Danijela Šajtar, učiteljica savjetnica, OŠ Čazma

U suvremenom obrazovanju odgojno-obrazovni rad sve se više oslanja na inovativne metode i digitalne alate koji učionicu pretvaraju u prostor interakcije, kreativnosti i suradnje. Kroz vlastitu praksu u OŠ Čazma, pokazalo se da upravo dobro promišljena i svrhovita uporaba digitalnih alata može značajno unaprijediti rad škole, učenicima povećati motivaciju, a učiteljima olakšati personalizaciju i kvalitetnu evaluaciju nastave.

1. Bookcreator – eKnjige kao oblik aktivnog učenja

Alat Bookcreator omogućio mi je izradu interaktivnih eKnjiga koje povezuju vizualno, jezično i funkcionalno učenje. Njihovom upotrebom učenici postaju aktivni sudionici procesa, a sadržaj je pristupačan, primjenjiv i lako podijeljen u digitalnoj zajednici. Primjeri eKnjiga koje sam izradila:

  • Dobro došli! Hrvatska početnica za strane radnike
  • Hrvatska početnica (1., 2. i 3. dio)
  • RAZUM i RAZUM – job shadowing
  • Global Traditions in the Age of AI te Global Traditions in the Age of AI – Our Countries

Sve knjige dostupne su besplatno i služe kao otvoreni digitalni obrazovni sadržaj, a koriste ih i škole izvan lokalne sredine, posebno u kontekstu Erasmus+ projekata i inkluzivnog obrazovanja.

2. Kahoot – kvizovi za vrednovanje i ponavljanje

Digitalni kvizovi izrađeni u alatu Kahoot omogućili su mi jednostavno, brzo i motivirajuće formativno i sumativno vrednovanje učenika. Kvizovi poput:

  • Easter customs in Croatia,
  • Australia
  • Simple Present – verb “to be”,
  • Can/Can’t
  • te kvizovi temeljeni na eTwinning projektu Global Traditions in the Age of AI

pokazali su se vrlo uspješnima u poticanju aktivnog sudjelovanja, samoprocjene i ponavljanja gradiva. Posebno su korisni u mješovitim razredima i kod učenika s teškoćama, gdje gamifikacija učenja pridonosi osjećaju uspjeha.

3. YouTube – dijeljenje dobre prakse i profesionalna vidljivost

U cilju širenja vlastitih iskustava i promoviranja dobre prakse, objavila sam videouratke na YouTube platformi, primjerice:

Ovi sadržaji služe i kao izvori za profesionalni razvoj kolega, ali i kao inspiracija učiteljima koji žele početi koristiti digitalne alate u nastavi.

4. Preporuke za daljnji rad i razvoj

Na temelju višegodišnjeg iskustva u korištenju digitalnih alata, preporučujem:

  • Sustavno uključivanje digitalnih alata u školski kurikulum, ne samo kao tehničko pomagalo, već kao strateški dio učenja i poučavanja.
  • Suradničko stvaranje otvorenih obrazovnih sadržaja među učiteljima – razmjena gotovih materijala štedi vrijeme i podiže kvalitetu nastave.
  • Povezivanje s međunarodnim projektima (npr. eTwinning, Erasmus+) za diseminaciju dobre prakse i usvajanje novih ideja.
  • Edukacija učitelja u primjeni AI alata (npr. ChatGPT, Canva) i njihova integracija u oblikovanju zadataka, vrednovanju i stvaranju sadržaja.
  • Korištenje Padleta kao jednostavnog i vizualno privlačnog alata za suradnju učenika i učitelja u realnom vremenu.

Zaključno, digitalni alati nisu zamjena za kvalitetnog učitelja, ali uz njegovu kreativnost, promišljenost i pedagoški pristup – postaju snažan alat za promjene. Korištenje digitalne tehnologije mora biti svrhovito, dostupno i vođeno potrebama učenika, a najbolji rezultat postiže se kada inovacija postane prirodni dio nastavnog procesa, a ne povremena atrakcija.

POPIS PRIMJERA DIJELJENJA DOBRE PRAKSE-objavljeno javno na YouTube stranici:

-videouratci:

  1. https://youtu.be/AnpmPF0Swzw 
  2. https://youtu.be/B5PPnz18WWw
  3. https://youtu.be/7k20wd9qn_k
  4. https://youtu.be/uEG9u7qbQL0
  5. https://youtube.com/shorts/kkuIP2lJv5w?feature=share

-kvizovi:

1. https://create.kahoot.it/share/easter-costumes-in-croatia-1/8fdc9884-da31-4b8f-992d-bb89f4e7cd72

2. https://create.kahoot.it/share/croatian-easter-customs-2/f0f95ad9-260e-47ae-81e3-bc9bbb88223f

3. https://create.kahoot.it/share/easterquiz-3/9182aae0-07de-496a-b0d1-1dfcaec59201

4. https://create.kahoot.it/share/easter-4/812ae667-5239-40f5-b376-c7f90596727d

5. https://create.kahoot.it/share/easter-6/3cc976b4-154a-4636-a865-6601c1c1e614

6. https://create.kahoot.it/share/easter-7/3106fba5-8392-4555-8ca0-41c6d17cf632

7. https://create.kahoot.it/share/easter-quiz-5/e5dd32be-3b32-4985-8064-aad01583113d

8. https://create.kahoot.it/share/easter-8/f73a831c-8d3f-4f8a-9a7d-b1ea11ac1fff

9. https://create.kahoot.it/share/australia/6e51533b-4d68-4483-bcc0-699d28e0fdf1

10. https://create.kahoot.it/share/hw-8-present-continiuos-and-present-perfect/6db7469e-3484-4e94-9149-edf331f22758

11. https://create.kahoot.it/share/etwinning-project-globally-traditions-in-the-age-of-ai/71df74d9-a70a-4048-9089-2ab349d3f94a

12. https://create.kahoot.it/share/simple-present-has-got-have-got/87a0a2f3-8fe6-461c-a5d9-d460f4508bc0

13. https://create.kahoot.it/share/quiz-simple-present-of-the-verb-to-be/d486c3a6-3684-483f-83ce-91426cd4f377

14. https://create.kahoot.it/share/can-cant/7eb8465a-cf70-42a8-a952-0d639e5819ec

eKnjige-Bookcreator:

  1. https://read.bookcreator.com/oN2eDXlXWEVpIziXBIHWTAGp9543/w-5MNFL6RLmoS3eZvW1SPA   HRVATSKA POČETNICA 3.dio
  2. https://read.bookcreator.com/oN2eDXlXWEVpIziXBIHWTAGp9543/0w70XaEbQnmbhHZrNbl1qQ     RAZUM
  3. https://read.bookcreator.com/oN2eDXlXWEVpIziXBIHWTAGp9543/ryhIbg2PQYSOLipz7xFT2g    Global Traditions in the Age of AI
  4. https://read.bookcreator.com/oN2eDXlXWEVpIziXBIHWTAGp9543/OtV7HlbfR0q4WkOUWJz2NQ   HRVATSKA POČETNICA 1.dio
  5. https://read.bookcreator.com/oN2eDXlXWEVpIziXBIHWTAGp9543/NfdZDaCcQSKf5toGCuB_gg  Global Traditions in the Age of AI  -Our Countries
  6. https://read.bookcreator.com/oN2eDXlXWEVpIziXBIHWTAGp9543/Yy7a4lliSiut03y-x9BO7Q  Dobro došli!(Welcome) Hrvatska početnica za strane radnike
  7. https://read.bookcreator.com/oN2eDXlXWEVpIziXBIHWTAGp9543/uPy9ddxFTq6WJ6frbVevzA  RAZUM-jobshadowing
  8. https://read.bookcreator.com/oN2eDXlXWEVpIziXBIHWTAGp9543/_IyKyB9AQgGGb9_AHfPC5g    Hrvatska početnica 2.dio
Skip to content