https://volimbiologiju.weebly.com/
____________________________________
Web stranica za Prirodu i Biologiju
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Prije polaska djece u školu mnogi roditelji se pitaju kako će proteći nova školska godina. Pitanja se odnose na pripremljenost za školu, snalaženje među vršnjacima, suradnju sa školom te postizanje dobrih uspjeha u odgoju i obrazovanju.
Neki roditelji sami nemaju lijepa sjećanja na školu pa time opterećuju i obeshrabruju svoju djecu.
Neki roditelji prije početka školske godine, u želji da dijete ozbiljno shvati školu, upozoravaju ga da će se sve promijeniti kada krene škola, da više neće biti igre i slobodnog vremena i da će ga učitelji naučiti kako se treba ponašati.
Kod ulaska u školu, pozdravljanja s roditeljima i dolaskom u učionicu, možemo primijetiti vrlo različita ponašanja djece: neka ulaze nasmijana i radosna, neka izgledaju radoznalo i puna očekivanja, neka su zbunjena, a neka izgledaju ravnodušno.
Bilo bi dobro da škola tijekom prvih dana stvori ozračje koje je ugodno i privlačno djeci. Škola treba potaknuti roditelja na povjerenje u dijete i sebe. Roditelji trebaju učiniti sve što je u njihovoj moći da škola za dijete postane mjesto na kojemu će se radosno, uporno i sa zanimanjem upoznavati sebe i svoje okruženje.
Većina djece se uspješno uključuje u školovanje, ali škola kao ustanova postavlja neke nove zahtjeve pred dijete i ono im se treba prilagoditi. Djetetu trebamo pomoći u toj prilagodbi jer će uspješno uključivanje na početku školske godine stvoriti pozitivan stav prema učenju, a to će mu kasnije povećati uspješnost. Uspješnost u školi i dobro slaganje s vršnjacima stvorit će kod djeteta sliku o samom sebi kao uspješnom, prihvaćenom, dobrom prijatelju.
Od djeteta se u školi očekuje duža usredotočenost na školsko učenje.
Roditelji trebaju razgovarati s djetetom o školi i tomu što je naučilo jer to daje važnost učenju.
Ako je dijete razočarano i nezadovoljno školom, roditelji i učitelji trebaju ga pažljivo i s razumijevanjem saslušati, provjeriti što se dogodilo i posavjetovati ga kako se treba ponašati.
Roditelji i učitelji trebaju razvijati realan pogled na djetetove sposobnosti – nitko ne može u svim aktivnostima postizati dobre rezultate. Optimizam i vjera da možemo uspjeti pridonose uspjehu.
Roditelji se trebaju redovito informirati o djetetovom napredovanju, da što više surađuju u različitim aktivnostima u razredu i školi.
KAKO POMOĆI DJETETU?
Piše: Mara Čović, pedagog