Osnovna škola Čazma

Pravilo donjeg rublja

Sigurnost na Internetu

Face to face

Jesi li zadovoljan/zadovoljna postignutim uspjehom na kraju školske godine?

Časopis Bug
Igre - Bug
17.05.2024. 12:20
EpicMEGA Sale 2024 - prvi je Dragon Age: Inquisition
Epic Games Store je pokrenuo veliku rasprodaju pod nazivom MEGA Sale tijekom koje nudi privlačne popuste na većinu igara u ponudi, te će svakih 24 sata besplatno dijeliti novi naslov

16.05.2024. 13:12
Novi Assassin's Creed nosi podnaslov Shadows i stiže krajem godine
Ubisoft je potvrdio kako novo poglavlje njihovog dugotrajnog serijala nosi naziv Assassin's Creed Shadows i donosi dva igriva lika od kojih je jedan rađen prema stvarnoj povijesnoj osobi

Arhiva naših vijesti

Sukob interesa.pdf

Popis lektire

Eko kutak

Korisni sadržaji

Predmetna nastava
Moj maturalac
Autor: Dragan Šantalab, 29. 9. 2011.

Na maturalac smo krenuli  30. kolovoza 2011. godine. Noć prije maturalca bili sam toliko uzbuđeni da nismo ni oka sklopili. U 4.30 stigli smo u Čazmu na kolodvor zajedno sa svojom roditeljima koji su bili jednako uzbuđeni kao i mi. Točno u 6 sati krenuli smo s dva autobusa prema našoj najvećoj avanturi dosad...

Do Trogira nam je bilo potrebno pet sati vožnje. Usput smo stajali na raznim odmaralištima, a na jednom od njih slikali smo se s Horvatom iz Big Brothera. U Trogir smo stigli negdje oko 11 sati. Nakon dolaska razgledali smo stari dio grada Trogira. Vodiči su nam ispričali mnogo zanimljivosti o Trogiru, a mi ćemo vam prenijeti samo neke. Grad Trogir smješten je na obali Kaštelanskog zaljeva, na otoku između Čiova i kopna, spojen kamenim mostom s kopnom. Grad su osnovali grčki kolonisti s otoka Visa u 3. st. pr. Kr. U središnjoj Europi smatran je najbolje sačuvanim romaničko-gotičkim gradom. Dvorac i kula okruženi zidinama čine jezgru Trogira. Najznačajniji kulturni spomenik je trogirska katedrala, čiji je portal zapadnih vrata izradio Radovan, najbolji od svih majstora. Trogir oduševljava posjetitelje kulturno-povijesnim spomenicima i malim ulicama te umjetničkim zbirkama s brojnim remek-djelima.

Nakon što smo razgledali grad, otišli smo do hotela Medena i ondje se smjestili. Sobe nas nisu previše oduševile, ali to nam i nije bilo važno jer nismo previše spavali. Do jutra smo kartali, pričali i družili se.

Drugi dan našeg uzbudljivog putovanja posjetili smo Nacionalni park Krka. U parku nam se najviše svidio vodič Stipe jer je bio vrlo smiješan i zabavan. A ni slapovi nisu bili loši. Krka je sedmi nacionalni park u Hrvatskoj poznat po velikom broju jezera i slapova. Dobio je ime po rijeci Krki, koja je dio parka. Nacionalni park je lociran u središnjoj Dalmaciji, nizvodno od Miljevca, a samo par kilometara sjeveroistočno od grada Šibenika. Obuhvaća područje uz rijeku Krku koja izvire u podnožju planine Dinare kod Knina, teče kroz kanjon dug 75 km, protječe kroz Prokljansko jezero te utječe u Šibenski zaljev. Park se prostire na 142 km², od kojih 25,6 km² čini vodena površina. Rijeka Krka danas ima sedam sedrenih slapova i njezine ljepote predstavljaju prirodni krški fenomen. Hidroelektrana Jaruga ispod Skradinskog buka je druga najstarija hidroelektrana u svijetu i prva u Europi. Popodne smo proveli kupajući se, a navečer smo izašli van.

Trećeg dana posjetili smo Split. Najviše mi se svidjela Dioklecijanova palača. Split je najveći grad u Dalmaciji, drugi po veličini grad u Hrvatskoj, druga po veličini hrvatska luka i treća luka na Mediteranu po broju putnika. Gradsko središte čini starovjekovna Dioklecijanova palača iz 4. st., što je jedinstven primjer u svijetu.

Četvrtog dana maturalca posjetili smo najljepši grad na Mediteranu – Dubrovnik. Prosperitet grada Dubrovnika oduvijek se temeljio na pomorskoj trgovini. U srednjem vijeku postojao je kao Dubrovačka Republika, jedini grad-država na istočnoj obali Jadrana koji je konkurirao Mletačkoj Republici. Uz svoje bogatstvo i diplomaciju grad je postigao izvanredan stupanj razvoja, posebno tijekom 15. i 16. st. Dubrovnik je bio jedan od središta razvitka hrvatskoga jezika i književnosti te su u njemu stvarali mnogi značajni hrvatski pjesnici, dramatičari, slikari, matematičari, fizičari i drugi učenjaci. Nakon razgleda grada imali smo ručak pa smo krenuli put hotela. Navečer smo opet izašli van. Kad smo se vratili u hotel, počeli smo pakirati stvari. Nismo htjeli otići.

Zadnjeg dana smo se okupali, ručali i krenuli kući. Usput smo posjetili Primošten gdje smo se još malo okupali.

Sve što je lijepo kratko traje, pa tako i naš maturalac. Zabavili smo se, lijepo se proveli, nasmijali se i nadružili. Maturalac ćemo pamtiti po novim i starim prijateljima, znamenitostima koje smo obišli i predobrom provodu.

Ines Kupsjak i Mislav Dabac

Fotografije su u foto galeriji.