2018-03-20 09:40:50

21.3. - Dan šarenih čarapa

Službeni prvi dan proljeća, 21. ožujka, obilježava se i kao Svjetski dan sindroma Down. Taj datum (21/3) predstavlja tri kopije kromosoma 21, koji je jedinstven za osobe s Downovim sindromom.
Usvajanjem odluke 10. studenoga 2011., Ujedinjeni narodi su prihvatili predloženu rezoluciju, te time iskazali podršku zaštiti prava osoba s Down sindromom u cijelom svijetu, a posebice u zemljama u razvoju.

Simbol Dana sindroma Down su šarene čarape. Cilj je da svi pričaju o Svjetskom Down sindrom danu, a to možemo učiniti tako da nosimo vedro obojene različite čarape ili čak tri čarape za tri kromosoma. Cilj je jednostavan: ako vas ljudi pitaju zašto nosite različite čarape, recite svima da na bar jedan način želite stvoriti jedinstveni globalni glas za zalaganje prava, inkluziju i dobrobit osoba sa sindromom Down.

Obucimo i mi taj dan šarene čarape!

 

Akciju je pokrenula Maja Sever, a u galeriji možete pogledati kakve su fotke stigle na HRT-ovu adresu. Ako se odlučite sudjelovati u akciji, šaljite nam svoje fotke na foto@index.hr.

Udruga Down sindrom Zagreb, koja u sklopu projekta "Sunčana strana dlana" i ove godine organizira obilježavanje Svjetskog dana sindroma Down, upozorava da svakom djetetu s Down sindromom u Hrvatskoj još uvijek nisu osigurani pravodobna intervencija, te stjecanje vještina i znanja na temelju kojih bi se ono moglo uklopiti u školski sustav.

Djetetu s Down sindromom treba dati mogućnost da uz pomoćnika u nastavi krene u školu te na taj način ostvari pravo na obrazovanje, stjecanje novih spoznaja i znanja, ističe udruga.

U Hrvatskoj je trenutno 68 djece s Down sindromom potpuno integrirano u redovni obrazovni sustav (64 u osnovnu školu i 4 u srednju školu), dok je 30-ak djece ušlo u djelomičnu integraciju.

Ulazak i dobivanje mogućnosti školovanja u redovnom obrazovnom sustavu ovisi o dovoljno ranoj stručnoj intervenciji (edukacijsko-rehabilitacijskom tretmanu) koju je dijete prošlo, stečenim vještinama i znanju, te o pripremljenosti za školu.

Kod nas se još uvijek najznačajnijim kriterijem ulaska u obrazovni sustav smatra kvocijent inteligencije osobe što, ističe udruga, u nekim od zemalja EU već duže vrijeme nije kriterij ulaska. Ulazak ovisi i o otvorenosti i mogućnosti škole za uključivanje djeteta s Down sindromom.

 

 

Osnovna škola Čazma