnjivost

Mnogi AI sustavi, posebno modeli dubokog učenja, rade kao "crne kutije"

Postoji rastuća potreba za objašnjivom umjetnom inteligencijom kako bi razumjela i vjerovala odlukama umjetne inteligencije

 

Utjecaj na zapošljavanje

Automatizacija umjetne inteligencije može istisnuti određene poslove dok stvara nove

Rješavanje problema prijelaza radne snage i prekvalifikacije postaje sve važnije

 

Odgovornost i odgovornost

Utvrđivanje odgovornosti za postupke i odluke umjetne inteligencije složeno je pravno i etičko pitanje

Razvoj okvira za upravljanje i regulaciju umjetne inteligencije aktivno je područje rasprave

 

AI Sigurnost i kontrola

Osigurati da se sustavi umjetne inteligencije ponašaju sigurno i kako je zamišljeno, posebno kako postaju napredniji

Dugoročna razmatranja razvoja opće umjetne inteligencije i njezinih potencijalnih učinaka

 

5. Izgledi za budućnost

Područje umjetne inteligencije brzo se razvija, s uzbudljivim razvojem na horizontu:

 

Napredak u kvantnom računalstvu može značajno povećati sposobnosti umjetne inteligencije

Povećana integracija umjetne inteligencije s drugim tehnologijama u nastajanju kao što su Internet stvari (IoT) i blockchain

Kontinuirani napredak u razumijevanju i generiranju prirodnog jezika

Razvoj umjetne inteligencije za znanstvena otkrića i kreativne zadatke

U tijeku su istraživanja opće umjetne inteligencije i kognitivnih arhitektura

 

Kako AI nastavlja napredovati, obećava da će revolucionirati brojne aspekte naših života i društva, predstavljajući neviđene prilike i izazove koji će oblikovati našu budućnost.

 

Danijela Šajtar


[OPŠIRNIJE]



Poigrajte se s nama!
Anita Mikulandra / datum: 12. 6. 2024. 16:10

Učiteljica Danijela Šajtar, u suradnji s učenicima predmetne nastave na satovima engleskog jezika, izradila je sljedeće obrazovne sadržaje u sklopu Erasmus+ projekta RAZUM - razumijem, analiziram, znam, umijem,mogu!

  1. https://youtu.be/8z4dVULfMhk  Shall we play a game in Italy? 7.11.2023.
  2. https://youtu.be/Bpt-J3YetO4   Italija – Izrađeno s pomoću aplikacije Clipchamp 8.11.2023.
  3. https://youtu.be/s5fDWq6jsGA TUTORIAL GOOGLE AI 14.11.2023.
  4. https://youtu.be/DkOYfQ3dS90  Kolač,5 r D 20.11.2023
  5. https://youtu.be/euUKUjUgFsY   Kolač,5 r  20.11.2023
  6. https://create.kahoot.it/share/past-continuous/690380c1-ee01-4bff-8491-6ecfd50d3b8c   PAST CONTINUOUS
  7.  https://create.kahoot.it/share/hw8-the-speckled-band/0013bb2b-633a-4078-b89a-6e2ca2a6d04c6  HW8 Who done it ?
  8. https://create.kahoot.it/share/hw8-the-speckled-band/0013bb2b-633a-4078-b89a-6e2ca2a6d04c   HW8 Specled band
  9. https://quizizz.com/admin/quiz/654a5d47eb915f3df3c54d6d?source=quiz_share  UNESCO Culturale Heritage of Croatia
  10.  https://quizizz.com/admin/quiz/654a5c18c8331b7d87c44f89?source=quiz_share  St Patric
  11. https://quizizz.com/admin/quiz/6548d7b690684fe3e66e2c39?source=quiz_share   Furniture
  12. https://quizizz.com/admin/quiz/6544c277542827e0b2c32327?source=quiz_share  Rooms and furniture
  13. https://quizizz.com/admin/quiz/6544b0d0740bcf52c4a586aa?source=quiz_share  Past Continuous
  14. https://quizizz.com/admin/quiz/65731696b4632418bccd0b32?source=quiz_share Croatian cities
  15. https://quizizz.com/admin/quiz/657317bd38d7563e794229b3?source=quiz_share  eSafety
  16. https://youtube.com/shorts/3HITUs2_8hI?feature=share  NEWS AI Plane Accident 14.12.2023.
  17. https://youtu.be/UaOy4OMSwo0  Stop nasilju
  18. https://youtu.be/FLjELPT3Xeo  Stop bullying!
  19. https://youtube.com/shorts/AfBRgpD8ras?feature=share  Zaustavimo nasilje
  20. https://youtu.be/bjae7bJkyxg  Salaj family NEWS AI
  21. https://youtu.be/ztQi3hUQTgQ  Games improves!
  22. https://youtu.be/w9amLAtagtg Hide and seek!
  23. https://create.kahoot.it/share/just-another-work/f103f48a-e668-4a5d-a30b-0a365d6ac989 Just another work
  24. https://dashboard.blooket.com/set/65c3dff3d40972d68722d953 The human body -Blooket
  25.  https://youtu.be/Q3qOZWOKeqc My art work
  26. https://youtu.be/BpRUtK1Vz9k My town-boxes
  27. https://youtube.com/shorts/AfBRgpD8ras  Zaustavimo nasilje 5.d OŠ Čazma.mp4
  28. https://youtu.be/20hoVYEpCg8 Cyberbullying  
  29. https://youtu.be/EgiWhSmbQVY Maketa-moj grad
  30. https://youtu.be/PqdR5lVxyA4  Cyberbullying 5.d Stop nasilju!
  31. https://youtu.be/DDMVjiSplus  Stop nasilju 5 d OŠ Čazma
  32. https://youtube.com/shorts/8V5jMtu8gU0   Having fun maketa
  33.  https://youtu.be/Ffxo6Dsqwiw Lude osamdesete
  34. https://create.kahoot.it/share/the-future-is-here-words-words/ff1345a1-0f2c-4c8a-ae14-6d926f79301d  THE FUTURE IS HERE
  35.  https://create.kahoot.it/share/irregular-verbs/82746371-2d27-4f4d-ba9e-a0b67b93bdea

IRREGULAR VERBS

  1. https://create.kahoot.it/share/words-the-future-is-here/a5b6829d-61c7-4e87-9b59-ce82825ef6b5 

THE FUTURE IS HERE

  1. https://create.kahoot.it/share/a-beautiful-story-irregular-werbs/c6a82b36-ce3a-400c-bdc3-37f710122c2a BEAUTIFUL STORY-PAST SIMPLE
  2. https://quizizz.com/admin/quiz/65fd3c826cd7db7a9a8dc343?source=quiz_share IRREGULAR VERBS
  3. https://quizizz.com/admin/quiz/65fd3e1d2ddd3589265dc468?source=quiz_share IRREGULAR VERBS PAST PARTICIPLE
  4. https://quizizz.com/admin/quiz/65fd3e803cc4c3ff3834ef2f?source=quiz_share IRREGULAR VERBS 8th GRADE
  5. https://learningapps.org/watch?v=pemsbhxtn24  The human body
  6. https://create.kahoot.it/share/yellowstone-park-hw8/450cca35-d77d-4ec4-8430-063ace128e9c Yellowstone park HW8
  7. https://learningapps.org/35217154  Irregular verbs-past simple
  8. https://create.kahoot.it/share/hw8-yellowstone/ecdde1c7-081d-4062-8d19-54c11da506d4 HW8 Yellowstone
  9. https://create.kahoot.it/share/yellowstone-park-hw8/450cca35-d77d-4ec4-8430-063ace128e9c  Yellowstone HW8
  10. https://youtu.be/i8ntaXcirGM Čazma
  11. https://create.kahoot.it/share/hw8-questions-the-human-body/1e142c61-0b57-41ff-9f6d-151da085c729   HW8 questions The human body
  12. https://create.kahoot.it/share/grammar-tenses-quiz/b548ad70-28f4-4555-9ba5-f40f2f036cd4      Grammar- Tenses quiz
  13. https://youtu.be/83iI2Y4klmQ   Magic at my school
  14. https://youtu.be/Rc4Tmt2m_h8 Home alone 5.d
  15. https://create.kahoot.it/share/hw8-questions-the-human-body/1e142c61-0b57-41ff-9f6d-151da085c729 HW Australia
  16. https://create.kahoot.it/share/hw-8-present-continiuos-and-present-perfect/6db7469e-3484-4e94-9149-edf331f22758 PRESENT CONTINUOUSVS PRESENT SIMPLE
  17.  https://create.kahoot.it/share/hw8-we-are-the-land/35cc1906-5d38-4176-b18e-9432c0a14f6b     HW8 WE ARE THE LAND
  18. https://create.kahoot.it/share/hw8-going-to-future-simple-future-will-future/a794213c-37a4-41a9-8ec6-6b79e61079b7  HW8  Going to future, Present Simple  
  19. https://create.kahoot.it/share/hw8-when-brains-design/7790f31c-1ffd-4e72-af93-3b1025127e76 WHEN BRAINS DESIGN 
  20. https://create.kahoot.it/share/hw8-1-yellowstone/f663d97b-1f5e-4d9a-a67c-d549c224b8af  HW8-1 YELLOWSTONE
  21. https://create.kahoot.it/share/footsteps-5-water-s-the-best/7c813bf5-9e9d-4585-8e9a-898c3865ea32 FOOTSTEPS 5 WATER'S THE BEST
  22. https://create.kahoot.it/share/hw8-1when-brains-design/d73a7323-8eaf-45d4-9926-8cb362d8280c   HW8-1 WHEN BRAINS DESIGN 
  23. https://create.kahoot.it/share/hw8-a-summer-list/2e99e0d5-667a-43d5-8e4d-1e23263ea7f6  HW8 A SUMMER LIST  

[OPŠIRNIJE]



Erasmus spaja i širi spoznaje!
Anita Mikulandra / datum: 24. 5. 2024. 21:08

Naše učiteljice Marijana Piršić - Tijan i Danijela Šajtar provele su tjedan dana u Siracusi. Svoje spoznaje proširivale su u Glazbenoj školi Elio Vittorini.

Škola je nulte točke tolerancije na nasilje. Inkluzija učenika s manje mogućnosti im je glavna zadaća. U svakom razrednom odjelu je učitelj i školovani učitelj za rad s djecom s poteškoćama.

Škola se sastoji od djece vrtićke dobi koja se od malih nogu pripremaju za dolazak u prvi razred učeći pisati, crtati i govoriti jedan strani jezik i učenika nižih i viših razreda osnovnog obrazovanja.

Osim praćenja nastave, učiteljicama je organizirana i terenska nastava u starom gradu Ortigiji i Arhimedovom muzeju. 

Učiteljice su se vratile pune utisaka i dojmova koje će podijeliti s učiteljskim vijećem naše škole.

Danijela Šajtar, učiteljica savjetnica

 


[OPŠIRNIJE]



Medjame i crkva Marije Magdalene osvježenje su za dušu nakon Erasmus aktivnosti!
Anita Mikulandra / datum: 24. 5. 2024. 21:04

U tjednu od 21. do 25. svibnja u posjeti su nam bili učenici iz Italije iz grada Rossano, pokrajina Kalabrija u sklopu ERASMUS programa. Prošetali su do crkve sv. Marije Magdalene i Gradine, upoznali su se s lokalnom povijesti. Nakon obilaska sudjelovali su na radionici izrade mozaika.

  

Naši gosti   posjetili su i poznati čazmanski bio-park. Oduševila ih je flora i fauna parka te su upoređivali vrste životinja sa životinjama u domovini.

Osim praćenja kulturoloških aktivnosti pratili su i nastavu Srednjoj školi Čazma kod nastavnica Vedrane Dujnić Petrač ,Antonije Kristić i Ivane Mrazović.

U našoj školi ugostile su ih Mirela Molnar, Nikolina Huđber Mesar, Ivana Bukovac, Danijela Šajtar, Nikolina Brajković Draguljić, Tatjana Novaković, Romana Lautar, Marijana Piršić-Tijan te ravnateljica Ivana Moguš.

Gosti su sudjelovali u radu tijekom nastave surađujući s našim učenicima.

Ova suradnja ostvarena je u sklopu Erasmus projekta RAZUM u svrhu diseminacije naučenog tijekom provedbe projekta. Zahvaljujemo svima koji su dali svoj doprinos provedbi ove mobilnosti.

Danijela Šajtar,učiteljica savjetnica


[OPŠIRNIJE]



Erasmus+ širi granice i spaja!
Anita Mikulandra / datum: 9. 5. 2024. 15:09

U sklopu projekta Erasmus+ programa pod nazivom RAZUM ugošćujemo učitelje iz različitih europskih zemalja.

 

U tjednu od 6. 5. - 10. 5. 2024. posjetili su nas učitelji razredne nastave iz Pazara pored grada Tokata u Turskoj. Pratili su provedbu nastave u hrvatskom obrazovnom sustavu. Posjetili su i Medjame te se oduševili izložbom predmeta iz 80-ih!

 

Ovo je njihova poruka nama!

Dear Daniela,

From the very first moment we arrived in Croatia, you welcomed us with a big warm smile and guided us very well for everything.  By helping us with everyhing, we have felt ourselves at home, and you filled our first experience abroad with wonderful memories.  Your school principal, teachers and students welcomed us very well. We express our deepest respect to all your teachers, and we would like to thank you most sincerely.  Also, we would like you to know that we will be very happy to host you in our country and city one day.  Please, do not forget that you now have a sister school in Turkey.

Thanks a lot and all the best. Goodbye.

Gökmen, Bilal and Hazret   (from Pazar, Turkey)

 

Prijevod:

Draga Daniela,

Od prvog trenutka kada smo stigli u Hrvatsku, dočekali ste nas s velikim toplim osmijehom i vrlo dobro nas uputili u sve. Pomažući nam u svemu, osjećali smo se kao kod kuće, a vi ste naše prvo iskustvo u inozemstvu ispunili prekrasnim sjećanjima. Vaš ravnatelj škole, profesori i učenici lijepo su nas primili. Svim Vašim profesorima izražavamo najdublje poštovanje i ovim putem Vam se najiskrenije zahvaljujemo. Također, želimo da znate da ćemo vas vrlo rado jednog dana ugostiti u našoj zemlji i gradu. Molim vas, ne zaboravite da sada imate sestrinsku školu u Turskoj.

Hvala puno i sve najbolje. Doviđenja.

Gökmen, Bilal i Hazret

(iz Pazara, Turska)

Danijela Šajtar, učitelj savjetnik

 


[OPŠIRNIJE]



Art and Crafts with RAZUM!
Anita Mikulandra / datum: 8. 12. 2023. 14:26

Učiteljice članice projektnog tima već od početka školske godine rade na provedbi Erasmus+ projekta RAZUM. Ivana Barišić Tomšić je tijekom jesenskog perioda s učenicima obrađivala temu Moj zavičaj. Učenici su sudjelovali u različitim aktivnostima od kojih izdvajamo rad učenika tijekom slobodne aktivnosti. Učenici su svojim vrijednim rukama izrađivali našu tradicionalnu narodnu nošnju. Osim razvoja manualnih vještina učenici su se bavili i digitalijom. Danijela Šajtar obilježila je Erasmus+ dane te Code Week. Rezultat toga su zanimljive digitalne igrice izrađene u Kahootu! I Quizizu. Osim što su učenici izradili igrice oni su se i njima poigrali . Bilo je to zanimljivo provedeno vrijeme uz prijatelje.

Ne smijemo zaboraviti i kulinarske sposobnosti učenika koji su u grupama izrađivali kolače te njima počastili svoje suučenike. Uz pečenje kolača učenici su izrađivali i kratke video-uratke na engleskom jeziku kako bi na taj način primijenili naučena znanja. Sve aktivnosti su nam bile izrazito zabavne i dalje nastavljamo u tom tonu. Pridružite nam se na linku:

https://youtu.be/euUKUjUgFsY

https://youtu.be/DkOYfQ3dS90

Danijela Šajtar,mag.prim.educ.


[OPŠIRNIJE]



3.prosinac Međunarodni dan osoba s invaliditetom
Anita Mikulandra / datum: 8. 12. 2023. 13:29

3. prosinca obilježavamo Međunarodni dan osoba s invaliditetom. Taj  dan je posvećen podizanju svijesti o izazovima s kojima se susreću osobe s invaliditetom te promicanju njihovih prava i uključivanja u društvo. Podrijetlo ovog važnog dana može se pronaći u tragičnom događaju koji se dogodio  

8. kolovoza 1956. u rudniku ugljena Bois du Casier u Belgiji,   izbio je požar na dubini od 975 metara, odnijevši živote 262 rudara.  Ovaj incident ukazao je na zastarjelu opremu i neodgovarajuću obuku osoblja, što je na kraju dovelo do provedbe strožih sigurnosnih propisa. Ta se nesreća pamti kao rudarska nesreća s najvećim brojem ljudskih žrtava u nekom rudniku ugljena. 

Odlukom Ujedinjenih naroda, donesenom u listopadu 1992. godine, 3. prosinca proglašen je Međunarodnim danom osoba s invaliditetom. Komisija za ljudska prava Ujedinjenih naroda pozvala je zemlje članice da ističu obilježavanje 3. prosinca kako bi se postigla jednakost u ostvarivanju ljudskih prava i sudjelovanju osoba s invaliditetom u društvu.

Ove su godine učenici naših osmih razreda osobe tijekom nastave engleskog jezika doprinijeli podizanju svijesti o izazovima s kojima se suočavaju ranjive. Pod vodstvom učiteljice Danijele Šajtar upoznale su se s problemima žena u Pakistanu.

Inkluzija osoba s invaliditetom ključni je uvjet za poštivanje ljudskih prava, održivi razvoj, kao i mir i sigurnost. Posvećenost ostvarivanju prava osoba s invaliditetom nije samo pitanje pravde nego i ulaganje u našu zajedničku budućnost.

 

Danijela Šajtar, mag.prim.educ


[OPŠIRNIJE]



RAZUM Erasmus+ projekt Osnovne škole Čazma
Anita Mikulandra / datum: 6. 6. 2023. 14:30

Osnovna škola Čazma do sada je od 2019.-2023. provela pet Erasmus+ projekata za koje je dobila ukupnu potporu u iznosu od 844.380,52 HRK ili 112.076,00 EUR.

Erasmus tim Osnovne škole Čazma na čelu s učiteljicom Danijelom Šajtar je i ove godine uspio s prijavom na javni poziv o dodjeli nepovratnih sredstava u području obrazovanja.

Agencija za mobilnost i programe Europske unije odobrila je KA 122 projekt RAZUM- Razumijem, analiziram, znam, ustrajem, mogu!

Projekt je dobio zavidnih 90 bodova te su Školi odobrena sredstva u iznosu od 30 498.00 EUR za edukaciju učitelja čija će zadaća biti primjena modernih metoda rada u nastavi.

RAZUM se nadovezuje na prijašnji Erasmus+ projekt Inkluzija nije iluzija  i nadalje će osim učenika uključivati  i roditelje u nastavni proces kroz radionice na satovima razrednika i slobodnim aktivnostima. Započet će početkom nove školske godine 2023./24. te će biti implementiran i u Kurikul Škole. Nakon održanih mobilnosti učitelji će svoja iskustva podijeliti sa svim članovima Učiteljskog vijeća. Osim predavanja učiteljima zadaća članova projektnog tima je i provedba različitih aktivnosti:

 1. Art and Crafts -slobodna aktivnost kroz koju će učitelji nastaviti s digitalnim opismenjavanjem učenika tijekom radionica na kojima će učiti svladavati nove digitalne alate. Aktivnost je posvećena učenicima koji lakše uče uz praktičnu primjenu znanja. Ta aktivnost će se održavati jednom mjesečno te će na taj način razvijati umjetničke i manualne sposobnosti učenika.

 2. Videozapis - učenici će razvijati svoje sposobnosti uporabe web2tool alata kojim će približiti ishode projekta široj publici. Promovirat će projekt na društvenim mrežama što će doprinijeti razvoju stavova o budućnosti kod učenika s manje samopouzdanja.

3. Digitalni metodički priručnik – učitelji će objaviti digitalni priručnik kao skup nastavnih jedinica koje će sadržavati aktivnosti za učenike s posebnim potrebama.  

4.Memori i Kocke koje pričaju priču – zanimljiv zadatak za učenike koji imaju problema s disleksijom te će se s njima tijekom školske godine pojačano raditi na različite načine, a ishod njihova rada bit će izrada različitih igara za pomoć u čitanju i pisanju.  

 5. Digitalni dnevnik s praćenja nastave iz Portugala i Finske kako bi se kao diseminacijski uradak prezentirao učiteljima škole i šire lokalne zajednice čime bi se stvorila mogućnost implementacije kvalitetnih sadržaja iz tih zemalja u nastavni proces naše škole i obrazovnog sustava.

Ispred djelatnika škole su slatke brige kao što su potpisivanje ugovora i organizacija projekta. Erasmus tim je donio odluku da će koordinatorica ovog projekta uz Danijelu Šajtar biti i Nikolina Huđber Mesar.

Osim spomenutih učiteljica nositeljice aktivnosti bit će: Ivana Barišić Tomšić, Ljiljana Kolar Pantaler, Marijana Piršić-Tijan, Gordana Jančić, Ivana Bukovac, Zorica Kučan Vrlac, Daria Kos i Mirela Molnar.

Svim članovima Erasmus tima želimo puno sreće u provedbi projekta!                                                                                                                        Danijela Šajtar

 

 


[OPŠIRNIJE]



RSS


preskoči na navigaciju