2015-10-14 18:26:12

Nakon polaska u prvi, polazak u peti razred za đaka je najstresniji

Nakon polaska u prvi razred polazak u peti za osnovnoškolca je najstresnije razdoblje.

Razlog tome je što se za učenika stvari temeljito mijenjaju.

Više pod opširnije...

I dok prva četiri razreda djeca provode pod nadzorom učitelja ili učiteljica koji ih jako dobro poznaju te im prilagođavaju tempo rada u petom razredu učitelja zamjenjuje razrednik, dok predmetni nastavnici (koji imaju svaki svoje zahtjeve) samostalno izvode nastavu iz svojih predmeta i stvaraju odnose spram učenika. Osim toga, učenici imaju više obaveza, a manje vremena za igru.

Postoje učenici, ali i roditelji koji se teže snađu u novonastaloj situaciji. Neki učenici prijelaz shvate kao slobodu ne shvaćajući pritom odgovornost koja je velika. Još veći problem nastaje ako se i roditelji počnu tako ponašati. Mnogi misle kako je škola isključivo briga učitelja i djeteta.

Najveće teškoće kod prelaska u peti razred možemo očekivati kod one djece koja slabije čitaju, kojima je potrebna stalna pomoć u učenju, koja imaju slabije ili slabe razvijene radne navike i koja nisu automatizirala računske operacije.

Uz sve navedene probleme moramo imati na umu da je i to vrijeme ulaska u pubertet djeteta što još čini ovaj period delikatnijim.

Kako bi što uspješnije savladali ovaj period, roditelji bi trebali imati na umu da je komunikacija osnova svih odnosa i prevencija mogućih nesporazuma.

Pozitivan stav roditelja prema školi u velikoj mjeri utječe na djetetovu motivaciju i uspjeh u učenju. Roditelji bi uvijek trebali biti spremni pomoći djetetu, saslušati ga i razumjeti te redovito i dosljedno ga kontrolirati, kontaktirati redovito sa školom kako bi na vrijeme reagirali ako bude potrebna pomoć.

Za Večernji list napisala Martina Eljuga, psihologinja OŠ Izidor Kršnjavi iz Zagreba.


Osnovna škola Čazma