preskoči na sadržaj

27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Anketa
Jesi li zadovoljan/zadovoljna postignutim uspjehom na kraju školske godine?

Časopis Bug
Igre - Bug
02.05.2024. 21:55
Assassin's Creed Mirage stiže na iPhone i iPad
Aktualan nastavak jednog od najpopularnijih serijala igara, Assassin's Creed Mirage, stiže na App Store već početkom sljedećeg mjeseca

02.05.2024. 15:05
Starfield za dva tjedna dobiva najveću nadogradnju od izlaska
Kao što je početkom tjedna najavio šef Bethesde, otkriveni su detalji četvrte nadogradnje Starfielda koja bi trebala postati službeno aktivna 15. svibnja

Vijesti
Arhiva naših vijesti

Priloženi dokumenti:
Sukob interesa.pdf

Popis lektire

Eko kutak

Korisni sadržaji

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Najveći hrvatski znanstveni uspjesi u 2011.
Autor: Anita Mikulandra, 17. 1. 2012.

Pročitajte kratki pregled najznačajnijih znanstvenih priča 2011. godine u kojima su sudjelovali hrvatski znanstvenici.

Tomislav Domazet Lošo promijenio shvaćanje evolucije

U posljednja tri desetljeća u genetici je prevladavalo mišljenje da su kopiranje i modificiranje već postojećih gena glavni načini nastanka novih. Međutim, genetičar dr. Tomislav Domazet Lošo s Instituta Ruđer Bošković i njegov kolega prof. Diethard Tautz s Instituta za evolucijsku biologiju Max Planck u svom su novom istraživanju pokazali da geni mogu nastati i spontano te značajno utjecati na tijek evolucije. više

Tragovi Higgsova bozona zabilježeni u dva eksperimenta

Tragovi misteriozne čestice Higgsova bozona, koja, prema postojećim fizikalnim teorijama, drugim česticama daje masu, zabilježeni su u dva ključna eksperimenta Velikog hadronskog sudarača – u ATLAS-u i CMS-u. Iako se ovaj važan rezultat ne može pripisati hrvatskim znanstvenicima, ipak u CERN-u radi i poveća skupina naših znanstvenika. više

Petar Mimica otkrio tajnu najmoćnijih bljeskova u svemiru

Petar Mimica, hrvatski astrofizičar na Sveučilištu u Valenciji, u renomiranom časopisu Nature objavio je zanimljivu studiju koja otkriva izuzetno dinamičan proces u kojem umiru neke od masivnijih zvijezda u svemiru. više

Nenad Ban objavio važan rad o strukturi ribosoma

Hrvatski znanstvenik Nenad Ban sa svojim je timom u časopisu Science objavio iznimno važan rad o strukturi ribosoma koji bi trebao omogućiti razvoj novih antibiotika, ali i lijekova za tretiranje tumora i genetskih oboljenja. više

Hrvati na tragu lijeka protiv tumora, kapi i srčanog udara

Hrvatski znanstvenici dr. sc. Dea Slade i dr. sc. Ivan Ahel sa svojim su timom objavili važan rad u prestižnom časopisu Nature koji bi kroz nekoliko godina mogao rezultirati terapijama za liječenje nekih oblika tumora, ali i infarkta i moždanog udara. više

Lijek protiv raka gušterače, pluća, kože...

Skupina znanstvenika iz poznate američke biotehnološke tvrtke Genentech, u kojoj radi i Hrvat Domagoj Vučić, otkrila je spoj SMAC kojim bi se za koju godinu mogle liječiti neke od najopasnijih vrsta tumora. više

Hrvati srušili stoljetnu medicinsku dogmu o mozgu

Hrvatski znanstvenici dr. Darko Orešković i dr. Marijan Klarica oborili su 100 godina staru hipotezu o zaštitnoj tekućini u kojoj pliva mozak, a koja se nalazi u svim medicinskim udžbenicima. više

Tomislav Smoljanović konačno pobijedio američkog farmaceutskog diva

Neki ugledni američki mediji, među kojima New York Times i Wall Street Journal, objavili su vijest koja je potvrdila dugogodišnje tvrdnje hrvatskih stručnjaka, osobito dr. Tomislava Smoljanovića, da su istraživači američke tvrtke Medtronic sustavno prikrivali neželjene nuspojave Medtronicova uređaja za spajanje kralježnice, koštanog morfogenetskog proteina rhBMP-2, poznatog kao infuse. više

Ivan Đikić na tragu lijeka protiv kroničnih upala kože

U najprestižnijem znanstvenom časopisu Nature međunarodna grupa stručnjaka predvođena hrvatskim profesorom Ivanom Đikićem objavila je otkriće koje razjašnjava način nastanka kroničnog dermatitisa. više

Tekst je preuzet s tportala.hr.

Izvor: http://www.skole.hr/veliki-odmor/tehnologija?news_id=6734