2019-11-15 17:16:00

A satisfying school experience: strategies and skills for teachers

Učiteljica prirode i biologije je prisustvovala tečaju pod nazivom A satisfying school experience: strategies and skills for teachers, koji se održao u Firenci u periodu od 04.11 do 09.11.2019. Tečaj je trajao 30 sati i održan je na engleskom jeziku. Grupa polaznika se sastojala od 8 učitelja i ravnatelja iz Njemačke, Latvije, Finske i Španjolske.

Dan 1.

  • Upoznavanje i prezentacija države, grada, škole i vlastitih projekata.
  • Raspravljanje o najčešćim problemima učiteljskog zanimanja (nedovoljna motivacija učenika, previše papirologije, međuljudski odnosi, nedostatak novca…)
  • Gledanje i analiza videa kao primjera kako doskočiti spomenutim izazovima (Case study)

https://www.youtube.com/watch?v=1fWiKuok9vA&feature=emb_title

  

Dan 2.

  • Rasprava o intrinzičnoj i ekstrinzičnoj motivaciji (povezivanje nastavnih tema sa svakodnevnim životom, obrnuta učionica, osjećaj koristi, aktivno istraživanje, uključivanje roditelja, suradnja s lokalnom zajednicom, formativno vrednovanje, davanje pozitivne refleksije)
  • Analiza videa o vršnjačkom nasilju, uočavanje glavnih sudionika u „krugu nasilja“.

https://www.youtube.com/watch?v=rDs0aEzhCzs&feature=emb_title

  • Planiranje mjera protiv i za smanjenje nasilja među učenicima (osnivanje timova za kvalitetu, evaluaciju, protokol te rad s učenicima, podučavanje učenika o nasilju, potaknuti razvoj emocionalne inteligencije, mindfulness, osnivanje grupe učenika suradnika, dodjeljivanje učitelja – prijatelja učeniku koji je sklon nasilnom ponašanju).

 

Dan 3.

  • Primjer i analiza videa – Mindfulness u školi (tehnike disanja, crtanje, razgovor o osjećajima, slušanje zvukova, uključivanje svih osjetila…)

https://www.youtube.com/watch?v=MMK481p5wWM&feature=emb_title

  • Razgovor o predrasudama – igra pretpostavljanja osnovnih informacija o ostalim sudionicima tečaja.
  • Crtanje osjećaja tijekom slušanja glazbe.
  • Ključne kompetencije koje treba razvijati kod učenika (kritičko mišljenje, kreativnost, inicijativnost, rješavanje problema, preuzimanje rizika, donošenje odluka, konstruktivni menadžment)
  • Primjeri aktivnosti kojima razvijamo spomenute kompetencije

   

  • Terenska nastava – Hrana i kultura u Firenci (kušanje najbolje piće u Italiji)

Dan 4.

  • Učenje kroz projekt (Project based learning)
  • Gledanje i analiza videa
  • Osmišljanje vlastitog projekta po koracima
  • Samovrednovanje projekta te savjetovanje ostalih sudionika

https://www.youtube.com/watch?v=H7LHsL0iB_w&feature=emb_title

  • Terenska nastava – Povijesni razvoj grada Firence

Dan 5.

  • Crtanje drveta života
  • Analiza cijelog tjedna
  • Zaključak pomoću oluje ideja
  • Podjela svjedodžbi
  • Kušanje Latvijskih slastica i likera

  

Dan 6.

  • terenska nastava – kulturološki obilazak Monteriggioni (Chianti), Siena, San Gimignano
  • ručak na imanju obitelji Mazzarrini, kušanje vina (Rose'Spumante, Chianti classico docg, Balsamic vinegar te Vinsanto del Chianti)
  • kušanje najboljeg sladoleda u Italiji

  

Aktivnosti koje planiram provesti u školi:

  • uvođenje Mindfulness tehnika, dovođenje stručnjaka i osposobljavanje svih učitelja za provođenje ovih aktivnosti.
  • Provesti projekt protiv vršnjačkog nasilja
  • Uvesti učenje preko projekata u svoj nastavni kurikulum

Učiteljica biologije Ivana Moguš


Osnovna škola Čazma