preskoči na sadržaj

Osnovna škola Čazma

Login
Tražilica
Škola za život

           Škola za život

 

     Uspostava sustava razvoja

 

      I naša škola sudjeluje

         u projektu Drvokod

 

Točno vrijeme ...

Brojač posjeta

 

web counter
 
 

 

https://volimbiologiju.weebly.com/

 

 

____________________________________

 

Web stranica za Prirodu i Biologiju

Učiteljica Ivana Moguš

 

 

PONUDE

 

 

 

Izdvojeni linkovi

Pravilo donjeg rublja

Sigurnost na Internetu

 

 

Face to face

« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Anketa
Jesi li zadovoljan/zadovoljna postignutim uspjehom na kraju školske godine?




Časopis Bug
Igre - Bug
21.11.2024. 13:58
Star Wars Outlaws u potpunosti ukida prisilne, nepraštajuće sekcije prikradanja
U svrhu poboljšanja igrivosti, Ubisoft je odlučio poslušati jedan od zahtjeva igrača i ukloniti prikradanje kao jedinu opciju rješavanja određenih scenarija u Star Wars Outlaws

20.11.2024. 22:41
Minecraft se uskoro seli u stvarni svijet
,,Oživljavanje Minecrafta bit će čisti užitak. Ovo je tek početak, naši su planovi izrazito ambiciozni", poručio je Scott O'Neil, izvršni direktor Merlin Entertainmenta

Vijesti
Arhiva naših vijesti

 

 

 

 

 

 

 

Priloženi dokumenti:
Sukob interesa.pdf

Popis lektire

Eko kutak

Korisni sadržaji

 

 

 

 

 

 

Polazak djeteta u 1. razred
Polazak u osnovnu školu prvi je susret djeteta s jasnim i nedvosmislenim zahtjevima društva o tome što mora naučiti i postići. Uspješno uključivanje u školu snažno utječe na razvijanje pozitivnog stava prema učenju, važnosti školovanja, kao i slike o sebi. Dijete treba podnijeti duže odvajanje od roditelja. Igra i druženje s vršnjacima i odraslim osobama tijekom predškolskog razdoblja odlična su priprema. Od djeteta se također očekuje duža usredotočenost na školsko učenje.
 
 
Dobra priprema jest uključivanje u kućne obveze, sudjelovanje u igrama uz poštivanje pravila, davanje važnosti učenju, zahtijevanje da dovrši započeto i ne odustaje ako mu odmah ne polazi za rukom.
 
Polaskom u školu djeca ulaze u sredinu u kojoj će u krugu vršnjaka i u okvirima koje definira društvo razvijati, provjeravati i pokazivati različite svoje sposobnosti i osobine. Samostalno će se snalaziti u brojnim situacijama u kojima su im dosad pomagali roditelji.
 
Već kod prvog ulaska u školu, možemo primijetiti vrlo različita ponašanja djece: neka ulaze nasmijana, radosna, neka izgledaju radoznalo, puna očekivanja, neka su zbunjena, neka izgledaju ravnodušno. Kod neke djece opažamo i strah i odbojnost, ima tu i suza –  poneko dijete se grčevito drži roditelja i odbija ući u školu.
 
Dijete koje je spremno za početak školovanja ima pozitivan stav prema školi, raduje se tome kao dokazu svoje odraslosti. Ovaj stav treba podržavati jer olakšava učenje i prihvaćanje obveza te svladavanje poteškoća. Ako sami nemate baš najsretnija sjećanja na školu, nemojte time opterećivati i obeshrabrivati svoje dijete. Imajte povjerenja u njega i sebe! Učinite sve što je u vašoj moći da škola za njega postane mjesto na kojem će radosno, uporno i sa zanimanjem upoznavati sebe i svoje okruženje.

Spremnost za školu
 
Škola (društvo) postavlja pred djecu određene zahtjeve koje trebaju svladati kroz školsko učenje. Spremnost za školu odnosi se na različite aspekte dječjeg razvoja koji omogućavaju zadovoljavanje tih zahtjeva, pa tako govorimo o tjelesnoj, emocionalno-socijalnoj i spoznajnoj (kognitivnoj) spremnosti za školu.
 
Tjelesnu  spremnost djeteta ispituje liječnik:
  • Dijete treba biti zdravo i zadovoljavati barem minimum standarda za visinu, težinu i tjelesne proporcije.
  • Osjetni organi (vid, sluh) moraju normalno funkcionirati, ako je potrebno uz korekciju(naočale, slušni aparatić).
  • Tjelesna muskulatura mora biti dovoljno razvijena da djetetu omogućava kretanje, stajanje i sjedenje bez teškoća, kao i izdržavanje novih tjelesnih napora poput nošenja školske torbe, pješačenja do škole i mirnog sjedenja u školskoj klupi.
  • Dijete mora imati razvijene navike normalnog hranjenja i kontrole organa za izlučivanje.
 
Spoznajnu spremnost utvrđuje psiholog, najčešće ispitujući opću intelektualnu razvijenost, te neke sposobnosti kao što su vidna i slušna diskriminacija, grafomotorika i sposobnosti opažanja.
 
 
Emocionalno-socijalna spremnost olakšava prihvaćanje škole i obveza jer dijete pri polasku u školu treba:
  • Uspješno komunicirati i surađivati s vršnjacima i odraslima
  • Odvojiti se od roditelja;
  • Primjereno kontrolirati svoje postupke i osjećaje;
  • Ustrajati čak i kad ne uspije odmah.
Imate li bilo kakvu dilemu, posavjetujte se s liječnikom i psihologom. Forsiranje polaska u školu može vas stajati godina nezadovoljstva zbog djetetovih problema. Godinu odgode iskoristite za dobro osmišljen plan pomoći djetetu da dosegne onu razinu spremnosti koja će mu omogućiti uspješno školovanje. Ako mlađe dijete pokazuje izuzetnu spremnost, također se pri donošenju odluke posavjetujte. U tom slučaju može se preporučiti raniji polazak.
 
Najčešće pitanje: Treba li znati sva slova ili čak čitati?
 
Najbolja priprema za čitanje jest okruženost brojnim slikovnicama i dječjim knjigama koje se djetetu čitaju, o kojima se razgovara i tako budi interes za slova i čitanje. Ako i ne zna čitati ili ne zna sva slova prije polaska u školu, takvo će dijete to vrlo brzo i s voljom svladati u prvom razredu (što i jest zadatak prvog razreda!).
 
 
Škola je počela: Što trebaju učiniti roditelji?
 
Ako se dijete ne privikava lako i nije odmah steklo prijatelje, to je normalno – neka djeca trebaju više vremena da bi se naviknula na promjenu. Brinete li se zbog toga, obratite se učiteljici - možda već promjena mjesta sjedenja ili mali razgovor ohrabrenja mogu pomoći. Ako to ne pomaže, obratite se psihologu ili pedagogu. Iako će dijete o školi najčešće pričati s oduševljenjem, moguća su i razočaranja. Saslušajte ga s razumijevanjem, provjerite što se dogodilo, posavjetujte ga kako da se ponaša. Ne odobravajte mu ako je agresivno, svadljivo i neugodno prema djeci jer će to dovesti do neomiljenosti  među vršnjacima.
 
Ima li dijete u početku poteškoća u pažljivom praćenju nastave – i to je normalno! Uskoro će shvatiti i prihvatiti što se od njega očekuje. Ako se poteškoće koncentracije pažnje nastave i ozbiljno ometaju djetetovo učenje, potražite savjet školskog psihologa. Možda se radi o specifičnom poremećaju pažnje sa ili bez hiperaktivnosti.
 
Neka djeca mogu imati znatnih poteškoća u savladavanju slova  i usvajanju čitanja – korisno je posavjetovati se s logopedom i vidjeti treba li mu njegova pomoć.
 
 
Kod svih je poteškoća bitno da roditelj postupa sabrano i ne optužuje dijete upravo onda kad ono treba puno podrške i razumijevanja!
 
 
*Dio sadržaja preuzet je s www.udrugaroditeljakpk.hr
 
 
U prilogu pogledajte brošuru Priprema djeteta pred polazak u školu koju je izdala  Udruga Zajedno u suradnji s Ministarstvom obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti.
Priloženi dokumenti:
Brosura.pdf

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Prvašići - pripreme za školu
Autor: Anita Mikulandra, 26. 7. 2012.

Polazak u školu predstavlja veliki korak u životu djeteta, ali i njegovih roditelja. Krenuti u školu za dijete je jedna od stvari koje ga najviše plaše i uzbuđuju. Kako bi dijete moglo udovoljiti novim zahtjevima treba biti psihofizički zrelo za polazak u školu. Kronološka dob kao jedini kriterij uspješnog starta đaka-prvaka pokazao se nedovoljno pouzdanim. Pored razvijenih intelektualnih sposobnosti: pamćenja, rezoniranja i koncentracije, potrebno je da dijete posjeduje neke vještine i znanja, a također i određeni stupanj socio-emocionalne zrelosti.


Sposobnosti i vještine koje dijete treba posjedovati pri upisu u školu

Grafomotoričke vještine

Od djeteta u dobi od oko 6 godina očekuje se da posjeduje fleksibilnost šake i prstiju, pravilno drži olovku, linija mu je jasna, adekvatnog pritiska, po uzorku zna povlačiti linije od crte do crte, od točke do točke, ravne, kružne i valovite linije. Također dijete bi trebalo znati precrtati geometrijske likove: kvadrat, trokut, romb te napisati svoje ime velikim tiskanim slovima.

Najbolje vježbe za razvijanje fleksibilnosti šake i prstiju su vježbe crtanja, spajanja linija, rezanja sa škarama…

Prostorni odnosi

Od djeteta u dobi od oko 6 godina očekuje se da razumije prostorne odnose: gore, dolje, ispred, iza, na, u, ispod, iznad te da je usvojilo orijentaciju na:

  • tijelu (desna/lijeva ruka, desna/lijeva noga, desno/lijevo oko)
  • u prostoru (što je desno od njega, a što lijevo, zna odrediti smjer kretanja)
  • na papiru (što je na desnoj strani papira, a što na lijevoj)


Vremenski odnosi

Od djeteta u dobi od oko 6 godina očekuje se da razumije vremenske odnose: prije, poslije, jutro, podne, večer, prije podne, poslije podne te je poželjno da poznaje dane u tjednu, godišnja doba i da se snalazi na satu (puni sat).

Numeričko poimanje

Od djeteta u dobi od oko 6 godina očekuje se da broji mehanički barem do 20, uz pokazivanje do 13, da se snalazi u pojmovima više, manje, oduzmi, dodaj, da razumije pojam skupa:

  • što sve spada u neki skup, a što ne (klasifikacije po obliku, veličini, težini, boji)
  • uspoređuje dva skupa (gdje ima više, a gdje manje)
  • zna da se dodavanjem skup povećava, a oduzimanjem smanjuje.

Takoder se očekuje da dijete zna u skupu od 10 elemenata rezultat dodavanja za jedan i oduzimanja za jedan uz pokazivanje, da povezuje brojku uz količinu (npr. brojka 9=9 elemenata) te da mjereći može usporediti koji su predmeti duži, veći, širi.

                              

Boje

Od djeteta u dobi od oko 6 godina očekuje se da prepoznaje i imenuje boje: žuta, zelena, crvena, plava, bijela, crna, smeđa, narančasta, ljubičasta.

Govor i rječnik

Od djeteta u dobi od oko 6 godina očekuje se da pravilno izgovara sve glasove, da se pravilno gramatički izražava (koristi množinu, jedninu, zamjenice, govori pravilno u rodu i padežu), da zna verbalno definirati jednostavne pojmove (npr. što je stolica? U definiciji spominje čemu stolica služi, kakvog je oblika, od čega je napravljena i sl.), da zna verbalno iskazati po čemu su neke stvari, bića, pojave slični, a po čemu su različiti (npr. po čemu su slični muha i leptir?) i da zna prepričati kraći događaj ili priču u pravilnom slijedu: uvod, tijek i završetak.

Predčitalačke vještine

Izmedu 5. i 6. godine dolazi do zamjećivanja glasovne strukture riječi pa se od djeteta u dobi od oko 6 godina očekuje se da može rastaviti poznate riječi na slogove, da prepoznaje i imenuje s kojim glasom počinje i s kojim glasom završava riječ, da zna imenovati riječi na zadani glas (igra “na slovo na slovo“), da zna prepoznati da li je zadani glas na početku riječi, na kraju ili u sredini. Također, dijete bi trebalo znati rastaviti jednostavne riječi na glasove, od pojedinih glasova sastaviti jednostavnu riječ (npr. M-A-M-A, O-K-O i sl.) i prepoznati simbole slova i brojki.

Koncentracija

Od djeteta u dobi od oko 6 godina očekuje se da se na zadatku može zadržati 15-20 minuta, dok trajanje igre može biti i 60 minuta uz kratke otklone pažnje.

Samostalnost

Od djeteta u dobi od oko 6 godina očekuje se:

  • U brizi za sebe : zna se sam odjenuti, obuti i vezati cipele, samostalan je pri jelu i u korištenju WC-a
  • Snalaženje u prometu: poznaje pojmove semafor, zebra, kolnik, pločnik, poznaje osnovna pravila ponašanja u prometu
  • Snalaženje u komunikaciji s drugima : poznaje i koristi običaje kod pozdravljanja, poznaje pravila ponašanja na ulici, u trgovini, kada je to potrebno, zna kako i od koga može zatražiti pomoć
  • Radne navike : ima sitna kućna zaduženja


Socioemocionalne reakcije

Dijete u dobi od oko 6 godina sposobno je u velikoj mjeri kontrolirati svoje emocije, a ne da emocije kontroliraju ponašanje, sposobno je za odgađanje zadovoljstva kako bi postigao cilj (riješio zadatak do kraja) kao i za suradnju s drugima (dogovor, kompromis). U toj dobi dijete konflikte pokušava riješiti na socijalno prihvatljiv način, motivirano je za sudjelovanje u društvenim igrama (loto, memori, čovječe ne ljuti se i sl.), poštuje pravila igre, pokazuje interes za igre na papiru, motivirano je za dobar uradak i ima razvijen osjećaj sigurnosti i samopouzdanja.


Savjeti roditeljima – što zapravo trebamo činiti?

Uz potrebnu zrelost djeteta za polazak u školu i gore navedene vještine koje trebamo poticati i razvijati, naročito u godini pred školu, vrlo je važno i

  • razvijati pozitivne stavove prema školi, učenju i stjecanju novih znanja i vještina, poticati dijete da se osjeća ponosnim što kreće u školu
  • njegovati i razvijati kod djeteta samopouzdanje, ali mu i reći da ćete mu pomoći u izvršavanju zadaća
  • razvijati radne navike djeteta i poticati redovno izvrašavanje obveza i sitnih zadataka, obavijestiti dijete na vrijeme o promjenama u njegovom životu koje ce se dogoditi kada krene u školu (npr. dio dana će ostajati sam u kući, samo će kontrolirati izvršavanje nekih zadataka – zaključavanje stana pri odlasku u školu i sl.), uputiti dijete na osobe koje mu mogu pomoći u slučaju potrebe dok je samo kod kuće, uputiti ga kako se dolazi do škole, upozoriti na opasna mjesta (npr. prijelazi preko ceste).
  • na vrijeme i u dobrom i pozitivnom ozračju izvršiti tehničke pripreme za polazak u školu i učenje, osigurati radni prostor u stanu (pisaći stol) koji je uvijek isti i samo djetetov, koji ono može urediti prema svojem izboru, ali tako da na stolu ne bude puno sadržaja koji će mu odvlačiti pažnju te u ugodnoj atmosferi zajedno s djetetom obaviti kupnju školske torbe i školskog pribora
  • također, dobra priprema djeteta za školu jest uključivanje u kućne obveze, sudjelovanje u igrama uz poštivanje pravila, davanje važnosti učenju, zahtijevanje da dovrši započeto i ne odustaje ako mu odmah ne polazi za rukom.

Da li je potrebno dijete učiti čitati i pisati prije polaska u školu? NE, ali je jako važno da je dijete fizicki, intelektualno, emocionalno i socijalno zrelo za polazak u školu, jer dijete koje ima dobro razvijene grafomotoričke vještine brzo će naučiti pisati slova, dijete koje nauči pisati slova prije škole, može ih naučiti pisati na neispravan način, što će mu otežati usvajanje vještine pisanja u školi. Takoder, dijete koje ima dobro razvijene predčitalačke vještine , brzo će i bez napora usvojiti vještinu čitanja. Prvih dana u školi, dok će druga djeca usvajati vještine čitanja i pisanja, takvom će djetetu biti dosadno te neće usvajati radne navike učenja kao druga djeca. To će mu predstavljati problem kada nastupi usvajanje gradiva koje mu nije od ranije poznato. Dakle, važnije od usvojenosti vještine čitanja i pisanja je da dijete bude psihofizički zrelo prema opisanim kriterijima za polazak u školu.

Na kraju treba istaknuti da dijete koje je spremno za početak školovanja ima pozitivan stav prema školi i raduje se tome kao dokazu svoje odraslosti i zrelosti. Ovaj stav treba podržavati jer olakšava učenje i prihvaćanje obveza te svladavanje poteškoća stoga, dragi roditelji, na vrijeme pripremite dijete za promjene u njegovom životu koje će se dogoditi kada krene u školu. Uživajte u vremenu provedenom sa svojim djetetom kroz pripreme za školu i sretno.

 

O polaski u prvi razred možete pročitati više i na portalu Čuvarkuća . hr.

 



Izvor: http://www.bambi.ba/index.php?option=com_content&view=article&id=177&Itemid=222


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju