https://volimbiologiju.weebly.com/
____________________________________
Web stranica za Prirodu i Biologiju
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Naša učiteljica Danijela pridružila se prestižnoj zajednici BIG ambasadora nakon uspješno završenih edukacija u sklopu programa "Budi internet genijalac". Ovaj inovativni program, koji se fokusira na digitalno građanstvo i sigurnost na internetu, pokazao se kao iznimno vrijedan alat u obrazovanju današnje digitalne generacije.
Program "Budi internet genijalac" posebno se ističe svojim zabavnim i interaktivnim pristupom učenju. Kroz pažljivo osmišljene aktivnosti, učenici aktivno sudjeluju u procesu učenja, razvijajući kritičko razmišljanje i vještine sigurnog korištenja interneta. Posebna vrijednost programa leži u njegovoj praktičnoj primjenjivosti, kako u školskom okruženju, tako i u svakodnevnom životu učenika.
Kao BIG ambasadorica, učiteljica Danijela će svoje znanje dijeliti s kolegama, pridružujući se tako mreži od stotinjak educiranih učitelja, nastavnika i stručnih suradnika. Kroz različite pedagoške strategije i metode, program omogućuje djeci da:
Povratne informacije dosadašnjih sudionika programa potvrđuju njegovu učinkovitost u osnaživanju ne samo učenika, već i roditelja te učitelja. Program uspješno odgovara na sve veću potrebu za digitalnom pismenošću i sigurnošću u današnjem povezanom svijetu.
Danijela Šajtar
Posljednjih se godina umjetna inteligencija (AI) pojavila kao transformativna sila u raznim sektorima, a obrazovanje nije iznimka. Integracija umjetne inteligencije u škole preoblikuje okruženje učenja, nudeći brojne prednosti koje unapređuju iskustvo podučavanja i učenja.
Jedna od najznačajnijih prednosti umjetne inteligencije u obrazovanju je njezina sposobnost pružanja personaliziranih iskustava učenja. Sustavi umjetne inteligencije mogu analizirati pojedinačne podatke učenika, uključujući stilove učenja, prednosti i slabosti, kako bi u skladu s tim prilagodili obrazovni sadržaj. Ova personalizacija omogućuje učenicima da uče vlastitim tempom, osiguravajući da shvate koncepte prije nego što prijeđu na složenije teme. Na primjer, platforme poput DreamBoxa i Knewtona prilagođavaju lekcije matematike na temelju uspješnosti učenika u stvarnom vremenu, potičući učinkovitije okruženje za učenje.
AI može značajno smanjiti administrativni teret za nastavnike automatiziranjem rutinskih zadataka kao što su ocjenjivanje, praćenje prisutnosti i raspored. Ova automatizacija oslobađa dragocjeno vrijeme za edukatore, dopuštajući im da se usredotoče na ono što rade najbolje: podučavanje. Alati poput Gradescopea koriste umjetnu inteligenciju za pojednostavljenje procesa ocjenjivanja, pružajući trenutne povratne informacije učenicima i smanjujući radno opterećenje za nastavnike.
Sposobnost umjetne inteligencije da analizira goleme količine podataka pruža nastavnicima dragocjene uvide u uspjeh učenika i trendove učenja. Korištenjem AI analitike, škole mogu rano identificirati rizične učenike i implementirati ciljane intervencije. Na primjer, platforme poput BrightBytes nude preporuke temeljene na podacima za poboljšanje rezultata učenika, pomažući nastavnicima da donose informirane odluke o nastavnom planu i programu i uputama.
AI tehnologije, kao što su chatbotovi i interaktivne platforme za učenje, mogu poboljšati angažman učenika pružanjem trenutne podrške i resursa. Ovi alati mogu odgovoriti na upite učenika, ponuditi personalizirane preporuke i stvoriti interaktivna iskustva učenja koja drže učenike motiviranima. Na primjer, platforme kao što je Socratic koriste umjetnu inteligenciju kako bi pomogle učenicima s domaćim zadaćama pružajući objašnjenja i resurse korak po korak.
Unatoč brojnim prednostima, integracija umjetne inteligencije u obrazovanje predstavlja i izazove. Zabrinutost oko privatnosti i sigurnosti podataka je najvažnija jer škole moraju osigurati zaštitu podataka učenika. Osim toga, postoji potreba za obukom nastavnika za učinkovitu primjenu alata umjetne inteligencije u razredu. Edukatori moraju imati vještine za korištenje AI tehnologija uz zadržavanje ljudskog dodira u svom podučavanju.
Zaključno, umjetna inteligencija revolucionizira obrazovanje personalizacijom učenja, automatiziranjem administrativnih zadataka, pružanjem uvida temeljenih na podacima i povećanjem angažmana učenika. Kako škole nastavljaju prihvaćati AI tehnologije, rješavanje izazova koji prate ovu transformaciju je ključno. Time se može stvoriti učinkovitije i inkluzivnije obrazovno okruženje koje učenike priprema za budućnost.
Danijela Šajtar
Kako tehnologija nastavlja napredovati brzim tempom, umjetna inteligencija (AI) postaje sve više integrirana u različite aspekte naših života, uključujući obrazovanje. Za učitelje u osnovnoj školi koji pohađaju tečajeve poput Erasmus programa, razumijevanje implikacija AI u učionici može biti transformativno, kako za nastavu, tako i za poboljšanje iskustava učenje učenika.
Razumijevanje AI i njenih primjena u obrazovanju
Umjetna inteligencija odnosi se na sposobnost strojeva da obavljaju zadatke koji obično zahtijevaju ljudsku inteligenciju. To uključuje učenje, rasuđivanje, rješavanje problema i razumijevanje jezika. U kontekstu obrazovanja, AI može poprimiti mnoge oblike, poput inteligentnih sustava podučavanja, automatiziranih alata za ocjenjivanje i personaliziranih okruženja za učenje.
Prednosti AI u učionici
Izazovi i razmatranja
Iako su prednosti AI u obrazovanju značajne, također je važno razmotriti moguće izazove:
Strategije za integraciju AI u učionicu
Angažirajte učenike u raspravama o AI-u i njegovom utjecaju na njihovo učenje. Potaknite ih da istraže kako AI funkcionira i njegove primjene izvan učionice, potičući znatiželju i dublje razumijevanje.
Kako učitelji osnovnih škola započinju svoje putovanje u integraciji AI u obrazovanje kroz programe poput Erasmusa, bitno je pristupiti ovoj tehnologiji s entuzijazmom, ali i oprezom. Iskorištavanjem potencijala AI-a, a istovremeno svjesni njegovih izazova, edukatori mogu stvoriti angažiranije, učinkovitije i pravednije okruženje za učenje za svoje učenike. Prihvaćanje AI-a nije samo korištenje novih alata; radi se o oblikovanju budućnosti obrazovanja i njegovom njegovanju generacije učenika spremnih za izazove koji su pred njima.
Danijela Šajtar
Učitelji Osnovne škole Čazma marljivi su i puni entuzijazma, svoje radno ,a vrlo često i slobodno vrijeme, posvećuju učenicima i njihovom obrazovanju. Tijekom školske godine provode mnoge projekte. Najzastupljeniji su Erasmus+ i eTwinning projekti koje učenici obožavaju jer im pričinjavaju kratki odmak od klasičnih metoda rada koje u učenicima pobuđuju dosadu. Iz tog razloga vrlo često razgovaramo s učenicima, osluškujemo njihove želje te im omogućujemo učenje kroz neformalne načine poučavanja koje ima za posljedicu trajno usvajanje znanja. Kroz takav način rada odrađujemo međupredmetne teme u koje uključujemo učenike kroz vrlo aktivne oblike rada poput igranje uloga, storytelling, gamification te snimanje video-uradaka. Moram naglasiti da učenici pristupaju vrlo odgovorno svakom zadanom zadatku stoga neprestano radimo na poboljšanju našega rada i pristupa radu s učenicima. Stoga su se učitelji naše škole vrlo rado prijavili za edukaciju BIG ambasadora. Nakon riješene početne edukacije nastavili smo s praktičnim dijelom edukacije za učitelje. Krenuli smo od odabira teme.
Od kada radim u školi susrećem nasilje. Viđam ga svaki dan na hodnicima. Nasilje je naša svakodnevica. Ukoliko pratite medije svjesni ste da se svakoga dan pojavljuje nekoliko teških slučajeva u Crnoj kronici svih medija. Nasilje može biti fizičko i psihičko no tu podjela ne staje već se javlja na razini jači protiv slabijeg. Ta misao nam je bila vodilja da istražimo načine i mjesta pojave nasilja. Stoga smo okupili učenike i napravili zajedničku anketu koja je dala sljedeće rezultate:
-Učenici koji su bili prisutni nekom među-vršnjačkom nasilju je 96,4%, a broj učenika koji je bio prisutan nasilju u odnosu muškarac-žena je 56,3%. Sve to su za nas bili porazni rezultati te smo odlučili provesti projekt koji bi kod naših učenika razvio svijest o toleranciji i potrebi poštivanja tuđeg mišljenja.Problemi u ponašanju su ponašanja koja znatno odstupaju od uobičajenih ponašanja primjerenih dobi, situaciji, kulturnim i društvenim normama u školi, obitelji i/ili širem okruženju, a posljedice kojih štetno djeluju na samog učenika i/ili okruženje i time otežavaju njihovu uspješnu socijalnu integraciju. Stoga smo nakon analize došli do zaključka najveća slabost i uzrok problema međusobno zadirkivanje, na različite načine, koje teško utječe na psihu pojedinaca. Pojedini učenici vrlo često zbog toga izbjegavaju nastavu, neki su pribjegli i činu samoozljeđivanja. Iz tog razloga pokrenuli smo projekt Stop nasilju! koji je proveden pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih u sklopu preventivnog programa. Projekt je imao za cilj kroz rad učenika osvijestiti kod učenika „kako je u tuđim cipelama“. Za provedbu projekta iskoristili smo smjernice s edukacije za BIG ambasadore te smo radionice povezali tematski s potrebama učenika. Kroz provedbu radionica ostvarili smo postavljene ciljeve:
- upravljanje učionicom uz uporabu web2tool alata
- razvoj inkluzivne školske kulture
- učitelj za 21. stoljeće u inkluzivnoj učionici
Postavljanje ovih ciljeva bilo je nadahnuće za naše učitelje. Odmah su se bacili na posao te promislili o tome kako učinkovito integrirati IKT u svoju nastavu, na način da učenike predmetne nastave smjeste u središte procesa učenja. Kroz jednostavne, testirane i učinkovite primjere iz stvarnog školskog života o tome kako koristiti tehnološke uređaje i aplikacije u obrazovanju nastala su prava remek djela. Sve je krenulo obilježavanjem Dana sigurnijeg interneta kroz tri radionice i radionicom za medijske sadržaje u sklopu engleskog jezika :
-svi učenici škole pozvani su da se uključe u online kviz za djecu i mlade koji je bio organiziran putem poveznice https://www.dansigurnijeginterneta.org/ . Pitanja u kvizu su bila na vrlo visokom nivou i tražila mnogo istraživanja da bi se došlo do točnog odgovora. Prava potraga za blagom.
Učenici tijekom kviza
- u sklopu Erasmus+ i eTwinning projekata učenici 5. i 8. razreda odigrali su Kahoot! kviz na satovima engleskog jezika pod nazivom Internet Safety Rules kojeg možete pronaći na linku:
https://create.kahoot.it/share/internet-safety-rules/597206ab-25e1-42f7-be0f-fbea4830a514
- Ove godine stavljen je naglasak na edukaciju učenika petih razreda kako bi bili sigurni i educirani pri surfanju internetom. Osim spomenutoga učenicima smo željeli pokazati korisnost kodiranja i programiranja. Kodiranje smo odradili u sklopu eTwinning projekta U & ME Buddies indeed!
Strip koji je nastao nakon radionice
4. Video uradak - Cyberbullying
- Cyberbullying je ponašanje koje se ponavlja s namjerom zastrašivanja, izazivanja bijesa ili sramoćenja onih koji su na meti. Kao primjere možemo navesti: širenje laži ili objavljivanje slika čiji je cilj osramotiti nekoga na društvenim mrežama, slanje uvredljivih poruka ili prijetnji putem platformi za dopisivanje. Kako bi naši učenici bolje razumjeli strahote koje cyberbullying može izazvati dobili su zadatak snimiti kratki video uradak. Ovo su neki od naših uradaka:
Poslije odrađenih aktivnosti uslijedila je evaluacija rada učenika i ocjena zadovoljstva naučenim.
Ovo su neke od rečenica koje su učenici izgovarali nakon odrađene evaluacije:
- Budi internet genijalac mi je korisno u mom svakodnevnom korištenju interneta.
- Osjećam se samopouzdanije pri korištenju interneta nakon sudjelovanja na Budi internet genijalac radionicama.
- Nakon Budi internet genijalac radionica znam više o tome kako biti siguran na internetu.
Vidljivo je da su rečenice posuđene iz evaluacije projekta no to ne umanjuje ponos kada ih učenici javno vama upute ili kada čujete rečenicu: „Nakon Budi internet genijalac radionica, znam kako ljubazno komunicirati s ljudima.“
S lijepim porukama “srce“ raste i postaje veliko ,ponos se širi učionicom, a učenici na zvuk zvona postavljaju zadnje pitanje: “Koji je naš sljedeći zadatak?“.
Danijela Šajtar,mag.prim.educ.
Učenici 1.b razreda obilježili su 6. 2. 2024. prvi put Dan sigurnijeg interneta čitanjem slikovnice o pčelici Netici i njezinim prijateljima. Saznali smo kako oni provode slobodno vrijeme koristeći digitalnu tehnologiju, sa kakvim se problemima suočavaju, i naučili korisne informacije o pravilnom i sigurnom korištenju interneta. Slikovnica nam se jako svidjela... Nakon čitanja razgovarali smo o situacijama s kojim su se učenici susreli dok su igrali igrice, o kupnji dodatne energije za igrice, iskakanju novih skočnih prozora... Pomoću kartica, saznali smo za što nam je internet koristan, ali i što nije dobro na internetu. Na kraju radionice smo crtali za što oni koriste pametne telefone/tablete.
Učiteljica Anita Mikulandra
Nekoliko fotografija pogledajte pod opširnije...