preskoči na sadržaj

Osnovna škola Čazma

Login
Tražilica
Škola za život

           Škola za život

 

     Uspostava sustava razvoja

 

      I naša škola sudjeluje

         u projektu Drvokod

 

Točno vrijeme ...

Brojač posjeta

 

web counter
 
 

 

https://volimbiologiju.weebly.com/

 

 

____________________________________

 

Web stranica za Prirodu i Biologiju

Učiteljica Ivana Moguš

 

 

PONUDE

 

 

 

Izdvojeni linkovi

Pravilo donjeg rublja

Sigurnost na Internetu

 

 

Face to face

« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Anketa
Jesi li zadovoljan/zadovoljna postignutim uspjehom na kraju školske godine?




Časopis Bug
Igre - Bug
21.11.2024. 13:58
Star Wars Outlaws u potpunosti ukida prisilne, nepraštajuće sekcije prikradanja
U svrhu poboljšanja igrivosti, Ubisoft je odlučio poslušati jedan od zahtjeva igrača i ukloniti prikradanje kao jedinu opciju rješavanja određenih scenarija u Star Wars Outlaws

20.11.2024. 22:41
Minecraft se uskoro seli u stvarni svijet
,,Oživljavanje Minecrafta bit će čisti užitak. Ovo je tek početak, naši su planovi izrazito ambiciozni", poručio je Scott O'Neil, izvršni direktor Merlin Entertainmenta

Vijesti
Arhiva naših vijesti

 

 

 

 

 

 

 

Priloženi dokumenti:
Sukob interesa.pdf

Popis lektire

Eko kutak

Korisni sadržaji

 

 

 

 

 

 

Polazak djeteta u 1. razred
Polazak u osnovnu školu prvi je susret djeteta s jasnim i nedvosmislenim zahtjevima društva o tome što mora naučiti i postići. Uspješno uključivanje u školu snažno utječe na razvijanje pozitivnog stava prema učenju, važnosti školovanja, kao i slike o sebi. Dijete treba podnijeti duže odvajanje od roditelja. Igra i druženje s vršnjacima i odraslim osobama tijekom predškolskog razdoblja odlična su priprema. Od djeteta se također očekuje duža usredotočenost na školsko učenje.
 
 
Dobra priprema jest uključivanje u kućne obveze, sudjelovanje u igrama uz poštivanje pravila, davanje važnosti učenju, zahtijevanje da dovrši započeto i ne odustaje ako mu odmah ne polazi za rukom.
 
Polaskom u školu djeca ulaze u sredinu u kojoj će u krugu vršnjaka i u okvirima koje definira društvo razvijati, provjeravati i pokazivati različite svoje sposobnosti i osobine. Samostalno će se snalaziti u brojnim situacijama u kojima su im dosad pomagali roditelji.
 
Već kod prvog ulaska u školu, možemo primijetiti vrlo različita ponašanja djece: neka ulaze nasmijana, radosna, neka izgledaju radoznalo, puna očekivanja, neka su zbunjena, neka izgledaju ravnodušno. Kod neke djece opažamo i strah i odbojnost, ima tu i suza –  poneko dijete se grčevito drži roditelja i odbija ući u školu.
 
Dijete koje je spremno za početak školovanja ima pozitivan stav prema školi, raduje se tome kao dokazu svoje odraslosti. Ovaj stav treba podržavati jer olakšava učenje i prihvaćanje obveza te svladavanje poteškoća. Ako sami nemate baš najsretnija sjećanja na školu, nemojte time opterećivati i obeshrabrivati svoje dijete. Imajte povjerenja u njega i sebe! Učinite sve što je u vašoj moći da škola za njega postane mjesto na kojem će radosno, uporno i sa zanimanjem upoznavati sebe i svoje okruženje.

Spremnost za školu
 
Škola (društvo) postavlja pred djecu određene zahtjeve koje trebaju svladati kroz školsko učenje. Spremnost za školu odnosi se na različite aspekte dječjeg razvoja koji omogućavaju zadovoljavanje tih zahtjeva, pa tako govorimo o tjelesnoj, emocionalno-socijalnoj i spoznajnoj (kognitivnoj) spremnosti za školu.
 
Tjelesnu  spremnost djeteta ispituje liječnik:
  • Dijete treba biti zdravo i zadovoljavati barem minimum standarda za visinu, težinu i tjelesne proporcije.
  • Osjetni organi (vid, sluh) moraju normalno funkcionirati, ako je potrebno uz korekciju(naočale, slušni aparatić).
  • Tjelesna muskulatura mora biti dovoljno razvijena da djetetu omogućava kretanje, stajanje i sjedenje bez teškoća, kao i izdržavanje novih tjelesnih napora poput nošenja školske torbe, pješačenja do škole i mirnog sjedenja u školskoj klupi.
  • Dijete mora imati razvijene navike normalnog hranjenja i kontrole organa za izlučivanje.
 
Spoznajnu spremnost utvrđuje psiholog, najčešće ispitujući opću intelektualnu razvijenost, te neke sposobnosti kao što su vidna i slušna diskriminacija, grafomotorika i sposobnosti opažanja.
 
 
Emocionalno-socijalna spremnost olakšava prihvaćanje škole i obveza jer dijete pri polasku u školu treba:
  • Uspješno komunicirati i surađivati s vršnjacima i odraslima
  • Odvojiti se od roditelja;
  • Primjereno kontrolirati svoje postupke i osjećaje;
  • Ustrajati čak i kad ne uspije odmah.
Imate li bilo kakvu dilemu, posavjetujte se s liječnikom i psihologom. Forsiranje polaska u školu može vas stajati godina nezadovoljstva zbog djetetovih problema. Godinu odgode iskoristite za dobro osmišljen plan pomoći djetetu da dosegne onu razinu spremnosti koja će mu omogućiti uspješno školovanje. Ako mlađe dijete pokazuje izuzetnu spremnost, također se pri donošenju odluke posavjetujte. U tom slučaju može se preporučiti raniji polazak.
 
Najčešće pitanje: Treba li znati sva slova ili čak čitati?
 
Najbolja priprema za čitanje jest okruženost brojnim slikovnicama i dječjim knjigama koje se djetetu čitaju, o kojima se razgovara i tako budi interes za slova i čitanje. Ako i ne zna čitati ili ne zna sva slova prije polaska u školu, takvo će dijete to vrlo brzo i s voljom svladati u prvom razredu (što i jest zadatak prvog razreda!).
 
 
Škola je počela: Što trebaju učiniti roditelji?
 
Ako se dijete ne privikava lako i nije odmah steklo prijatelje, to je normalno – neka djeca trebaju više vremena da bi se naviknula na promjenu. Brinete li se zbog toga, obratite se učiteljici - možda već promjena mjesta sjedenja ili mali razgovor ohrabrenja mogu pomoći. Ako to ne pomaže, obratite se psihologu ili pedagogu. Iako će dijete o školi najčešće pričati s oduševljenjem, moguća su i razočaranja. Saslušajte ga s razumijevanjem, provjerite što se dogodilo, posavjetujte ga kako da se ponaša. Ne odobravajte mu ako je agresivno, svadljivo i neugodno prema djeci jer će to dovesti do neomiljenosti  među vršnjacima.
 
Ima li dijete u početku poteškoća u pažljivom praćenju nastave – i to je normalno! Uskoro će shvatiti i prihvatiti što se od njega očekuje. Ako se poteškoće koncentracije pažnje nastave i ozbiljno ometaju djetetovo učenje, potražite savjet školskog psihologa. Možda se radi o specifičnom poremećaju pažnje sa ili bez hiperaktivnosti.
 
Neka djeca mogu imati znatnih poteškoća u savladavanju slova  i usvajanju čitanja – korisno je posavjetovati se s logopedom i vidjeti treba li mu njegova pomoć.
 
 
Kod svih je poteškoća bitno da roditelj postupa sabrano i ne optužuje dijete upravo onda kad ono treba puno podrške i razumijevanja!
 
 
*Dio sadržaja preuzet je s www.udrugaroditeljakpk.hr
 
 
U prilogu pogledajte brošuru Priprema djeteta pred polazak u školu koju je izdala  Udruga Zajedno u suradnji s Ministarstvom obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti.
Priloženi dokumenti:
Brosura.pdf

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Prijedlozi vježbi za razvoj psihomotorike
Autor: Anita Mikulandra, 30. 1. 2012.

Kada govorimo o zrelosti djeteta za polazak u školu, jedan od preduvjeta je i primjerena razvijenost psihomotornih sposobnosti. One su preduvjet za ovladavanje psihomotornim vještinama pisanja i čitanja.


Kada dijete ima dobro razvijene psihomotorne sposobnosti znači da su njegove motorne sposobnosti (osobito fina motorika) usklađene s osjetnim podacima koje dijete prima putem osjetnih organa iz svoje okoline (vida, sluha,dodira …).

Evo nekoliko prijedloga za vježbanje psihomotornih sposobnosti djeteta:

VJEŽBE  PRECRTAVANJA LIKOVA

Pomažu djetetu u razvoju vizualno motorne koordinacije između očiju i pokreta ruke – koja je važna u pripremi za početno pisanje.

Donosimo prijedlog  različitih likova za precrtavanje – od jednostavnih do vrlo složenih (u crtanju linija i likova budite maštoviti i kreativni i ponudite djetetu likove i materijale koji će mu biti zabavni i zanimljivi).

 

Upute za precrtavanje likova:

  • Na početku vježbi krenite od jednostavnijih linija i likova
  • Za početak vježbajte s djetetom „crtajući“ velike linije i likove po zraku,  u pijesku, kredom po pločniku i sl.
  • Na prazan list papira nacrtajte taj lik jako uvećan, zatim držeći djetetovu ruku u svojoj prijeđite jednom ili više puta olovkom ( flomasterom ili bolje – debljom drvenom bojicom) po nacrtanom liku, a onda zatražite od djeteta da ga samo više puta nacrta
  • Kad dijete dobro uvježba takav način crtanja, prijeđite na slijedeći način: na listu nacrtajte vrlo široke vodoravne  linije i tražite od djeteta da likove crta u prostor između linija, pazeći pri tom da ih ne prelazi
  • U slijedećim vježbama postupno sužavajte razmak među vodoravnim linijama i tražite od djeteta da crta likove među njima
  • Kod svakog vježbanja bit će dovoljno da precrtavate samo par likova
  • Kako dijete bude napredovalo u vještini precrtavanja dajte mu sve teže likove (neka to povećavanje težine likova bude postupno)
  • Uvijek vi započnite s crtanjem lika, zatim pomognite djetetu da nacrta lik vodeći njegovu ruku, a zatim ga pustite da samostalno radi

                                      

 

VJEŽBANJE  SLAGANJA  SLIKA

Dijete slaže puzzle ili bilo koju drugi izrezanu sliku. Možete mu dati da nacrta crtež u bojama pa da ga samo izreže u nekoliko većih dijelova (pravokutnika ili nepravilnih oblika) i zatim slaže. Ispočetka je bolje da crteži ili slike (iz časopisa i sl.) budu veći, jednostavniji  i s manje detalja.

 

VJEŽBANJE  BOJANJA

Dijete vježba bojanje likova od ruba do ruba lika. Najprije početi s većim i jednostavnijim slikama. Prikladne su  različite bojanke ili mu možete sami nacrtati različite likove da ih oboji.

 

VJEŽBANJE  SERIJACIJE (SLAGANJA  PO  VELIČINI,  ŠIRINI  I  SL.)

Pripremite štapiće (kamenčiće, tjesteninu i sl.) raznih veličina i tražite od djeteta da ih poreda po veličini, širini… ili tražite da, u odnosu na jedan štapić, pronađe viši, manji, širi, uži i sl.

 

VJEŽBANJE  SHVAĆANJA  KOLIČINA

Vježbajte s djetetom slagati grupice npr. kockica, bombona i sl. na zadani broj koji je brojčano napisan.

 

VJEŽBANJE  VIZUALNOG  PAMĆENJA

Pokažemo djetetu crtež, sliku, ilustraciju da je promatra 1 minutu, a zatim da ga po sjećanju nacrta ili da usmeno nabroji i /ili opiše detalje s tog crteža, slike …

 

VJEŽBANJE  POZNAVANJA  DESNO -  LIJEVO

  • podijelimo stol štapom (ili na neki drugi način) na dva dijela.na jednu stranu stavimo npr. 5 bojica i tražimo od djeteta da vježba npr. na slijedeći način:

„prebaci što brže sve bojice:  LIJEVOM RUKOM S DESNANA LIJEVO

                                               DESNOM RUKOM SLIJEVA NA DESNO

                                               LIJEVOM RUKOM S LIJEVA NA DESNO

DESNOM RUKOM S DESNA NA LIJEVO“

  • ispred djeteta stavimo olovku, knjigu i bilježnicu i tražimo od djeteta npr.

„stavi olovku tako da bude na knjizi, a ispod bilježnice“

„stavi olovku da bude na bilježnici, a pokraj knjige“

„stavi knjigu u sredinu, a lijevo olovku, a desno od knjige bilježnicu“

i slične primjere zadataka

  • pitamo dijete u svakodnevnim životnim situacijama da nam pokaže lijevo ili desno: oko uho, ruku i sl. ili što je lijevo – desno od njega ili što je lijevo – desno na drugim osobama.

 

VJEŽBANJE  IZREZIVANJA

Najjednostavnije je praviti rese na komadu papira, nakon toga malo zahtjevnije je izrezivanje likova uglatih i kružnih oblika i na kraju izrezivanje kompliciranijih figura koje su kombinacija uglatih i zakrivljenih linija, koje ste prethodno nacrtali na papiru ( i ovdje vrijedi pravilo da započnete s krupnije nacrtanim likovima).

 

 

VJEŽBANJE  LIJEPLJENJA

Izrezane likove dijete može obojiti i slagati lijepljenjem na papir (ili likove izrezivati s kolaž papira). Možete tražiti od djeteta da na jedan papir zalijepi samo uglate oblike, na drugi samo zakrivljene, na treći samo kompliciranije likove koji su kombinacija uglatih i zakrivljenih linija.

 

VJEŽBANJE  MODELIRANJA

Dijete izrađuje figure od plastelina, glinamola, tijesta i sličnih materijala.

 

VJEŽBANJE  KONSTRUIRANJA

Za to su pogodne sve igre slaganja, lego i sl. kockice, slagalice „bockalicama“ i sl.

 

 

VJEŽBANJE  TRASIRANJA

Nacrtajte krivulju čija dva kraja dijete mora spojiti najprije prateći liniju prstom, a zatim olovkom, pri tom ne podižući olovku s papira. Ili nacrtajte 10-ak točaka koje označite brojevima od 1 do 10, te tražite da idući redom od broja do broja, poveže sve točke – najprije prstom, a zatim olovkom bez podizanja olovke s papira. Korisne su i vježbe kad dijete stvara crtež spajajući točkice označene brojevima.

  

VJEŽBANJE  VERBALNIH  SPOSOBNOSTI

  • Djetetu pročitamo ili kažemo neku rečenicu, najprije jednostavniju, te  mu postavljamo pitanja u vezi s njom. Npr.“Djevojčica Ana ima psa Flokija.“ Pitanja ­npr.: Tko je imao psa?; Kako se pas zvao?; Kako se zove djevojčica?; Što je imala Ana? I sl.
  • Od djeteta tražimo da nam pronađe suprotan izraz od npr. malen, dobar, nizak, uzak, kratak, bijel, dan, mokar …
  • Pokažemo djetetu neku sliku i tražimo da je promatra i opisuje sa što je moguće više detalja, punim rečenicama. U početku pomažite djetetu postavljajući mu potpitanja, a kasnije neka zadatak obavlja samostalno

 

VJEŽBANJE  U  SVAKODNEVNIM  AKTIVNOSTIMA

Svi zadaci kod kuće u svakodnevnom životu, a koji uključuju finu motoriku, npr. nizanje perlica ili tjestenine na konac, izrezivanje i lijepljenje papira i novina, izrezivanje i nizanje na konac plastičnih slamčica, zatvaranje ili otvaranje različitih kopči, vezivanje čvorova, uzica.

 

U  RADU  S  DJECOM  VODITE  RAČUNA  O  NEKOLIKO  VAŽNIH  STVARI:

 

  1. VJEŽBAJTE  SVAKI  DAN, MOŽETE  I  NEKOLIKO  PUTA  DNEVNO 
  2. DOVOLJNO  ĆE  BITI  PO  15-AK  MINUTA 
  3. NEKA  RAD  DJETETU  BUDE  ŠTO  VESELIJI  I  ZABAVNIJI, A  NE  NEKA  TEŠKA  ZADAĆA  NA  KOJU  GA  TREBATE  PRISILJAVATI. U  RADU  KORISTITE  KREDE U BOJI, BOJICE,  FLOMASTERE  I  DRUGA ŠARENA  SREDSTVA ZA  PISANJE 
  4. NE  ZABORAVITE  DIJETE  POHVALITI  NAKON  ZAVRŠENIH  VJEŽBI, AKO  NE  ZA  REZULTAT, A  ONO  BAREM  ZA  TRUD  KOJI  JE  ULOŽILO  U  SAVLADAVANJE  GRAFOMOTORIČKIH  VJEŠTINA                                   

Gorana Bilušić, dipl. psiholog OŠ J. Šižgorića

 

I na kraju evo nekoliko korisnih linkova:

 

www.foma.hr                                                                     -   popis literature (priprema za školu)

www.tlsbooks.com/preschoolfinemotorskills.htm    -   radni listići za vježbu

www.gizdic.com/igre/najmladji.htm                              -   online edukativne igrice

www.artrea.com.hr/onlineigre.html                               -   online edukativne igrice

www.artrea.com.hr/bojanke.html                                   -   bojanke, točkalice, labirinti…

www.bojanke.net                                                               -   bojanke

www.uptoten.com                                                            -   bojanke, edukativne igrice i aktivnosti

 



Izvor: http://os-jsizgorica-si.skole.hr/psiholog/za_roditelje?news_hk=5393&news_id=153&mshow=706#mod_news


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju