preskoči na sadržaj

Osnovna škola Čazma

Login
Tražilica
Škola za život

           Škola za život

 

     Uspostava sustava razvoja

 

      I naša škola sudjeluje

         u projektu Drvokod

 

Točno vrijeme ...

Brojač posjeta

 

web counter
 
 

 

https://volimbiologiju.weebly.com/

 

 

____________________________________

 

Web stranica za Prirodu i Biologiju

Učiteljica Ivana Moguš

 

 

PONUDE

 

 

 

Izdvojeni linkovi

Pravilo donjeg rublja

Sigurnost na Internetu

 

 

Face to face

« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Anketa
Jesi li zadovoljan/zadovoljna postignutim uspjehom na kraju školske godine?




Časopis Bug
Igre - Bug
02.05.2024. 15:05
Starfield za dva tjedna dobiva najveću nadogradnju od izlaska
Kao što je početkom tjedna najavio šef Bethesde, otkriveni su detalji četvrte nadogradnje Starfielda koja bi trebala postati službeno aktivna 15. svibnja

02.05.2024. 11:31
Po novome se na LinkedInu možete i igrati
Poslovna društvena mreža je, kao što je bilo najavljeno, uvela malene logičke igre na svoju platformu, ne bi li zadržala korisnike nešto duže i privukla im pozornost

Vijesti
Arhiva naših vijesti

 

 

 

 

 

 

 

Priloženi dokumenti:
Sukob interesa.pdf

Popis lektire

Eko kutak

Korisni sadržaji

 

 

 

 

 

 

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Podzemna željeznica
Autor: Anita Mikulandra, 23. 8. 2012.

Čovjek toliko uživa u promatranju prirode oko sebe i oponašanju da se može reći da je na neki način upravo udvostručio prirodna svojstva svakog oblika života koji je imao priliku promatrati. Način na koji lete ptice, rada kojim se služe šišmiši, tehničku nadarenost pauka i tako dalje.

Čini se da isto vrijedi i za rovanje krtice jer stotine kilometara podzemnih željeznica koje zavijaju duboko ispod ulica i zgrada velikih svjetskih gradova predstavljaju rezultat takvog promatranja prirode.


Prvi koji su izgradili podzemnu željeznicu bili su Englezi. Godine 1843. izvjesni gospodin Charles Pearson prvi je predložio za londonski City prvi sustav podzemnih željeznica na svijetu. Bilo je to deset godina prije nego što je parlament odobrio konstrukciju podzemne željezničke pruge dugačke pet i pol kilometara između Farrington Streeta i Bishop's Roada u Paddingtonu.

U siječnju godine 1863. počeo je s radom Metropolitan District Railway, služeći se parnim lokomotivama koje su se ložile koksom i jako zagađivale zrak.

Prva londonska električna podzemna željeznica počela je s radom godine 1890. Tadašnja vožnja u gradu, u bilo kojem smjeru i na bilo koju udaljenost stajala je dva pennyja.

Godine 1896. otvorila je Budimpešta prvu podzemnu željeznicu u kontinentalnoj Europi. Njihova je pruga na početku bila dugačka samo četiri kilometra. Četiri godine kasnije izgrađena je podzemna željeznica u Parizu i nazvana danas legendarnim nazivom – metro.

Prve masovno korištene podzemne željeznice koristile su parni pogon, što se pokazalo nepraktičnim. Naime, para i čađa bi se zadržavala u tunelima te time povećavalo zagađenje pa je vrlo brzo električni pogon zamijenio parni.

Ako je najčišća i najelegantnija podzemna željeznica na svijetu moskovski metro s prostranim stanicama obloženim poliranim mramorom i granitom, uljepšanim mozaikom i ukrašenim kipovima, može se reći da je najdiscipliniranija u Tokiju a najgrublja ona u New Yorku.

Tamo se naime na 468 stanica svakog radnog dana preveze više od 5,3 milijuna ljudi.

Procjenjuje se kako tipična podzemna željeznica može u jednom satu prevesti 35.000 do 40.000 putnika u jednom smjeru.



Izvor: http://www.skole.hr/ucenici/os_nizi?news_id=7506


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju