https://volimbiologiju.weebly.com/
____________________________________
Web stranica za Prirodu i Biologiju
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U 2. polugodištu krenuo je vrijedan projekt u organizaciji naše školske knjižnice i Hrvatske mreže školskih knjižničara pod nazivom Čitamo mi, u obitelji svi. Projekt se u suradnji s učiteljima i roditeljima provodi u trećim razredima. Učenici će kući donijeti ruksak s kompletom knjiga koje će zajedno s obitelji čitati, listati ili samo gledati. Ruksak u svakoj obitelji ostaje 1 tjedan, a dojmovi se upisuju u bilježnicu.
U nastavku možete pročitati više o projektu.
Razvoj čitačke vještine ključan je za razvoj svih drugih pismenosti. Nakon što učenici u prvom razredu osnovne škole nauče čitati, jako je važno da im možemo ponuditi zanimljivu literaturu za čitanje. No, koje god aktivnosti poduzimali školski knjižničari radi poticanja čitanja, radi stvaranja navike čitanja i otkrivanja čitateljskih estetskih užitaka, sve su one veoma ograničenog dometa, ako učenici prikladne poticaje ne dobivaju i u svojoj obitelji – zato jer učenici nižih razreda uče ponajprije oponašanjem, a sve do puberteta glavni su im uzori i autoriteti njihovi roditelji. Nema kvalitetnijeg poticaja i učinkovitije metode svladavanja tehnike čitanja, nego kad učenik svakodnevno gleda svoje roditelje kako čitaju i kako uživaju o pročitanomu štivu.
Projektom „Čitamo mi, u obitelji svi“ roditeljima skrećemo pozornost na činjenicu koliko je vrijedno i nezamjenjivo da tijekom svih nižih razreda budu uzor svojoj djecu u čitanju, umjesto da ih tjeraju na čitanje. Da bi u školskoj knjižnici njihova djeca mogla izabrati za čitanje lijepe i kvalitetne knjige, moraju se založiti i roditelji.
Projekt se provodi s učenicima trećih razreda tijekom drugog polugodišta. Svakog petka učenik koji je donio naprtnjaču u školu ima prigodu u nekoliko minuta drugim učenicima prepričati sve lijepo i zanimljivo što mu se dogodilo tijekom proteklih nekoliko dana kad su u njegovoj obitelji svi članovi čitali knjige iz knjižnične naprtnjače. Isti dan ždrijebom naprtnjaču dobiva jedan od zainteresiranih učenika. U knjižničnoj naprtnjači nalazi se, osim knjiga, i bilježnica u koju učenici sa svojim ukućanima upisuju doživljaje.
Provedbom ovog projekta želimo roditeljima skrenuti pozornost na važnost svladavanja tehnike čitanja, motivirati ih i uputiti kako da pomognu svojoj djeci u svladavanju tehnike čitanja, senzibilizirati ih za sklonost školskoj knjižnici i školskom knjižničaru. Jednako tako želimo postići i to da se školski knjižničar u školi afirmira među učiteljima kao osoba koja aktivno prinosi razvoju čitačkih sposobnosti te skrenuti pozornost na to da knjižnica nije samo posudionica knjiga, već nudi niz drugih usluga.
Više o projektu možete saznati na stranici https://sites.google.com/a/knjiznicari.hr/citamo-mi-u-obitelji-svi/.