2020-05-19 21:03:00

Projekti: Izvan zidova učionice i Kultura i tradicijske igre u očima mladih

Ove školske godine naša škola provodi dva vrlo važna Erasmus+ projekta. To su projekti Izvan zidova učionice i Kultura i tradicijske igre u očima mladih. Za projekt Izvan zidova učionice naša škola dobila je 19.632,00 EUR. Cilj naše škole bio je razvijati kod učitelja inovativne načine poučavanja te transformirati nastavu iz konvencionalnih metoda poučavanja u obrnutu učionicu. Učenicima smo željeli pružiti mogućnost korištenja digitalnih alata na istoj razini kao i u drugim moderniziranim školama. Stoga su naši učitelji osjetili potrebu za nadogradnjom znanja, a kao učitelji imamo i obvezu sudjelovati u raznim programima osposobljavanja nastavnika i praćenje suvremenih trendova u nastavi.

U tom nastojanju edukacije koje su učitelji prošli u Irskoj, Italiji i Grčkoj su nam  dale smjernice kako provesti nastavu u obrnutoj učionici te kako izraditi inovativnije digitalne zadatke za nastavni proces. Željeli smo naučiti učenike kako koristiti digitalne alate za zajedničko učenje te spoznati njihovu ulogu u formativnom vrednovanju naučenog. Ciljevi ovog ERASMUS projekta su poboljšati kompetencije nastavnika u IKT području, proširiti vještine i sposobnosti u pogledu metodičkih i didaktičkih koncepata, organizacija terenske nastave te implementacija inovativnih metoda rada.

Upotrebom računalne opreme, posebno Android tableta i pametnih ploča, nastavni proces postaje vrlo važan izazov za sve učitelje i učenike naše škole. Kvalitetnijom primjenom računalne opreme nastojimo usmjeriti pažnju i pozornost učenika na nastavne sadržaje te povećati raznolikost aktivnosti učenika u okvirima modernizirane i suvremene nastave s ciljem razvoja njihovih digitalnih kompetencija. Uveo se rad kroz obrnutu učionicu u istraživačku nastavu te smo posvetili pažnju i na razvoj kritičkog mišljenja kod učenika. Iz tog razloga naši su učitelji stjecali dodatna znanja, vještine i kompetencije tijekom odabranih edukacija te ih usustavili za nastavu 21. stoljeća.

Uključili smo nove metode poučavanja što smo primijenili u nastavi na daljinu. Učenici su više radili na iskustvenoj nastavi  te su koristili istraživačke metode rada iz kojih su iznjedrili različiti video-uradci i digitalni posteri. Učenici su radili kodiranje i išli na natjecanje iz njega što do sada nije bio slučaj u našoj školi. Znanja stečena u našem projektu smo implementirali u ostale projekte škole i šire zajednice te smo najviše surađivali s gradskim institucijama u njihovim projektima. Sve to ne bi bilo moguće da se nismo educirali kroz projekt Izvan zidova učionice.

S obzirom na novonastalu situaciju s Covidom-19 naši učitelji i učenici bili su spremni za nastavu na daljinu. Nakon prvih poteškoća u prvim tjednima rada učenici i učitelji su se brzo prilagodili situaciji te su čak i dan škole obilježili u virtualnoj učionici. Došli su do zaključka da je interdisciplinarna suradnja u projektnom učenju potencijalno jedan od najučinkovitijih načina za poticanje međusobne suradnje, analitičkog i logičkog mišljenja i  učenja temeljenog na istraživanju samih učenika. Ovaj projekt nam je bio temelj za edukaciju učitelja i njihovo osposobljavanje u provođenju drugih projekata kao što su eTwinning i Erasmus+ KA1 i KA2 projekti koje je naša škola prijavila i ove školske godine.

Projektu KA105 "Kultura i tradicijske igre u očima mladih" odobrena je financijska potpora u iznosu od 45.780,00 EUR. Projekt je namijenjen mladim osobama od 13 do 30 godina te osobama s manje mogućnosti. Cilj ovog projekta je da svaki učenik, nakon završetka provedbe može primijeniti svoja znanja na očuvanje kulturnog nasljeđa, te da će biti motiviran i naveden da razmišlja o svom ponašanju u sadašnjosti i budućnosti.

Provedbom ovog projekta pružena je prilika za obrazovanje naših učenika o vrijednosti zajedničke baštine, koja uključuje književnost, umjetnost, spomenike, zanate koje su nam prenijeli naši preci, tradiciju, hranu u kojoj uživamo. Uz učenike naše škole uključeni su i učenici Poljoprivredne škole Bač iz Vojvodine. Za prvi dio edukacije osmišljene su radionice i edukativne aktivnosti na jadranskoj obali dok se provedba projekta trebala nastaviti u Vojvodini. Pripreme za provedbu centralnih aktivnosti krenule su još dok su učenici bili u školi no s pojavom Covida-19 sve je zaustavljeno te se čeka daljnji rasplet situacije s otvaranjem granica.

 

                Danijela Šajtar,mag.prim.educ.


Osnovna škola Čazma