preskoči na sadržaj

Osnovna škola Čazma

Login
Tražilica
Škola za život

           Škola za život

 

     Uspostava sustava razvoja

 

      I naša škola sudjeluje

         u projektu Drvokod

 

Točno vrijeme ...

Brojač posjeta

 

web counter
 
 

 

https://volimbiologiju.weebly.com/

 

 

____________________________________

 

Web stranica za Prirodu i Biologiju

Učiteljica Ivana Moguš

 

 

PONUDE

 

 

 

Izdvojeni linkovi

Pravilo donjeg rublja

Sigurnost na Internetu

 

 

Face to face

« Siječanj 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Anketa
Jesi li zadovoljan/zadovoljna postignutim uspjehom na kraju školske godine?




Časopis Bug
Igre - Bug
09.01.2025. 13:19
Capcom najavio dvije nove otvorene bete za Monster Hunter Wilds
Ukoliko ste propustili priliku isprobati Monster Hunter Wilds tijekom listopada, nova testiranja najavljena su za dva vikenda tijekom veljače

08.01.2025. 17:26
Zatvorena beta Dune: Awakeninga se približava kraju, otkriveni glavni uzroci smrti igrača
Premda su NPC-ji najveći krivci za smrt igrača, ispada da su pješčani crvi podjednako opasni kao i dehidracija, čiji je udio u izginućima velikih 22 posto

Vijesti
Arhiva naših vijesti

 

 

 

 

 

 

 

Priloženi dokumenti:
Sukob interesa.pdf

Popis lektire

Eko kutak

Korisni sadržaji

 

 

 

 

 

 

Korisni sadržaji za roditelje
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Današnju djecu ne pripremamo i ne učimo kako će se nositi s nesigurnom budućnošću
Autor: Anita Mikulandra, 7. 11. 2011.

Poanta odgoja i podizanja djece je da ih pripremimo i naučimo kako hrabro, pošteno i samostalno živjeti u svijetu kad postanu odrasli pripadnici društva. No taj svijet postao je iznimno nepredvidljiv. Kada se sjetimo vlastitog djetinjstva, koje i nije bilo tako davno, imamo osjećaj da su lekcije o životu bile jasnije definirane i podijeljene na one dobre, učinkovite i vrijedne truda i one opasne, nepoželjne koje treba izbjegavati. Te lekcije možda više ne vrijede jer svijet se mijenja brzinom koju je teško pratiti. Teško joj se prilagođavati i predvidjeti kretanja čak i za bližu budućnost.


Kada govorimo o obrazovanju i profesionalnom životu, činjenica koja nam izaziva dilemu je da 2/3 zaposlenih radi na poslovima i na načine koji nisu postojali kada su pohađali školu. Ukoliko vam se ovo čini pretjerano, sjetite se kako je izgledalo računalno obrazovanje kada ste išli u školu, a što sve danas radite na svojim računalima. Mnoge vještine i znanja jednostavno niste mogli naučiti kroz formalno obrazovanje. Štoviše, u školi smo usvajali niz nebitnih činjenica koje su isparile, a ono što danas radimo, većinom učimo u hodu kao odrasli ljudi.


Isto tako, sve se češće događa da najuspješniji pojedinci, inovatori i biznismeni našeg doba (npr. Mark Zuckenberg ili nedavno preminuli Steve Jobs) otvoreno pričaju o tome kako su u jednom trenutku napustili formalno obrazovanje koje im nije pružalo zadovoljavajući okvir, pa su odlučili razmišljati van granica, dali svojoj kreativnosti šansu i skupili hrabrost da riskiraju. Unaprijedili su čovječanstvo ili nam podarili mnoge inovativne proizvode i rješenja, a da gotovo ništa od toga nije imalo veze s njihovim obrazovanjem.

Kako se postaviti prema obrazovanju i što reći djeci?

Vještine se mogu naučiti, naravno. Škola i obrazovanje i dalje su važni za razvoj kritičkog mišljenja i usvajanje vještina rješavanja problema. No, ono što je važnije no ikada je usaditi djeci emocionalne i intelektualne temelje koji će im služiti kao osnova za korištenje tih vještina.

Djeca su prije 30 ili 40 godina odgajana u domovima gdje su oba roditelja bila zaposlena, a djeca su više-manje bila prepuštena sama sebi. Filozofija je bila da djeca moraju postati čvrsta i neovisna. Ono što su roditelji interpretirali kao kvalitetu, djeca su doživjela kao manjak pažnje. Sada su ta djeca i sama roditelji, pa rade upravo suprotno - djeci daju i previše pažnje, strože ih kontroliraju, a nauštrb njihovoj samostalnosti. Zato je teško danas, općenito govoreći, optužiti roditelje da djeci ne poklanjaju potrebnu pažnju. Od trenutka rođenja, stavljamo ih pod stakleno zvono, snimamo, proučavamo, bdijemo nad njima i ohrabrujemo ih na svakom koraku.

Koji je cilj? Ono što je nagrada i za roditelja i za dijete u kontekstu obrazovanja i profesionalnog usavršavanja još uvijek je uspješan upis na fakultet. Djeca su imala kroz odrastanje sve predispozicije da uspiju, a osjećaj sreće i zadovoljstva doći će sam po sebi nakon što se godine obrazovanja kapitaliziraju, nakon što vaše sin ili kćerka pronađu posao u struci i počnu zarađivati zasluženi novac.

Upravo to je kriva poruka koju današnjim generacijama djece i mladih prenosimo. To su djeca koja odrastaju u jedan neprijateljski nastrojen svijet i djeca kojoj treba više od desetljeća da se napokon osamostale i odrastu. Ukoliko ne uspiju u planovima, ne pronađu posao, ne odsele, nemaju novaca i sl., postaju bespomoćni i ne znaju kako si pomoći. Jer ako obrazovanje, diploma, znanje struke, dodatne vještine i nešto sitno radnog iskustva nisu dovoljni, što da rade?

Uz sve naše napore da odgojimo djecu koja će stremiti uspjehu, zaboravljamo ih naučiti neke osnovne vještine preživljavanja, a to je - pronaći zadovoljstvo i raditi stvari koje nisu povezane s ocjenama, priznanjima ili poslom. Poanta je "ostati gladan" i ostati luckast i djetinjast, kako je to u jednom od svojih inspirativnih govora kazao Steve Jobs 2005. godine.

Djeca trebaju znati da nije cilj postati sit i trom i uklopiti se u sustav koji će ti sve dati, već biti gladan novih informacija, novih znanja, koristiti uređenu dječju kreativnost, kombinirati, snalaziti se, graditi i rušiti, igrati se i eksperimentirati.  

Očekuje nas budućnost u kojoj će se morati ponovno definirati što znači biti uspješan, a što znači biti luzer. Poanta će biti da nije važan trofej na kraju, već sama igra kojom se do njega dolazi, jer kroz omiljenu igru dobivamo sve što nam treba - osjećaj zadovoljstva, uzbuđenja, korisnosti. Nije to nikakva nova filozofija, ali je ona na koju smo zaboravili.

Kada vidite svoje dijete kako dolazi kući iz škole s ruksakom toliko teškim da mu iskrivljuje leđa, s nesretnim izrazom lica jer ima hrpu zadaće, zabirnuto jer je dobilo trojku iz kemije, zapravo vidite sljedbenika jedne zastarjele filozofije i obrazovnog sustava.

A taj sustav djecu ne priprema na ono što ih očekuje, a to je žestoka borba za svako radno mjesto koje pak ne donosi nužno i osjećaj sreće, uspjeha i zadovoljstva već vjerojatnije nužno prilagođavanje ukalupljenim formama koje dozvoljavaju vrlo malo slobode i kreativnost (iako se deklarativno današnja ekonomija upravo tim epitetima hvali). U takvom sustavu uspijevaju oni koji se znaju igrati, koji su kreativni, odvažni, razmišljaju svojom glavom, razvijaju svoje talente i što je najvažnije - vole i uživaju u onome što rade.

Zašto baš vaš klinac ili klinceza ne bi bio jedan ili jedna od njih?



Izvor: www.klinfo.hr


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju