preskoči na sadržaj

Osnovna škola Čazma

Login
Tražilica
Škola za život

           Škola za život

 

     Uspostava sustava razvoja

 

      I naša škola sudjeluje

         u projektu Drvokod

 

Točno vrijeme ...

Brojač posjeta

 

web counter
 
 

 

https://volimbiologiju.weebly.com/

 

 

____________________________________

 

Web stranica za Prirodu i Biologiju

Učiteljica Ivana Moguš

 

 

PONUDE

 

 

 

Izdvojeni linkovi

Pravilo donjeg rublja

Sigurnost na Internetu

 

 

Face to face

« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Anketa
Jesi li zadovoljan/zadovoljna postignutim uspjehom na kraju školske godine?




Časopis Bug
Igre - Bug
16.04.2024. 12:39
Veliki skok popularnosti Fallout franšize
Premda je porast interesa definitivno bio za očekivati, na naše nemalo iznenađenje najviše se okoristio ni manje ni više nego upravo Fallout 76.

16.04.2024. 06:00
Trebaju li game developeri početi dobivati napojnice?
Baš kada pomislite da je sve pod kapom nebeskom već izmišljeno i viđeno, uvijek se pronađe netko tko će vas uspjeti uvjeriti u suprotno.

Vijesti
Arhiva naših vijesti

 

 

 

 

 

 

 

Priloženi dokumenti:
Sukob interesa.pdf

Popis lektire

Eko kutak

Korisni sadržaji

 

 

 

 

 

 

Korisni sadržaji za roditelje
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Vježbe za otklanjanje teškoća glasovne analize i sinteze
Autor: Anita Mikulandra, 30. 1. 2012.

Ovladavanje predčitalačkim vještinama, među kojima je najznačajnija sposobnost glasovne analize i sinteze riječi, koja proizlazi iz uočene glasovne strukture riječi, uvjet je uspješnog odvijanja procesa usvajanja čitanja i pisanja.


Teškoće koje se u prvom razredu javljaju kod dijela učenika, a očituju se u nemogućnosti sastavljanja zadanih riječi u slovarici, odnosno rastavljanja riječi na glasove kako bi se mogle napisati, rezultat su upravo neusvojenosti predčitalačkih vještina. Pri tome je važno naglasiti da teškoće najčešće nisu ni u kakvoj vezi s intelektualnim statusom djeteta te da se u najvećem broju slučajeva kontinuiranim vježbanjem i školi i kod kuće , one postupno uklanjaju.

    Tek za manji broj učenika kod kojih se ne uočava napredak, potrebno je potražiti pomoć stručnjaka – logopeda.

 

Upute roditeljima  

    Roditelji bi, radi uklanjanja djetetovih teškoća, kod kuće trebali svakodnevno provoditi kratke vježbe u više navrata, ali ne duže od desetak minuta. Vježbe se preporučuju provoditi češće kroz formu igre, a rjeđe putem učenja kako bi se kod djeteta smanjio osjećaj prisile. U početku rada treba biti osobito strpljiv, naročito ukoliko dijete sporije napreduje. Potrebno je znati da se jedino vježbanjem, kontinuiranim i sistematičnim, uz pružanje stalne potpore djetetu, njegove teškoće najbolje otklanjaju.

 VJEŽBE

  1.  Vježbe sastavljanja riječi od izoliranih glasova / sinteza riječi /

    Roditelj izgovara izolirane glasove riječi, a dijete treba prepoznati koja je riječ izgovorena.

 

Primjer: Roditelj izgovara k-o-s-a , s malim pauzama između glasova, a dijete kaže „ kosa“. Ukoliko dijete ne uspijeva sintetizirati riječ pomaže mu se tako da se dva glasa izgovaraju u slogu, a dva izolirano / ko-s-a /

 

Popis dvosložnih riječi pogodnih za vježbanje : ruka, noga, lice, peta, rame,maca, zeko, medo, sova, šuma, zima, riba, koza, koka, saka, beba, kiša, jelo, …

  

  1. Vježbanje rastavljanja riječi na glasove / dvosložnih riječi /

    Zadanu dvosložnu riječ koju dijete može prethodno sintetizirati, treba rastaviti na glasove govoreći „ glas po glas“. Korisno je da dijete u svojoj slovarici sastavlja tu riječ. Ako ne može složiti slovo po slovo, možemo mu pomoći tako da riječ izgovorimo po slogovima, nakon čega dijete slaže prvi, a zatim i drugi slog. Nakon toga sastavljenu riječ dijete treba pročitati.

    Tek kada je dijete u stanju glasno analizirati jednostavne dvosložne riječi , prelazi se na jednostavne trosložne riječi / jabuka, banana, malina, jagoda, salata, cipela, livada, bobica, gitara, lavica, koliba, minuta … /.

    U vježbanju ne koristite jednosložne riječi kao sat, miš, vuk i sl. jer su one djeci teške.

 

  1.  Vježbe prepoznavanja početnog i završnog glasa u riječi

   Roditelj kaže riječ, npr. Vuk, u kojem dijete treba prepoznati početni glas /V / , a zatim smisliti novu riječ koja počinje završnim glasom te riječi / K /. Igra se dalje nastavlja tako što sada roditelj treba prepoznati početni glas riječi i kazati novu riječ koja počinje završnim glasom prethodne riječi.

    Takvo učenje dijete doživljava kao igru, budući i roditelj aktivno sudjeluje. S vremenom djeca pokušavaju smisliti što težu riječ za roditelje. Na taj način i oni sami spontano uče.

                              

 



Izvor: http://os-jsizgorica-si.skole.hr/logoped?news_hk=5400&news_id=91&mshow=758#mod_news


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju