https://volimbiologiju.weebly.com/
____________________________________
Web stranica za Prirodu i Biologiju
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Službeni prvi dan proljeća, 21. ožujka, obilježava se i kao Svjetski dan sindroma Down. Taj datum (21/3) predstavlja tri kopije kromosoma 21, koji je jedinstven za osobe s Downovim sindromom.
Usvajanjem odluke 10. studenoga 2011., Ujedinjeni narodi su prihvatili predloženu rezoluciju, te time iskazali podršku zaštiti prava osoba s Down sindromom u cijelom svijetu, a posebice u zemljama u razvoju.
Simbol Dana sindroma Down su šarene čarape. Cilj je da svi pričaju o Svjetskom Down sindrom danu, a to možemo učiniti tako da nosimo vedro obojene različite čarape ili čak tri čarape za tri kromosoma. Cilj je jednostavan: ako vas ljudi pitaju zašto nosite različite čarape, recite svima da na bar jedan način želite stvoriti jedinstveni globalni glas za zalaganje prava, inkluziju i dobrobit osoba sa sindromom Down.
Obucimo i mi taj dan šarene čarape!
Akciju je pokrenula Maja Sever, a u galeriji možete pogledati kakve su fotke stigle na HRT-ovu adresu. Ako se odlučite sudjelovati u akciji, šaljite nam svoje fotke na foto@index.hr.
Udruga Down sindrom Zagreb, koja u sklopu projekta "Sunčana strana dlana" i ove godine organizira obilježavanje Svjetskog dana sindroma Down, upozorava da svakom djetetu s Down sindromom u Hrvatskoj još uvijek nisu osigurani pravodobna intervencija, te stjecanje vještina i znanja na temelju kojih bi se ono moglo uklopiti u školski sustav.
Djetetu s Down sindromom treba dati mogućnost da uz pomoćnika u nastavi krene u školu te na taj način ostvari pravo na obrazovanje, stjecanje novih spoznaja i znanja, ističe udruga.
U Hrvatskoj je trenutno 68 djece s Down sindromom potpuno integrirano u redovni obrazovni sustav (64 u osnovnu školu i 4 u srednju školu), dok je 30-ak djece ušlo u djelomičnu integraciju.
Ulazak i dobivanje mogućnosti školovanja u redovnom obrazovnom sustavu ovisi o dovoljno ranoj stručnoj intervenciji (edukacijsko-rehabilitacijskom tretmanu) koju je dijete prošlo, stečenim vještinama i znanju, te o pripremljenosti za školu.
Kod nas se još uvijek najznačajnijim kriterijem ulaska u obrazovni sustav smatra kvocijent inteligencije osobe što, ističe udruga, u nekim od zemalja EU već duže vrijeme nije kriterij ulaska. Ulazak ovisi i o otvorenosti i mogućnosti škole za uključivanje djeteta s Down sindromom.