2024-02-22 21:14:00

BIG u OŠ Čazma

Učitelji Osnovne škole Čazma marljivi su i puni entuzijazma, svoje radno ,a vrlo često i slobodno vrijeme, posvećuju učenicima i njihovom obrazovanju. Tijekom školske godine provode mnoge projekte. Najzastupljeniji su Erasmus+ i eTwinning projekti koje učenici obožavaju jer im pričinjavaju kratki odmak od klasičnih metoda rada koje u učenicima pobuđuju dosadu. Iz tog razloga vrlo često razgovaramo s učenicima, osluškujemo njihove želje te im omogućujemo učenje kroz neformalne načine poučavanja koje ima za posljedicu trajno usvajanje znanja. Kroz takav način rada odrađujemo međupredmetne teme u koje uključujemo učenike kroz vrlo aktivne oblike rada poput igranje uloga, storytelling, gamification te snimanje video-uradaka. Moram naglasiti da učenici pristupaju vrlo odgovorno svakom zadanom zadatku stoga neprestano radimo na poboljšanju našega rada i pristupa radu s učenicima. Stoga su se učitelji naše škole vrlo rado prijavili za edukaciju BIG ambasadora. Nakon riješene početne edukacije nastavili smo s praktičnim dijelom edukacije za učitelje. Krenuli smo od odabira teme.

Od kada radim u školi susrećem nasilje. Viđam ga svaki dan na hodnicima. Nasilje je naša svakodnevica. Ukoliko pratite medije svjesni ste da se svakoga dan pojavljuje nekoliko teških slučajeva u Crnoj kronici svih medija. Nasilje može biti fizičko i psihičko no tu podjela ne staje već se javlja na razini jači protiv slabijeg. Ta misao nam je bila vodilja da istražimo načine i mjesta pojave nasilja. Stoga smo okupili učenike i napravili zajedničku anketu koja je dala sljedeće rezultate:

-Učenici koji su bili prisutni nekom među-vršnjačkom nasilju je 96,4%, a broj učenika koji je bio prisutan nasilju u odnosu muškarac-žena je 56,3%. Sve to su za nas bili porazni rezultati te smo odlučili provesti projekt koji bi kod naših učenika razvio svijest o toleranciji i potrebi poštivanja tuđeg mišljenja.Problemi u ponašanju su ponašanja koja znatno odstupaju od uobičajenih ponašanja primjerenih dobi, situaciji, kulturnim i društvenim normama u školi, obitelji i/ili širem okruženju, a posljedice kojih štetno djeluju na samog učenika i/ili okruženje i time otežavaju njihovu uspješnu socijalnu integraciju. Stoga smo nakon  analize došli do zaključka najveća slabost i uzrok problema međusobno zadirkivanje, na različite načine, koje teško utječe na psihu pojedinaca. Pojedini učenici vrlo često zbog toga izbjegavaju nastavu, neki su pribjegli i činu samoozljeđivanja. Iz tog razloga pokrenuli smo projekt Stop nasilju! koji je proveden pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih u sklopu preventivnog programa. Projekt je imao za cilj kroz rad učenika osvijestiti kod učenika „kako je u tuđim cipelama“. Za provedbu projekta iskoristili smo smjernice s edukacije za BIG ambasadore te smo radionice povezali tematski s potrebama učenika. Kroz provedbu radionica ostvarili smo postavljene ciljeve: 

- upravljanje učionicom uz uporabu web2tool alata

- razvoj inkluzivne školske kulture

- učitelj za 21. stoljeće u inkluzivnoj učionici

Postavljanje ovih ciljeva bilo je nadahnuće za naše učitelje. Odmah su se bacili na posao te promislili o tome kako učinkovito integrirati IKT u svoju nastavu, na način da učenike predmetne nastave smjeste u središte procesa učenja. Kroz jednostavne, testirane i učinkovite primjere iz stvarnog školskog života o tome kako koristiti tehnološke uređaje i aplikacije u obrazovanju nastala su prava remek djela. Sve je krenulo obilježavanjem Dana sigurnijeg interneta kroz tri radionice i radionicom za medijske sadržaje u sklopu engleskog jezika :

  1. Online kviz-Potraga za sigurnijim internetom

-svi učenici škole pozvani su da se uključe u online kviz za djecu i mlade koji je bio organiziran putem poveznice https://www.dansigurnijeginterneta.org/ . Pitanja u kvizu su bila na vrlo visokom nivou i tražila mnogo istraživanja da bi se došlo do točnog odgovora. Prava potraga za blagom.

Učenici tijekom kviza

  1. Kahoot! kviz - Internet Safety Rules

- u sklopu Erasmus+ i eTwinning projekata učenici 5. i 8. razreda odigrali su Kahoot! kviz na satovima engleskog jezika pod nazivom Internet Safety Rules kojeg možete pronaći  na linku:

https://create.kahoot.it/share/internet-safety-rules/597206ab-25e1-42f7-be0f-fbea4830a514

  1. Code week i digitalno stvaranje letaka s temom nasilja

- Ove godine stavljen je naglasak na edukaciju učenika petih razreda kako bi bili sigurni i educirani pri surfanju internetom. Osim spomenutoga učenicima smo željeli pokazati korisnost kodiranja i programiranja. Kodiranje smo odradili u sklopu eTwinning projekta U & ME Buddies indeed!

Strip koji je nastao nakon radionice

4. Video uradak - Cyberbullying

- Cyberbullying  je ponašanje koje se ponavlja s namjerom zastrašivanja, izazivanja bijesa ili sramoćenja onih koji su na meti. Kao primjere možemo navesti: širenje laži ili objavljivanje slika čiji je cilj osramotiti nekoga na društvenim mrežama, slanje uvredljivih poruka ili prijetnji putem platformi za dopisivanje. Kako bi naši učenici bolje razumjeli strahote koje cyberbullying može izazvati dobili su zadatak snimiti kratki video uradak. Ovo su neki od naših uradaka:

https://youtu.be/DDMVjiSplus

https://youtu.be/PqdR5lVxyA4

https://youtu.be/20hoVYEpCg8

Poslije odrađenih aktivnosti uslijedila je evaluacija rada učenika i ocjena zadovoljstva naučenim.

Ovo su neke od rečenica koje su učenici izgovarali nakon odrađene evaluacije:

- Budi internet genijalac mi je korisno u mom svakodnevnom korištenju interneta.

- Osjećam se samopouzdanije pri korištenju interneta nakon sudjelovanja na  Budi internet genijalac radionicama.

- Nakon Budi internet genijalac radionica znam više o tome kako biti siguran na internetu.

Vidljivo je da su rečenice  posuđene iz evaluacije projekta no to ne umanjuje ponos kada ih učenici javno vama upute ili kada čujete rečenicu: „Nakon Budi internet genijalac radionica, znam kako ljubazno komunicirati s ljudima.“

S lijepim porukama “srce“ raste i postaje veliko ,ponos se širi učionicom, a učenici na zvuk zvona postavljaju zadnje pitanje:  “Koji je naš sljedeći zadatak?“.

Danijela Šajtar,mag.prim.educ.


Osnovna škola Čazma