2011-11-30 10:29:31 Znaš li da inteligenciju možeš povećati? Obično je uvriježeno mišljenje kako se rodimo s određenim kvocijentom inteligencije koji se ne može znatno povećavati i smanjiti tijekom života. No, najnovije istraživanje govori upravo suprotno i što je još bolje, najviše vrijedi upravo za tinejdžere!
PROMJENE U KVOCIJENTU INTELIGENCIJE: Radi se o studiji na jednom sveučilištu u Londonu o kojoj piše znanstveni časopis 'Nature', a u kojoj je sudjelovalo 14 djevojaka i 19 mladića prosječne dobi 14 godina. Oni su 2004. i potom ponovno 2008. bili podvrgnuti kombinaciji snimanja mozga te verbalnih i neverbalnih testiranja. Promjene u kvocijentu inteligencije zabilježene su kod čak 39 posto tinejdžera, a 21 posto ispitanika pokazalo je promjene u tzv. prostornom razmišljanju.
Znanstvenici su ovime po prvi put otkrili da su promjene u inteligenciji povezane s promjenama u dvije regije u mozgu. Utvrđeno je da je povećanje verbalne inteligencije u korelaciji s rastom gustoće u lijevom motoričkom korteksu, području koje se aktivira tijekom govora, dok je povećanje neverbalne inteligencije povezano s rastom gustoće prednjeg dijela malog mozga. U izviješću istraživanja piše kako smo skloni mjeriti djeci inteligenciju već kada krenu u školu te obično misliti da se ona ne mijenja kroz život. Međutim, studija je pokazala da se inteligencija razvija i to upravo u tinejdžerskoj dobi, ali i kasnije. Stoga bi školski sustav trebao paziti da ne otpisuje mlade koji zaostaju u rješavanju određenih problema i zadataka jer oni kasnije mogu postići i više nego zavidne rezultate.
Primjerice, u studiji je sudjelovao i Sebastian Friston koji danas ima 23 godine. Na početku studije izmjeren mu je prosječan IQ, dok je na sljedećem testiranju imao jedan od najboljih rezultata. Također, ističe kako je u školi imao znatnih poteškoća s učenjem te je stalno išao na instrukcije. Danas, pak radi na doktoratu iz računalstva. Kaže kako je do promjene došlo kada je doista počeo učiti i to stvari koje su ga najviše zanimale.
Znanstvenici koji su proveli studiju smatraju kako je bitno biti umno aktivan i učiti nove stvari, a ne zalijeniti mozak. Mladi aktivnog i budnog mozga kasnije bolje napreduju, dok oni lijeni koji se zatupljuju televizijom i sličnim (ne)aktivnostima kasnije plaćaju cijenu svoje neaktivnosti – opada im inteligencija.
|
Osnovna škola Čazma |