Digitalna sredstva komunikacije pokazala su se izuzetno važnima kako bismo nastavili funkcionirati suočeni s globalnom zdravstvenom krizom.
Međutim, veća upotreba Interneta znači i veću izloženost mrežnim rizicima, posebno za najmlađe među nama. Zabrinutost u svezi s cyber kriminalom, privatnošću, dezinformacijama i lažnim vijestima, govorom mržnje, cyberbullyingom, izloženošću štetnom sadržaju i grabežljivim ponašanjem porasla je od pojave koronavirusne krize.
Kao korisnici Interneta, svi smo suočeni s istom dilemom: kako maksimalno iskoristiti mogućnosti koje nam donosi digitalno okruženje, istodobno ublažavajući bilo koju potencijalnu negativnu nuspojavu koju bi to moglo rezultirati? Odgovor na to pitanje dat ćemo radom na aktivnostima u ovom projektu kojim i ove godine želimo podići svijest o sigurnom korištenju Interneta. Sudionici će na projektu raditi od prosinca 2021. do ožujka 2022. Naglasak je stavljen na veljaču, kada se 8. veljače obilježava Dan sigurnog Interneta. Provodile su se sljedeće aktivnosti: uvodni mrežni sastanak partnera, izrada i odabir logotipa projekta, upoznavanje partnera, mapiranje škola na karti, izrada SID kartice partnera, suradnja pri izradi kviza povodom Dana sigurnog Interneta, stvaranje oblaka riječi na temu "dezinformacija", stvaranje zbirke materijala i educiranje učenika (dezinformcije, lažne vijesti, lažne fotografije i videozapisi), stvaranje kreativnih radova na temu dezinformacija, suradnja pri izradi projektnog Fakebooka, sudjelovanje u aktivnostima obilježavanja DSI po izboru te učitavanje na razredne TwinSpace stranice, diseminacija i evaluacija (učenici - Forum i online anketa; učitelji - video evaluacija) projekta. Učenici će na kraju projekta moći:
- pronalaziti i vrednovati informacije
- formulirati pretragu na internetu na način da izbjegnu neželjene sadržaje
- prepoznati i razlikovati dezinformacije i lažne vijesti
- prepoznati i razlikovati lažne fotografije i videozapise od pravih
- prepoznati i razlikovati opasnosti na internetu
- opisati postupke za zaštitu računala, programa i sadržaja na Internetu
- zaštititi svoje i tuđe osobne podatke na Internetu
- prepoznati vrste elektroničkog nasilja
- opisati i poduzimati mjere sprječavanja elektroničkog nasilja
- nabrojati i primijeniti pravila lijepog ponašanja na internetu (netiquette)
- surađivati u online okruženju
U našoj učionici razgovarali smo o lažnim vijestima, zaštiti privatnosti na internetu, zapisali što uvijek moramo raditi na internetu, a što ne smijemo nikada... odigrali smo Escape room, u Breaknews generatoru stvarali smo lažne vijesti, igrali zajednički kviz Kahoot, u Wordartu stvarali oblak riječi na temu deziformacija...
IGRA: Što smijem, a što ne smijem raditi na internetu - igra https://learningapps.org/view23870609
Neke naše aktivnosti pogledajte pod opširnije…
Učiteljica Anita Mikulandra